Booking Oglaševanje – Kako bolje oglaševati nastanitve

booking-oglasevanje-hotela-apartmaja-kampa

Objava nastanitve na Booking je kljub visoki proviziji (Booking pobere do 30%), ki jo booking.com vzame ob rezervaciji, verjetno najbolj smiselna poteza za mnoge lastnike apartmajev, hotelov in drugih vrst nastanitev. Zakaj? Gre za način, kako uporabniki iščejo nastanitve. Skoraj nihče ne bo rezerviral nočitve, če bo pogledal spletno stran ene nastanitve. Ljudje iščejo primerjave, ko se odločajo za rezervacije nastanitev. Tako so možnost sortiranja in mnenja preteklih uporabnikov tisto, kar predstavlja uporabniku izjemno visoko dodano vrednost pri izbiri nočitve.

K nam prihajajo lastniki hotelov, apartmajev, vil in drugih vrst nastanitev, z namenom, da bi obšli Booking in ujeli stranke mimo Booking-a. Na podlagi mnogih podatkov in rezultatov, ki smo jih dosegli pri oglaševanju hotelov in apartmajev, pa vam lahko damo iztočnice, še preden se sami spustite v oglaševanje nočitev na Google ali Facebook. Vsekakor pa lahko že na tej točki povemo, da umik vašega objekta iz Booking-a zagotovo ni smiseln, prav tako pa ni smiselno, da bi objekta ne vpisali v Booking, pred začetkom oglaševanja v drugih kanalih. S tem bi namreč izgubili ali ne dosegli del tistega, kar bi z oglaševanjem v drugih kanalih na nek način kupili. Vpišite svojo nastanitev v Booking.

Koliko provizije vzame Booking

To je eno izmed najbolj pogostih vprašanj lastnikov počitniških objektov. Na Booking-u siccer najdemo nekaj podatkov o tem, a ne številk:

Ko nastanitev dodate na Booking.com, boste plačali provizijo za vsako rezervacijo. Odstotek provizije bo prikazan med postopkom registracije, v delu ‘Sporazum’. Ob koncu meseca vam bomo poslali račun z zneskom provizije, ki ga morate plačati. (Vir: booking.com)

Po naših podatkih iz slovenskih in tujih virov znesek provizije, ki jo vzame booking variira med 15% in 30%. V Sloveniji sicer o tem nihče od lastnikov kaj dosti ne ve, a naj bi šlo za to, kako aktivno lastniki nastanitev želijo, da booking njihov objekt promovira.

Kar je bolj pomembno pri vsem skupaj pa je, da boste z Booking-om po vsej verjetnosti dosegli precej višjo stopnjo zasedenosti vašega počitniškega objekta, kot bi jo morda z višjo ceno in z oglaševanjem mimo Booking-a dosegli sami.

booking-oglaševanje

Kako oglaševati počitniški objekt (hotel, apartma, vilo, kamp, …)

Mnogi lastniki objektov v trenutku, ko svoj objekt vpišejo v Booking ali/in Airbnb samostojno ali preko agencije, na oglaševanje in dodatne “online” aktivnosti pozabijo, ali pa ne vidijo možnosti. Nekateri ne. Kot smo povedali, je trenutno nesmiselno tržiti počitniški objekt brez Booking-a. Vsekakor pa je smiselno razmišljati o marketinških aktivnostih, kljub temu, da imate objekt že vpisan in najeto agencijo, ki vam upravlja z rezervacijami. To sicer nekaj je, vsekakor pa bi si mnogi lastniki počitniških objektov lahko precej povečali višino prometa in razliko v ceni. Poglejmo si, kaj lahko storite, da dvignete povprečno ceno nočitve, stopnjo nočitve in kako lahko v prihodnje speljete več rezervacij direktno, mimo Booking-a.

Booking agencija

Najem agencije za vodenje rezervacij in vpis podjetja na Booking, je smiseln za večino. Pogosto lastniki počitniških objektov nimajo niti časa, niti znanja, da bi kakovostno vpisali svoj objekt, poleg tega pa večina potrebuje pomoč pri vodenju. Čeprav to ni zastonj, pa vam najem agencije lahko prihrani veliko dela, živcev in vnaprej prepreči marsikateri zaplet. Podjetja s katerimi sodelujemo zelo pohvalijo agencijo Direct Booker. So izjemno odzivni, v pomoč pri vodenju komunikacije z gosti in usposobljeni, da vam naredijo vrhunski vpis vašega objekta v Booking.

Uredite nastanitev in okolico

Čeprav imajo mnogi lastniki nastanitev in okolico že urejeno, pa je povsod mogoče še kaj izboljšati. Kar se tiče notranjosti objekta, je pogosto smiselno zamenjati določeno pohištvo, tekstil, vzmetnice, … Kar je pri tem pomembno je to, da nastanitev na sliki in realno ustvarja urejen in čist vtis. Druga stvar je enotnost. Pohištvo, tekstil in drugo mora biti vsaj znotraj posamezne sobe, skladno. Za primer si poglejmo spodnji fotografiji.

Čeprav je prva nastanitev urejena, pa zbija popolnoma drugačen (razmetan) vtis. Razlog je zgolj v tem, da je posteljnina neskladna. Zgolj z navadno belo posteljnino, bi dosegli popolnoma drugačen, bolj urejen izgled in večjo privlačnost.

Malenkosti, ki nimajo neke funkcionalne vrednosti, kljub temu močno vplivajo na stopnjo rezervacij.

Enako velja za zunanjost. Tisti navadni beli plastični stoli in plastični prti, morda kakšen madež na tleh balkona in podobno, pač zbuja občutek umazanosti in marsikoga odvrne. Objekti, ki imajo vrt lahko veliko naredijo s tem, da pokosijo ali zasadijo travo, obrežejo drevje, …

Vse to so malenkosti, ki nimajo neke funkcionalne vrednosti, a močno vplivajo na stopnjo rezervacij. Z višjo stopnjo rezervacij bo namreč tudi cena višja. Booking uporabnikom namreč postopno znižuje cene, da bi dosegel rezervacijo, uporabniki pa se bolj verjetno odločajo za bolj urejeno nastanitev.

fotografija-hotela-prostorov

Naročite profesionalne fotografije

Morda tega še niste vedeli, toda na Booking-u se prodajajo fotografije, ne realne nočitve. Fotografija je najbolj ključen element vašega počitniškega objekta na Booking-u. Vse ostalo je daleč manj pomembno. Dobre fotografije uporabniki najprej pogledajo, jih bolj pogosto kliknejo (še preden sploh pogledajo ceno) in jih pogosteje rezervirajo. Šele zatem pride na vrsto cena in zadovoljstvo.

Na Booking-u se prodajajo fotografije, ne realne nočitve

Če izgled (urejenost) in lokacija nekje opravičujeta ceno, potem lahko rečemo tudi, da skladnost fotografije in dejanskega stanja objekta določa zadovoljstvo uporabnika. Zato velja tudi, da s fotografijami ne pretiravajte. Pokazati in opravičiti je treba tudi negativne plati, ki bi gosta morda bolj motile, še preden naredi rezervacijo. Hkrati pa bodo morda v določeni pomanjkljivosti ali posebnosti drugi gosti videli prednost.

Izboljšajte opise in ostala besedila

Čeprav ste že vse napisali in opisali ob prvem vnosu objekta v Booking, pa lahko po enem letu (npr) zberete vprašanja uporabnikov, ki so vam jih zastavili in jih dodate na Booking. S tem si zagotovite več zaupanja v očeh uporabnika, saj bo od vas že takoj prejel več informacij, kot pri konkurentih. To je pomemben element, saj uporabniku pove, da si želite biti v pomoč in da ga razumete bolje.

Odpravite pomanjkljivosti

Vaš počitniški objekt se mora razvijati. Od objekta ustvarjate nek promet in zaslužek, zato je za vas najbolj smiselno, da del investirate nazaj. Lokacije seveda ne morete spremeniti, lahko pa uredite določene prostore, okolico. Potem je vprašanje brezžičnega interneta, možnosti parkiranja ali garaže, dodatne funkcije v prostorih (hladilnik, luči, pralni stroj, …) in nenazadnje kakovost storitve. Zgolj na podlagi mnenj uporabnikov (za katere vsi vemo, da znajo biti prezahtevni, nezadovoljni in …), lahko ugotovite, katere so vaše prednosti in katere slabosti morda lahko odpravite, da si dvignete ne le povprečno oceno, temveč splošno zadovoljstvo, ki vam bo pomagalo pri spodbujanju ponovnih, direktnih rezervacij mimo Booking-a ….

Spodbujajte ponovne nastanitve obstoječih strank

Gradite na prepoznavnosti in blagovni znamki. Vaš cilj je, da z zadovoljstvom, ki ga ustvarite v času bivanja določene stranke, pridobite ponovno rezervacijo prihodnje leto. Vse stranke sicer niso primerne (morda jih kraj ne bo več zanimal), a mnogo obiskovalcev bo morda prihodnjič upoštevalo tudi vašo nastanitev. Takrat je pomembno, da imajo te stranke možnost direktne rezervacije, saj veno, kaj jih čaka in ne potrebujejo ponovno primerjati nastanitev in ocen.

Najbolj učinkovita pa je, da del provizije, ki bi vam jo sicer vzel Booking, namenite stranki v obliki popusta.

Na tem področju je več stvari, ki jih lahko storite. Najbolj učinkovita pa je, da del provizije, ki bi vam jo sicer vzel Booking, namenite stranki v obliki popusta. V tem primeru se izognete ponovnemu plačilu provizije, kar pomeni, da ostane vam. Od primera do primera je sicer odvisno, katere stranke so primerne za to. Včasih tisti, ki le eno noč prespijo niso primerni in je bolje ponuditi 5 ali 10% popusta pri naslednji nočitvi tistim, ki bodo verjetno ostali 10 ali več dni.

Vaši obiskovalci si morajo zapomniti ime oz. brand vaše namestitve.

Druga stvar, ki je s tem zelo povezana je prepoznavnost. Vaši obiskovalci si morajo zapomniti ime oz. brand vaše namestitve. To lahko storite s tem, da se jim bo pogosto poplavljala. Le tako bodo prepoznali vaš objekt tudi čez čas, ko bodo morda ponovno v Booking-u iskali vaš objekt.

Zakaj ne bi zbrali naslova stranke, ki vas je obiskala in vas bo morda ponovno.

E-poštni naslovi s privolitvijo za obveščanje o posebnih ponudbah in popustih se definitivno nujni. Zakaj ne bi zbrali naslova stranke, ki vas je obiskala in vas bo morda ponovno. Čez čas lahko vedno večji bazi naslovov pošljete izdelano ponudbo z ugodno nočitvijo in programom, ki ga morda ustvarite s povezanimi lokalnimi podjetji. Hkrati obstaja možnost, da vas priporočijo bližnjim.

“Branded searches” (iskanja blagovne znamke) verjetno skrivajo največji potencial za vaš počitniški objekt.

Pri vsem skupaj se morate zavedati vrednosti “branded” iskanj. To so tista iskanja, ki vsebujejo ime vašega podjetja oz. blagovne znamke. Ko uporabniki npr. vpišejo “hotel xy kontakt” in podobno, takrat je namreč idealno, da najdejo vašo spletno stran, ki jim nudi boljšo ceno kot Booking ali pa več vrednosti kot Booking, v primeru da naredijo direktno rezervacijo. Pri tem seveda predstavlja težavo vodenje teh rezervacij, saj se kaj hitro lahko zgodi, da se ista soba rezervira dvakrat prek dveh kanalov. A se to da urediti s pomočjo uvedbe sistema za vodenje rezervacij, ki je neposredno povezan z Bookingom in drugimi ponudniki.

Google oglaševanje, Facebook oglaševanje in SEO optimizacija

Oglaševalski kanali se v nekaterih primerih sicer lahko zelo dobro obnesejo, a po večini boste z oglaševanjem v njih konkurirali Booking-u in podobnim velikanom, proti katerim vam ne bo uspeli. Smiselno pa je, da oglase namestite “nišno”, saj Booking tega ne zna. Smiselno je npr. oglaševati vašo nastanitev v času določenega dogodka v bližini (npr. poslovna konferenca), ali kot rešitev določenega problema stranke (hotel blizu letališča), … Vsak primer je tukaj nekoliko samosvoj, nekateri imajo več možnosti drugi manj, a je vsekakor smiselno pogledati kaj uporabniki v povezavi z vašo nastanitvijo iščejo in kako jih lahko v tem smislu ustrezno nagovorite. Za ta proces nas kontaktirajte in pregledali bomo vaš primer in možnosti na podlagi analize iskanj in drugih podatkov.

Strokovnjak za digitalni marketing, Google Partner. Stopite v stik in se posvetujte o možnostih optimizacije in oglaševanja.