Ali Google Adwords Oglaševanje Deluje?

spletni kupci

Če bi vas vprašal, ali vaš avto deluje, bi me bodisi gledali postrani, bodisi se smejali. Ko me vprašajo, če Google Adwords res deluje, zato odgovorim s prispodobo o avtu. Res je, vaš avto deluje, vendar kako?

Verjetno je razlika v načinu delovanja, če bi ga vozil moj 4-letni sin, če bi ga vozili vi ali jaz in če bi ga vozil profesionalni rally voznik.

Vaš avto deluje, vendar kako?

Ko sem začenjal oglaševati z Google Adwords so bile stvari mnogo bolj preproste. Google je nudil mnogo manj funkcij, konkurence je bilo manj in tako je bil učinek lažje dosegljiv. Mnogi, ki oglašujete že dlje časa veste da, čeprav ste močno poglobili znanje, je težje doseči enak učinek.

Pravilno zastavljen Adwords račun deluje, ampak kaj mislimo, ko rečemo ali vprašamo, če deluje? Google Adwords bolj(ali manj) široko zajema promet z Googla in partnerskih omrežij, ga dodatno filtrira z vsebino v oglasih in posreduje na spletno stran. Dobra Adwords akcija je tista, ki na različne iskalne izraze prikazuje različne in najbolj relevantne oglase za določeno frazo ali besedo. To je dovolj, da rečemo, da deluje. Tako kot naš avto. Lahko pa deluje bolje. V nadaljevanju preberite par iztočnic, kako.

avto-oglas
Vir: vook.wordpress.com

Zgornji oglas je pritegnil mojo pozornost predvsem zaradi derez. Malo ljudi uporablja dereze, verjetno jih precej niti ne ve, kaj dereze so. Zakaj jih je Saab postavil v oglas? Kaj niso pomislili, da bo oglas zanimiv le za redke posameznike? Točno zato. Ti redki posamezniki bodo opazili skupno “vrednoto” z blagovno znamko. Če želimo biti uspešni v oglaševanju, moramo biti tudi specifični, posebni. V nečem se moramo ločiti od drugih ponudnikov. S tem se nekaterim zelo oddaljimo, a se drugim neprimerno bolj približamo.

Enako je z Google oglasi in spletnim marketingom na splošno. Poznati moramo svoje prednosti (in slabosti), vedeti zakaj ljudje kupujejo (pri) vas in predvsem razumeti svoje kupce v tem, kako se odločajo in kaj cenijo.

oglaševanje kuhinj

Če vas zanima projektiranje kuhinje (naša dela), vas verjetno zanima storitev za načrtovanje in izvedbo prenove vaše kuhinje. Zanima vas cenovni razpon in razpon storitev, pred tem pa strokovnost in usposobljenost podjetja, ki te storitve nudi. Nato vas zanima še primerjava omenjene storitve z drugimi na trgu, da jo umestite v smislu cene in kvalitete. Ko naštete podatke dobite, se lahko brez skrbi odločite.

Bi kupili kuhinjo, ker ste videli oglas?

Če bi vam na iskanje projektiranja kuhinj odgovoril s ponudbo za moderno kuhinjo, bi vas zanimalo? Morda bi si ogledali vsebino, morda bi vam bila všeč, ampak vi iščete izvajalca. Tak oglas ni relevanten in ni učinkovit. Pomeni strošek, ne pa prodaje izdelka. Na tak način ne bo efekta z Adwords.

money-256282_1280

Smo preizkusili Adwords, pa ne deluje.

Marsikdo ima z Google Adwords slabo izkušnjo. Mnogo jih reče, smo preizkusili, pa ni delovalo. Kaj ste preizkusili? Kaj ni delovalo? Če je bil glavni cilj 500 klikov na mesec, čim ceneje, ali res ni delovalo? Saj ste dobili 500 klikov, mar ne? Kliki (žal) ne pomenijo prodaje. Lahko je ogromno klikov, prodaje pa ne. Zakaj?

Ker z Googla zajemamo obiskovalce z različnimi nameni.

Če jih motiviramo k ogledu strani in ponudbe, bodo to storili, ne pa tudi kupili. Ker ne kupujejo izdelka, čeprav jih zanima. Vrhunska Adwords kampanja prepozna namen uporabnika.

Kako prepoznati namen na podlagi izraza, ki kupec vpiše v Google?

Če razumemo namere kupcev v povezavi z izrazi, ki jih vpišejo v Google, smo dosegli veliko. Potrebujemo le še napisati oglase, v skladu z razumevanjem in se poigrati s ceno na klik. Potem le še izboljšujemo, kot nam narekuje statistika.

Spletna stran pa ni dovolj.

Kaj pa, če prodaje še vedno ni? Potem je treba stopit korak (ali dva) nazaj. Ali spletna stran/trgovina deluje? Po katerih virih prodaja in po katerih ne? Sploh prodaja? Spletna stran ni dovolj. Izraz “spletna stran” nam namreč ne pove dovolj. V resnici gre za sistem, ki ljudem na poti reševanja problema ponudi rešitev in to tudi zaračuna, unovči. Imate tak sistem? Večina ga nima. Pa vseeno uporablja Adwords, pa Facebook oglase, pa E-poštni marketing, pa še marsikaj drugega. Učinka pa ni.

Kupce moramo najprej razumeti

Če razumemo kupce, jim ponudimo prave rešitve, po pravi ceni. Če nato razumemo še obiskovalce (potencialne kupce), lahko tudi te pretvorimo v kupce. Kaj moramo vedeti:

  • Nakupni čas potrošnika je 6 – 12 mesecev (čas odločanja o nakupu izdelka)
  • V povprečju prebere več kot 10 virov (review, primerjave, opisi, članki, …)
  • Brez zaupanja ni nakupa (če ste prodajalec rabljenih vozil, na odločitev nimate vpliva)

Dovolj je spletni sistem, tak ki izhaja iz razumevanja spleta in uporabnika.


 

 

Na temo razumevanja potrošnika in spleta pišem tudi v preteklih objavah:

Investicija v spletni sistem

Zakaj po spletu ne prodate (več)?

Povzeto in dopolnjeno po objavi, ki si jo preberite na Linkedin (povežite se!) – Ali Adwords Res Deluje? Google oglasi za odganjanje firbcev