21 Sep

Kaj je optimizacija spletnih strani

Optimizacija spletnih strani je prilagajanje spletne strani iskalnikom z namenom, da jo ti uvrstijo višje s tem, ko jo zaznajo kot relevantno (pomembno za določen iskalni izraz). Optimizacija spletnih strani (SEO – Search Engine Optimization) se izvaja predvsem z namenom, da spletna stran z višjimi položaji v iskalnikih (Googlu) doseže več prikazov in več klikov. 

Kako se izvaja optimizacija spletnih strani

Optimizacija spletnih strani se izvaja na različne načine in na različnih ravneh. Najbolj osnovni procesi optimizacije spletne strani so:

  • Hitrost spletne strani
  • Optimiziranost oz. prilagojenost mobilnim napravam in drugim zaslonom,
  • Vsebinska optimizacija (besedila, meta opisi, slike, …)

Poleg teh treh dejavnikov Google za določanje uvrstitve spletne strani upošteva še več kot 200 različnih dejavnikov, od domene in WHOIS zapisov, uporabe CDN omrežij, pogostosti posodobitev idr.

Optimizacija za boljšo uporabniško izkušnjo

Optimizacija spletne strani pa se ne konča pri prijaznosti Googlu in njegovim parametrom, temveč pri končnemu uporabniku, to je obiskovalcu spletne strani. Že Google (vsaj med vrsticami) večkrat navaja v različnih virih, da je položaj spletne strani odvisen od tega, koliko je spletna stran primerna za določeno iskanje.

Dobra uporabniška izkušnja je tisto, kar Google želi posredovati svojim uporabnikom. To počne s tem, da vrne čimbolj relevanten rezultat. Torej je vse, kar bi lastnike spletnih mest moralo skrbeti glede optimizacije spletne strani to, da bodo uporabniki na njej našli tisto, kar so v prvi vrsti iskali. In ne le to. Da bodo tako vsebino našli in uporabljali brez težav in zapletov, torej nemoteno in kar se da hitro. Zato je pomembna hitrost spletne strani in prilagojenost za različne zaslone.

Glavni razlog, da uporabniki zapustijo spletno stran je nizka hitrost

Uporabniki vede in nevede zapuščamo spletne strani iz takih in drugačnih razlogov. Glavni razlog pa je seveda hitrost. Torej hitrost ni faktor zaradi tega, ker Google tako zahteva, temveč zato, ker so končni rezultati vedenja uporabnikov na spletni strani slabši, če je stran počasnejša, in obratno.

Področja optimizacije spletnih strani

Prilagojenost napravi, ki jo uporabljamo za brskanje je čisto osnovna stvar, ki jo pričakujemo. V kolikor spletna stran ni prilagojena mobilnim idr. napravam, je pač neuporabna.

Preverite prilagojenost z orodjem Google Search Console – Mobile Friendly

Nemotena uporabniška izkušnja pa je odvisna tudi od navigacije spletne strani, od vidnosti menijev, razporeditve, od logičnosti kategorij, razporeditve vsebine in od načina, v kakšnem vrstnem redu so podane informacije. Nobenih posebnosti, le brezhibnost.

Hitrost spletne strani je dejavnik, ki močno vpliva na položaje v Googlu in na vedenje uporabnikov. Uporabniki od Googla pričakujemo , da bo posredoval informacije, ki jih iščemo, hitro in na kratek in jedrnat (strnjen) način. Rezultati morajo biti relevantni in med med štirimi poskusi (rezultati) se mora najti informacija, ki jo zahtevamo. To je osnova. Čeprav bi na spletni strani bile prave informacije, bi bile nedostopne, če bi se stran nalagala počasi.

73 % uporabnikov mobilnega interneta trdi, da so naleteli na stran, ki je bila prepočasna, da bi se naložila.

Ko iščemo, se nam navadno tudi mudi oz. vsaj želimo delo opraviti hitro. Omenjeno še bolj velja za mobilne naprave, saj brskamo med hojo, med pogovorom, medtem, ko stojimo v vrsti, …

47% potrošnikov pričakuje, da se spletna stran naloži v manj kot dveh sekundah.

Uporabniki vedno bolj razumemo, da spletna stran, ki se ne naloži hitro, verjetno ni urejena. Torej je ponudnik neresen, sklepamo, da gre za mesto, ki je nekoliko zapuščeno, s katerim se nihče več ne ukvarja. Poleg tega pa je na voljo še 10 drugih primernih rezultatov od katerih se bo večina naložila v primernem času. Zakaj bi čakali eno stran, ko pa podatke na drugi spletni strani dobimo takoj.

40% uporabnikov zapusti spletno stran, ki za nalaganje potrebuje več kot 3 sekunde.

Uporabnik tudi na spletu sprejemamo hitre odločitve, ki jih spodbudijo čustva, občutki, ki pač niso razumsko premišljeni. Hitrost spletne strani nam pri tem lahko omogoči, da kupimo takoj, dokler se “tako počutimo”, medtem, ko nizka hitrost lahko spodbuja k boljšemu razmisleku o nakupu.

1 sekunda zamude pri odzivnost spletne strani povzroči 7% padec konverzij.

Optimizacija spletne strani je torej nenehno prilagajanje spletne stani uporabnikom. Medtem, ko se osnovni postopki optimizacije lahko izvedejo takoj (govorim o hitrosti, prijaznosti mobilnim napravam in vsebini), pa je za optimizacijo uporabniške izkušnje dolgoročno treba spremljati rezultate, kako se uporabniki vedejo, kam klikajo in kje spletno stran zapuščajo.

Vedenje uporabnikov lahko vidite s pomočjo namestitve Google Analytics sledenja na spletno stran (če potrebujete pomoč pri namestitvi stopite v stik) in razširitve Page Analytics. Orodje vam omogoča, da med brskanjem svoje spletne strani vidite podatke o klikih uporabnikov in druge metrike.

optimizacija spletnih strani - page analytics

Kaj je optimizacija Black hat in white hat

V začetku interneta in spletnih strani, je bilo možno s pomočjo različnih nedovoljenih postopkov pripeljati stran na vrh Googla in drugih iskalnikov. Take načine danes močno odsvetujem, saj je večja verjetnost, da z njimi pridobite sankcije, kot pa dosežete pozitivne rezultate. Pri tem je treba povedati, da taki načini včasih niso bili nedovoljeni niti neetični, temveč logični.

back linki in optimizacija spletnih strani

Do nedavnega je bilo kupovanje povezav do spletnega mesta razširjeno in tudi učinkovita rešitev. Danes velja le to, da linki, ki nimajo klikov ne štejejo. Pomembni so le tisti linki, po katerih obiskovalci dejansko zahajajo na spletno stran. Zato neke baze nesmiselnih objav in backlinkov skorajda nimajo več efekta, še bolj pa bo to veljalo v prihodnosti.

Katere povezave kažejo na vaše spletno stran si lahko pogledate v orodju Google Search Console:

optimizacija google-povezaveTake in drugačne bližnjice za optimizacijo spletnih strani ne obstajajo. Če že, imajo zelo kratek rok trajanja. Vse, kar je potrebno narediti za visoke položaje, je zadovoljiti uporabnika in mu postreči s tistim, kar išče. Rezultati pri optimizaciji spletnih strani pa pridejo sčasoma.

Optimizacija spletnih strani

Dostopne storitve za optimizacijo spletnih strani, v skladu z Google najboljšimi praksami.

Različne možnosti optimizacije spletnih strani in cenik. Preverite možnosti optimizacije in stopite v stik za predlog optimizacije vaše spletne strani.