01 Dec

Knjige o digitalnem marketingu

Knjige morda niso najboljši način za spoznavanje sveta digitalnega marketinga. Po eni strani zato, ker hitro postanejo stare, saj se digitalni svet hitro spreminja, morda pa le zato, ker o digitalnem marketingu v resnici ni kaj dosti povedati. To namreč ni nekaj, kar bi nastajalo stoletja, ali tisočletja. Kljub temu obstaja kar nekaj dobrih knjig, ki so jih napisali tisti, ki digitalni marketing razumejo in ga tudi učinkovito uporabljajo.

knjiga digitalni marketing HBR.Najboljša je verjetno HBR’s 10 Must Reads on Strategic Marketing. Čas je namreč, da prenehate siliti produkte in začnete graditi odnose s pravimi strankami. Če razen tega o digitalnem marketingu ne preberete nič, boste prebrali dovolj.

Naslednja zanimiva je The Everything Store: Jeff Bezos and the Age of Amazon, zgodba o enem najbolj uspešnih svetovnih podjetij in njegovem lastniku, Jeff-u Bezos-u.

Najbolj prodajan NYT avtor Donald Miller v knjigi Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen uči bralce, kako drastično izboljšati stik s strankami izboljševati delovanje njihovih podjetij.

Med knjige o Facebooku in socialnih omrežjih, ki se jih morda splača prebrati sodijo, Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy Social World – by Gary Vaynerchuk, ki je nedvomno uspešen pri uporabi SMM-a, potem je zanimiv dobri stari Perry Marshall s knjigo o tem, kako uporabljati Facebook za doseganje potencialnih kupcev Ultimate Guide to Facebook Advertising: How to Access 1 Billion Potential Customers in 10 Minutes in pa knjiga o Instagramu in sicer korak po koraku, Instagram Marketing: Social Media Marketing Guide: How to Gain More Followers With Step-by-Step Strategies and Life-Hacks.

Knjige o psihologiji (človeka in odločanja), ki so uporabne v digitalnem marketingu

Zanimiv je človek. Človek, kot podjetnik in človek kot potrošnik. V tem smislu je izbran prvi del knjig, so torej o človeku, o tem, kako razmišlja, kako se odloča, zakaj zadovoljuje tudi “wants” dobrine in ne le “needs”. O tem dobro govori Seth Godin v svojih knjigah. Zakaj delamo spontane odločitve, zakaj sprejmemo odločitev oz. nakup in potem ta nakup obžalujemo, čeprav je izdelek brezhiben? Kahneman razloži, kako delujeta dva programa v glavi človeka, hiter in počasen. Airley pa potem pokaže, kako je možno uporabiti iracionalnost človeka, za prodajo izdelkov.

Predvidljivo nerazumni – Dan Airley

Ljudje se v veliko primerih dejansko obnašajo nerazumno in to je celo mogoče napovedati ter tudi uporabiti, denimo pripraviti ljudi, da kupujejo stvari, ki jih ne potrebujejo itn. Knjiga, po kateri boste na lastno pamet začeli gledati drugače.

Seth Godin – All marketers are liars tell stories

Zgodbe se prodajajo, ne izdelki. Če nekdo kupuje drag avto, si verjetno ne želi tega avta, temveč “image” uspešneža, ki vozi tak avto. Vsak dobro prodajan izdelek je umeščen  v neko zgodbo, v nek kontekst. Ali je to brezskrbnost, mir, uspeh, nečimrnost, …

Seth Godin – Purple cow

Želimo videti nekaj posebnega, nekaj čemur bi se čudili. Hočemo nekaj novega. Ko se je Seth z družino vozil po Evropi, so končno lahko videli krave. Bili so navdušeni in začudeni nad njimi. A kmalu so te krave postale dolgočasne. Nič več posebne in zanimive. Seth je nato prišel na idejo, “kaj če bi sedaj videli vijolično kravo.” Če niste “remarkable”, to je edinstveni in posebni, potem niste na pravi poti.

Razmišljanje, hitro in počasno – Daniel Kahneman

Najboljša poslovna knjiga leta 2017. Nov način razumevanja človeka (tudi kot kupca) in samega sebe ter svojega ravnanja. Knjiga temelji na študijah in ideji avtorja Daniela Kahnemana, da razmišljamo na dva načina, odvisno od situacije. Hiter način uporablja svojo, manj razumsko logiko in počasen način, ki je naporen. Kako deluje kateri, kaj pomeni, zakaj je tako, …

Vsako orodje in stroj pride z navodili za uporabo. Če želimo uporabljati Google Analytics prav tako potrebujemo neka navodila. Ta je napisal Avinash Kaushik.

Avinash Kaushik – Web Analytics an hour a day

Kdo je Avinash Kaushik lahko sami preverite. Na kratko, če ste kdaj odprli Google Analytics v svojem brskalniku, z resnim namenom, da nekaj izveste, ste v analyticsu dobili podatke, Avinash pa vam je pomagal, da ste jih lahko razumeli. Knjiga je bila sicer napisana leta 2007 (že takrat je bil internet), a je njena vsebina še vedno (na žalost) zelo aktualna. Mnoge napake, ki jih je Avinash izpostavil v knjigi, se še danes ponavljajo in mnoge dobre prakse, ki jih v knjigi pokaže, danes še zdaleč niso razširjene ali poznane. Knjiga da dobro podlago, za razumevanje spletne analitike in je da dovolj, da teorija lahko preide v prakso.