27 Jan

Kaj je digitalni marketing

Digitalni marketing je oglaševanje izdelkov preko digitalnih (elektronskih) medijev. Od tradicionalnega marketinga se razlikuje v tem, da vključuje uporabo kanalov, ki omogočajo analizo kampanj, z namenom razumevanja, kaj deluje in kaj ne.

Podjetja za digitalni marketing v glavnem uporabljajo platforme in orodja kot so Google oglaševanje, Facebook oglaševanje, E-poštni marketing, spletne strani itd. z namenom, da se povezujejo in komunicirajo s (potencialnimi) kupci in uporabniki.

Digitalni marketing deluje (bolje)

Ljudje vedno več časa preživimo na spletu, za računalniki, predvsem pa z pametnimi telefoni. To pomeni, da smo “v živo” vedno težje dosegljivi, predvsem pa “analogno” oglaševalcem ne nudimo toliko informacij o svojih interesih. Digitalni marketing omogoča, da podjetje doseže uporabnika, ko išče določen izdelek, in ga nagovori s pravimi podatki glede na spol, stan, dohodek itd.

Digitalni marketing deluje bolje, ker uporabniku posreduje bolj relevantne ponudbe, ki so lahko prilagojeni številnim dejavnikom, poleg tega pa podjetje ne plačuje za tiste uporabnike, ki niso potencialni kupci njihovega izdelka, saj lahko s ciljanjem, ki ga digitalni kanali omogočajo, v veliki meri izloči vse neprimerne uporabnike obenem pa se tudi uči, kdo bolje reagira na ponudbe in vsebino s pomočjo spletne analitike.

Digitalni marketing – Kaj deluje?

Digitalni marketing je v praksi najbolj donosen način oglaševanja, ker omogoča, da se ciljne skupine (potencialni kupci) zelo natančno določijo. Med najbolj donosna orodja oz. kanale za digitalni marketing spadata e-poštni marketing in ponovno trženje oz remarketing. E-poštni marketing je uspešen zato, ker je ugoden (ne plačujemo za vsak klik / prikaz). Z začetna investicija v samo e-poštno bazo kupcev ni tako poceni oz. se za gradnjo baze kupcev uporablja orodja kot sta Google Adwords in Facebook oglaševanje, v nasprotnem primeru pa je pridobivanje baze kupcev lahko zelo počasno.

Remarketing je uspešen način za digitalni marketing, ker se ozira na preprosto dejstvo, da uporabniki svoje nakupne odločitve oblikujemo dlje časa, torej 6-12 mesecev. To omogoča podjetjem, ki so prvič kupila obisk potencialnega kupca, da ga nagovarjajo skozi celotno obdobje odločanja. Več o tem v objavi “Zakaj po spletu ne prodate (več)?

Digitalni marketing kanali

Digitalni marketing je uporaba enega ali več digitalnih kanalov z namenom povečanja prepoznavnosti podjetja in pridobivanja novih kupcev.

Optimizacija za iskalnike (SEO)

Pridobivanje obiskovalcev s pomočjo doseganja visokih organskih položajev na iskalnikih oz. na Google.

Content (Vsebinski) Marketing

Ustvarjanje vsebine in promocija le-te z namenom ustvarjanja prepoznavnosti blagovne znamke, ustvarjanja prometa spletne strani, generiranja lead-ov, strank in prodaje.

Inbound Marketing (Vhodni marketing)

Inbound marketing ni isto kot content marketing, saj je izraz širši (vsaj kot pravi ustanovitelj izraza & načina Hubspot). Za razliko od vsebinskega oz content marketinga, inbound marketing uporablja vsebino z ozirom na celotni prodajni lijak (funnel) premišljeno in učinkovito.

V mnogih primerih se vsebinski marketing začne in konča s pisanjem besedil, ki so višje ali nižje uvrščena na Google. Inbound marketing cse skupaj popelje stopnjo dlje, saj se ozira na stopnjo, na kateri so uporabniki, ki so v interakciji z vsebino, ki jo zagotavlja content marketing obenem pa v ozir jemlje “social” in “paid” kanale, saj je vsebina lahko bolj ali pa manj viralna. Prav tako brez pristopa ki se ozira na prodajni lijak in zrelost za nakup potencialnega kupca, ne nastaja vsebina, ki je primerna za kupce v različnih fazah nakupnega procesa. Več o tem si preberite v objavi o “inbound marketing”.

Marketing na družabnih omrežjih (SMM oz. Social Media Marketing)

Z namenom ustvarjanja prepoznavnosti blagovne znamke ali pridobivanja prometa na vsebino spletnih mest, se lahko zelo učinkovito uporablja Facebook oglaševanje in drugi “social” kanali. Z oglaševanjem na socialnih omrežjih je dosegljivo vse, tudi prodaja in “engagement” ciljne skupine.

Iskalni marketing (SEM oz. Search Engine Marketing)

Google oglaševanje je učinkovito, ker podjetjem omogoča da nagovorijo potencialne kupce v trenutku, ko ti iščejo njihove izdelke ali storitve. S pomočjo Google remarketinga pa lahko skozi celoten nakupni proces ostanejo z njimi v stiku in ustvarjajo še več prodaje.

Kateri so preverjeno najboljši načini za izvedbo digitalnega marketinga

Podatek ki nam najhitreje pokaže učinkovitost posameznih kanalov za digitalni marketing in oglaševalskih akcij je stopnja konverzije. Če je naš cilj prodaja izdelka, potem nam stopnja konverzije pove v koliko odstotkih pride do konverzije. Takole izgledajo primeri za e-trgovine;

 

digitalni marketing - stopnja konverzij

Digitalni marketing – Najboljši kanali (CR)

Razmerje v višini stopnje konverzij te e-trgovine bi lahko preslikali na večino poslov. Izjema na tej sliki sta mogoče kanala refferal (napotitve) in e-mail, ki bi lahko bila vodilna po stopnji konverzije, a jih tukaj podjetje še ni implementiralo v sistem. Če povzamemo drži, da se najbolj splača organski Google promet in prepoznavnost (ki jo kaže direkten promet). Takoj za njima pa sta e-pošta in napotitve. “Social” je povečini na ravni “display” prometa torej z najnižjo stopnjo konverzije.

Lahko pa nekateri drugi kanali v različnih primerih presenetijo z donosom. Včasih social preseže vse ostale kanale, za nekatera podjetja je direkten promet bistven ipd.

Digitalni marketing in načini ki delujejo

Digitalni marketing zahteva popolnost

Za vsako aktivnost v smeri digitalnega marketinga je potrebna dobra osnova. To sta dobra predstavitev produkta na spletnem mestu in spletno mesto, ki deluje brezhibno v smislu hitrosti, preglednosti in uporabnosti ter na mobilnih napravah (poglejte si npr. optimizirane spletne strani).

Digitalni marketing se začne z vsebino

99% podjetij bi z rednim pisanjem objav, ki bi izobraževale njihove kupce, doseglo prva mesta na Google in vsaj potrojila prodajo. A tega večina ne počne, niti ne najemajo zunanjih sodelavcev za to. Vsem namreč svetujem naj “spacajo” dve objavi na mesec. Tisti, ki so to upoštevali in bodisi začeli sami s pisanjem, bodisi najeli nas oz. zunanje sodelavce, so potrojili promet na spletu v obdobju enega leta.

Če sta obe od omenjenih poglavij “v teku” torej se izvajata, potem lahko z relativno nizkimi stroški dodate še dva kanala in tretjega brezplačno. To sta Google oglaševanje in Facebook oglaševanje. Oba potrebujete za pridobivanje novih bralcev vsebine, ki ste jo pisali. Tretji kanal so napotitve (spletna mesta, ki kažejo na vaše). Vedno ko je napisana nova vsebina na vaši spletni strani, jo je potrebno umestiti v splet (na forume, podobne spletne strani), tam kjer bo zanimiva.

Ves promet, ki ga prejemamo (organski, plačan, social, refferal, …) je sedaj neka baza uporabnikov iz katerih potem nastajajo povpraševanja (lead-i). Te uporabnike, ki so prebrali objave, se potem neguje s pomočjo e-pošte, remarketinga (Google in Facebook oglaševanje, Adroll, …) in se tako doseže, da v največji meri oddajo povpraševanje, pokličejo podjetje ali kupijo nekaj.

Digitalni marketing na kratko

  1. Optimizacija spletne strani (ker ne boste plačevali, da bi vas uporabniki zapuščali)
  2. Vsebinski marketing (ker želite povečati stopnjo konverzije, graditi zaupanje in pridoviti dolgoročen brezplačen vir prometa “organic”)
  3. Povečanje prometa (Search Engine Marketing in Social Marketing) (Google oglaševanje in Faebook oglaševanje) ( ker želite da vidijo vaše izdelke in vsebino, saj jih bodo nagovorili)
  4. Ponovno trženje / remarketing (ker veste, da uporabnike lahko prepričate poskrbite, da se vas spomnijo ob pravem trenutku)
  5. E-poštni marketing (ker želite še dodatno povečati stopnjo prodaje in ustvarjati ponovno prodajo svojim preteklim kupcem)

To je en pristop, ki je najpogosteje primeren za trg kot je Slovenski, saj omogoča, da kombiniramo kanale z relativno nizkimi proračuni in zmernimi količinami dela. Vse namreč temelji na zastonj prometu (iskalno, direkt in e-pošta) (začnete in prenehate kadarkoli) in ne glede na to ali plačujete ali ne, sistem deluje. Z dodanimi plačanim prometom pa le povečamo volumen uporabnikov v  prodajnem lijaku.