24 Jan

Kaj je upsell, kaj je cross sell in kako pospešujeta prodajo

Ustvarjanje nove prodaje s pridobivanjem novih kupcev stane preveč, v kolikor se teh kupcev ne neguje. V primeru, da podjetje interno nima učinkovitega prodajnega procesa, da ne sledi temu, kaj se dogaja s kupci, v smislu, kje vstopijo v prodajni proces, na kateri točki prenehajo z zanimanjem, itd. je velik del sredstev za oglaševanje vržen v prazno. 

Za optimizacijo prodaje se povečini in najbolj učinkovito uporabljajo CRM sistemi in vezano nanje prodajni lijaki. Oboje skupaj namreč podjetju prinaša dovolj urejenih podatkov s katerimi si dejansko lahko pomaga. Od tega, da meri učinke posameznih sprememb in akcij na različnih stopnjah nakupnega procesa, do tega, da optimizira prodajo in proces dela znotraj podjetja.

S temi podatki nato lahko govorimo o tem, kaj je upsell in kaj je cross sell. Gre namreč za dva zelo učinkovita načina za pospeševanje prodaje, ki sta si zelo podobna, pogosto pa se njun pomen zamenjuje.

Kaj je upsell

Upsell je način, kako doseči, da stranka kupi dražji izdelek namesto tistega, za katerega se prvotno zanima. Gre za isti izdelek z dodatnimi ali razširjenimi funkcijami ali garancijo.

Primer:

Stranka se zanima za nakup iPhone 32GB, a se odloči za iPhone 7 128G.

Kaj je cross sell

Cross sell je povečanje vrednosti naročila s tem, da stranka namesto enega izdelka kupi več izdelkov, ki so si sorodni ali se med seboj dopolnjujejo.

Primer:

Stranka kupi iPhone 32GB poleg pa naroči še slušalke.

Kaj ni niti upsell niti cross sell?

Vsak dan smo lahko priča ponesrečeni uproabi sicer dobrih idej. Primer:

Stranka natoči gorivo, poleg ji ponudijo še žvečilne.

Upsell in cross sell povečujeta učinkovitost prodaje

Pridobitev nove stranke stane. Nekoliko manj stane ohranitev obstoječe stranke. Stopnja konkurence je na nekaterih področjih tako visoka, da si podjetja zaslužek obetajo šele od navzkrižne prodaje. Ne glede na stopnjo konkurence upsell in cross sell prodaja omogočata podjetju, da z istim vložkom v spletno “infrastrukturo” in digitalni marketing ustvari bistveno višji promet. Posledično so tako Google Adwords, kot Facebook akcije ter e-poštni marketing bolj donosni kanali za oglaševanje.