Ciljanje na lokacijo – Slovenija

Če imate gostilno, obrt, ali lokalne storitve, sedaj lahko oglaševanje usmerite le na želena mesta, npr. Kranj, Kamnik, …
Ocena je, da je vsaj oz. le 50% namiznih računalnikov “na pravem mestu” in 100% vseh mobilnih naprav, ki uporabljajo GPS, mobilni in brezžični internet ter te podatke javno delijo s svojimi ponudniki.
Namizni računalniki namreč za določitev lokacije oddajajo le IP oz. je določitev lokacije odvisna od ponudnika internetnih storitev, ki pa ne posreduje nujno (podatkov). Google točno ni izdal, kako naj bi podatke pridobivali, zato se tudi na Red Orbit očitno niso želeli prenagliti in pozvali uporabnike, naj sporočijo svoje izkušnje.

Lokacije (mesta oz. občine) na katere lahko ciljate oglase:
Ljubljana – 1.750.000 naprav
Maribor – 485.000 naprav
Celje – doseg 320.000 naprav
Koper – doseg 175.000 naprav
Novo mesto – 142.000 naprav
Kranj – 101.000 naprav
Velenje – 62.000 naprav
Ptuj -37.000 naprav
Kamnik – 16.000 naprav

Komu se splača

Ciljanje na lokacijo je (dokazano) smiselno za vse, ki oglaševanje na Google že uporabljajo. Je dodatna prednost ali možnost, da akcije še bolje optimizirajo.
Za vse, ki še ne oglašujejo, ker imajo (preveč) lokalno usmerjen posel je oglaševanje na Google vsaj vredno poskusa, vsaj zato, ker nobena druga možnost ni tako merljiva in učinek tako jasen, kot ta.

Možne rešitve

Dvom je na mestu. Ker ne vemo koliko uporabnikov je na “pravi lokaciji” oz. na lokaciji, na katero ciljamo oglase, imamo nekaj rešitev:

Možnosti ciljanja “na lokacijo”

Testiranje lokacije

Ena akcija, dve lokaciji

Če sedaj oglašujete / ste oglaševali na območje celotne Slovenije, potem lahko poskusite s tem, da k ciljanju na Slovenijo dodate še ciljanje na svoje mesto, npr. Ljubljano. Lahko tudi prilagodite ponudbe (npr. -30% z Slovenijo oz. +50% za Ljubljano). Tako boste ceneje dobivali manj-relevantne klike oz. povečlali možnost klika kadar je prikaz bolj relevanten.
Prednost pristopa je preprostost in hitra ureditev.
Slabost, podatki niso nujno jasni.

Ločene oglaševalske akcije

Za testiranje predvsem z vidika nastavitev in jasnosti podatkov, ki jih želite pridobiti, lahko uporabite dve ločeni oglaševalski akciji.

  • V prvo dodate ciljanje na Slovenijo in izločite Ljubljano (oz. drugo mesto),
  • v drugo ogl. akcijo pa dodate samo Ljubljano (oz. drugo mesto).

Z omenjenim pristopom preprečite, da bi akciji tekmovali med seboj na dražbi.
Prednost je objektiven rezultat,
slabost je zamudnost.

Povzetek

Če že imate donosno Adwords kampanjo, potem boste hitro dobili podatke o tem, ali se ciljanje na lokacijo splača, ali ne.
Tudi če nimate donosne Adwords kampanje lahko ocenite smiselnost. Za to potrebujete povezavo z Google Analytics, iz katerega lahko npr po 30-ih dneh potegnete podatke/poročila o vedenju na spletni strani. Kriteriji so lahko:

  • Bounce rate,
  • Čas na strani,
  • Št. ogledanih strani,
  • Ogledane ciljne strani (npr. kontakt).

Dejavnik, ki je zgovoren že brez Analytics najdete v Adwords računu, to je CTR. Razmerje med prikazi in kliki vam pove, kako pomemben je vaš oglas za tistega, ki se mu vaš oglas prikaže. Če je pr ciljanju na mesto CTR višji, kot pri ciljanju na Slovenijo, potem je to podatek, da na ta način prikazujete bolj pomembne oglase.

Strokovnjak za digitalni marketing, Google Partner, avtor na oglasevanjenaspletu.si in eden izmed vodilnih SEO strokovnjakov v Sloveniji.