19 Avg

Najboljša orodja za e-poštni marketing

E-poštni marketing je odličen način za povečevanje prodaje. Po podatkih DMA, povrnitev investicije (ROI) v e-poštni marketing znaša približno 4300%, kar pomeni, da za vsak evro, ki ga vložite v e-pošto, pridobite 44 evrov. Vsekakor pa pri e-poštnem marketingu ni dovolj, da svoje baze le obveščate o popustih in novih izdelkih. Zgodba o tem, kar deluje pri e-poštnem marketingu je popolnoma drugačna. Gre namreč za vsebino, poznavanje potreb svojih obiskovalcev in kupcev in sistem, ki tem uporabnikom pomaga s tem, da jim nudi tiste informacije, ki jih potrebujejo, iščejo ali želijo.

Sam uporabljam skoraj vsa spodaj našteta orodja za e-poštni marketing. Odvisno od podjetja, spletne strani, zahtev in drugih dejavnikov izberem tisto, ki je bolj primerno. Nekje so baze e-poštnih naslovov večje in posledično manj kakovostne, zato tam uporabljam cenejša orodja, ki še vedno nudijo dovolj (npr. Sendinblue). V drugih primerih, kjer so baze e-poštnih naslovov res vrhunske (s tem pa rezultati) pa npr. Mailchimp in AWeber, pogosto pa tudi Intercom. Vse je bolj odvisno od posameznega primera in ostalih dejavnikov. Najbolj pomembno ni to, da izberete tisto orodje za e-poštni marketing, ki je najboljše, najbolje ocenjeno ali največkrat priporočeno, temveč tisto, ki je dovolj dobro.

E-poštni marketing torej ne deluje kot enostransko sporočanje v stilu jumbo plakatov, kjer oglaševalec napiše sporočilo, potencialen kupec pa ga prebere. Deluje kot sistem, ki se odziva na dejanja uporabnika.

Preberite si tudi E-poštni marketing: Kako in kaj deluje?

Kar morate imeti v mislih, preden izvajate e-poštni marketing je, da uporabnik rabi čas, da o nakupu sprejme odločitev. Za to potrebuje tudi preko 10 različnih virov informacij (vir: Odločanje Potrošnika: Nakup v poslovalnici, odločitev na spletu). Glede na omenjeno, lahko verjamete, da od dne, ko bo videl vaš izdelek, do dne, ko ga bo morda tudi kupil, preteče kar nekaj časa. Na končno odločitev pa odločilno vpliva tisto, kar se zgodi vmes, med prvim iskanjem in nakupom. To je e-poštni marketing.

E-poštni marketing lahko uniči vaše podjetje

E-poštni marketing bo uničil vaše podjetje in odnos s kupci, če jih boste nadlegovali z vedno novimi popusti in ne-relevantnimi obvestili o novostih. Zbil bo vrednost vaših izdelkov in dolgoročno znižal zanimanje za vaša sporočila. Zato je potrebno, da k e-poštnem marketingu pristopite z obratne smeri, si iz glave izbijete misel na takojšen rezultat in razmišljate o tem, kako lahko še dodatno pomagate svojim kupcem. To bo zgradilo tisti odnos, ki bo odločilno vplival na kupca v času, ko raziskuje izdelke in se o njih odloča, saj boste v očeh kupca postali vredni zaupanja in tisti, ki ste mu pomagali in mu dali informacije, s pomočjo katerih je lahko sprejel bolj informirano odločitev.

Avtomatizacija e-poštnega marketinga

E-poštni marketing namreč vam kot podjetju in oglaševalcu omogoči, da se s kupcem povežete in zgradite “globlji” odnos z njim, kot ga uspe zgraditi vaši konkurenci. Zato potrebujete naslednje:

  1. Razumeti, katere so tiste informacije, ki ključno vplivajo na to, kako uporabnik gleda na izdelke. Če bi vi kupovali ta izdelek, kateri so dejavniki, ki bi jih upoštevali, kaj je tisto, kar vi veste in kupci ne, kako bi se odločili vi in katere informacije bi vplivale na to.
  2. Pojasniti, razlike, prednosti, slabosti in povedati tisto, kar se večini kucev ne pove. Predstavljajte si, da prodajate najbolj firbčnemu kupcu, ki je popolnoma zainteresiran za vse, kar rečete. 
  3. Orodja za e-poštni marketing, ki vam bodo omogočila nemoteno komunikacijo, neprekinjeno storitev in 100% dostavnost skupaj s funkcijami za avtomatizacijo e-poštnega marketinga in integracijo s FAcebookom in Googlom. 

Orodja za e-poštni marketing

Ključ do uspešnega e-poštnega marketinga je torej razumevanje kupca in njegovega vedenja ter vsebina, ki jo lahko vaše podjetje pripravi. Brez vsebine tudi orodja za e-poštni marketing delujejo slabo in celo škodujejo.

Ko to pravim, ne govorim na pamet, ampak iz dejanskih podatkov o tem, kako slaba strategija zbija stopnjo zanimanja za vsebino podjetja in zbija vrednost izdelkom, ki jih to prodaja.

Ko pa je vsebina in prav tako razumevanje, takrat je dobro orodje za e-poštni marketing ključnega pomena, saj omogoča več načinov kako, kaj in kdaj se sprožajo sporočila.

E-poštni marketing se začne s pridobivanjem e-poštnih naslovov

Če izhajamo iz tega, da ste pripravili kakovostno vsebino, ki bo kupcu pomagala, se postavita dve vprašanji:

  • Kje dobiti e-poštne naslove?
  • Kako jo posredovati?

Kje in kako dobiti e-poštne naslove

E-poštne naslove dobite tako, da oglašujete to vsebino, ki ste jo pripravili. Želite nagovoriti le tiste, ki so ravnokar začeli raziskovati vaše izdelke in so vašo spletno stran potemtakem prvič obiskali. V tem primeru je najbolje povezavo oz. sign-up form umestiti na splošno stran kategorije izdelkov (saj kupec pregleduje ponudbo).

Za e-poštne naslove boste plačevali od 0,10 € do 2 € na naslov, ker se vam bo splačalo.

Drugo mesto kamor je vsebino smiselno umestiti je remarketing. Google Adwords in Facebook Ads odlično delujeta s tem namenom. Z oglasi, ki promovirajo vaš e-poštni marketing (npr. Vse o tem, kako izbrati pravi izdelek pri nas) tako ciljate le tiste uporabnike, ki so v zadnjih 30-ih dneh obiskali vašo spletno stran prvič.

Tretje mesto so organski rezultati v Google, npr. vaše objave, ki ste jih pisali z namenom, da bi kupca bolje informirali. S pomočjo orodij za pridobivanje podatkov iskanjih na Google (Google Adwords keyword tool) in Orodij za Digitalni Marketing lahko “neboleče” najdete podatke o tem, katere iskalne izraze uporabljajo kupci na začetku nakupnega procesa.

Optimizacija spletnih strani na te izraze vam kasneje omogoča, da brezplačno zajemate e-poštne naslove potencialnih kupcev, ki so stopili na pot odločanja o nakupu vašega izdelka.

Kako posredovati e-poštne kampanje

Avtmatizacija e-poštnega marketinga in “autoresponder”ter “automation” so izrazi, ki jih morate poznati, če uporabljate e-poštni marketing. Gre za to, da morajo biti sporočila, ki ste jih napisali (tista vsebina, ki pomaga kupcu, da se bolj informirano odloči) zapakirana v sekvenco e-poštnih sporočil, katerih pošiljanje se sproža avtomatsko, glede na “trigger”, ki ga nastavite. Ko se v vašo bazo prijavi nov uporabnik, se avtomatsko sproži pošiljanje (prvega) sporočila, ko odpre to sporočilo, ga prebere in klikne povezavo, se sproži drugo sporočilo, … Tisto, kar sproži, da se uporabniko pošlje sporočilo je “trigger”.

Ključno je, da uporabnika skozi celoten cikel odločanja spremlja vaš “autoresponder” (sekvenca e-poštnih kampanj, ki mu posredujejo informacije in se pošiljajo avtomatsko). Zato je včasih najbolje nastaviti, da se vsak naslednji segment pošlje npr 3 dni zatem, ko je bil poslan prejšnji.

Dodatna prednost kakovostnih orodij za e-poštni marketing je “abandoned cart automation workflow” ipd. To je, ko doda izdelke v košarico in brez nakupa zapusti stran, prejme “opomnik” v stilu “smo shranili izdelke v vaši košarici”.

Poleg omenjenih je pomemben faktor tudi možnost integracije z orodjem “Zapier”. Ta vam omogoča, da podatke, ki jih črpate iz Facebook oglaševanja (npr e-poštne naslove) avtomatsko posredujte v orodje za e-poštni marketing (npr. Mailchimp). Tako lahko klik oglasa na Facebooku vodi do prijave na vaš autoresponder in končno v 10-20% stopnjo nakupov (realni podatki) za omenjeni kanal.

Klike strank morate kupiti vsaj 3-krat

Prvič plačate za pridobitev stranke, ki je kliknila vaš oglas na Google, ko je začela iskati izdelek. Drugič plačate remarketing display oglas na Google, da ste jo spomnili nase in je ponovno pregledala vašo ponudbo. Tretjič ste plačali za klik remarketing oglasa na Facebooku, ko ste ji ponudili svoj “e-mail autoreponder”. Potem ste končno prejeli brezplačen obisk iz linka v vaši e-poštni kampanji in zatem celo direkten obisk (vpiše vašo domeno v brskalnik). 

Tako nekako zgleda realnost digitalnega marketingu, ki je donosen (če verjamete ali ne). Le strategija mora biti prilagojena temu, da boste plačali vsaj 3 klike in ne le enega, poleg tega pa investirali v vsebino in e-poštni marketing.

Torej orodje za e-poštni marketing, ki ga boste izbrali, naj omogoča vse od tega, kar smo omenili, to je:

  • Avtomatizacija
  • Zapier integracija
  • Abandoned cart automation

Poleg omenjenega je fino, če so na voljo tudi kakšni “landing page & campaign template-i”, če cena za bazo, ki jo pričakujete (npr. 10000 naslovov) ni previsoka in je zajamčena visoka dostavnost poslanih sporočil.

Najboljša orodja za e-poštni marketing

AWeber – orodje za e-poštni marketing

Verjetno najbolj vrhunsko in dodelano orodje za e-poštni marketing je AWeber. AWeber je namreč nastal kot odgovor na situacijo in strategijo, ki je zgoraj opisana in pojasnjena. To je verjetno št. 1 orodje za avtomatizacijo e-potšnega marketinga in vam nudi vse, kar je zgoraj napisano, da se pričakuje od orodja za e-poštni marketing:

  • Integracija z Zapier
  • Visoka dostavnost
  • Napredna avtomatizacija sporočil
  • + izobraževalna vsebina in prvovrsten support

V spodnjem videu je pomen avtomatizacije nekoliko pojasnjen. Orodje AWeber stane nekoliko več od ostalih orodij, a je za podjetja, ki z e-poštnim markeitngom mislijo resno, zagotovo vreden denarja.


Try AWeber’s Autoresponders for Free

Mailchimp – orodje za e-poštni marketing

mail-chimp orodja za e-poštni marketing

Mailchimp je verjetno med najbolj poznanimi orodji za e-poštni marketing. Omogoča vam popolnoma vse, kar potrebujete od orodja za e-poštni marketing, od avtomatizacije, abandoned cart automation-a, integracij z Magentm in Zapier itd.

Je nekoliko cenejši od AWeber, poleg tega pa lahko do 2500 naslovov uporabljate orodje brezplačno (avtomatizacija ni v brezplačnem paketu oz. le občasno)

Sendinblue – orodje za e-poštni marketing

Sendinblue je najcenejša rešitev za velike baze e-poštnih naslovov, ki obenem nudi tako avtomatizacijo, kot integracije, ki smo jih omenili. Glavno prednost vidimo v tem, da lahko do 40 000 naslovov nagovarjate za le 30 € na mesec.

Več na sendinblue.com

Intercom

intercomIntercom v prvi vrsti ni orodje za e-poštni marketing oz. vsaj ne tako, kot smo jih vajeni. Gre za “website live chat” storitev, ki vam omogoča, da vas stranke v živo kontaktirajo s pomočjo sporočil preko spletne strani. Poleg tega nudi zelo dobro vodenje baze strank in vam omogoča, da prilagajate avtomatska sporočila, ki se pojavijo strankam ob obisku, glede na to, v kateri skupini se stranka nahaja in kaj gleda. Pogosto je ovira visoka cena tega orodja, sploh v primeru, da želite uvoziti večjo količino e-poštnih naslovov.

Omogoča tudi avtomatizacijo e-poštnega marketinga in še mnogo drugih funckij.

Torej storitev je res 100% vrhunska in definitivno deluje, priporočal pa bi jo vsem, ki imate res dobre baze e-poštnih naslovov in se zelo resno ukvarjate z digitalnim marketingom in spletom.

Več na intercom.com

Ostala orodja za e-poštni marketing

Poleg izbranih orodij za e-poštni marketing je na voljo še mnogo drugih, ki jih podrobno ne bomo opisovali. Spodaj izbrana so iz awwards.com, 10 najboljših orodij za e-poštni marketing (prvi je po njihovem Mailchimp)0

  1. www.campaignmonitor.com
  2. www.emailbrain.com
  3. www.streamsend.com
  4. www.madmimi.com
  5. www.benchmarkemail.com
  6. www.getresponse.com
  7. www.constantcontact.com
  8. www.graphicmail.com
  9. boomerang.com

Ostala orodja za e-poštni marketing

Omenili smo še Zapier, ki je storitev, ki povezuje vsa orodja in med njimi prenaša informacije. Lahko npr. povežete svoj Gmail račun in nastavite, da se vaša povpraševanja prenašajo v bazo v Mailchimpu. To je le en primer od mnogih možnih rešitev in načinov uporabe. Preglejte si več o integracijah, ki jih omogoča Zapier

Med drugim smo omenili tudi Facebook lead ads oglase za pridobivanje podatkov strank (e-poštnih naslovov). Več o tem si lahko preberete na Linkedin v objavi Facebook Lead Ads.

Preberite si tudi, kako poteka Ciljanje na E-poštne Naslove z Google Adwords.