Digitalni marketing za majhna podjetja

digitalni-marketing-mala-podjetja

Podatki kažejo, da več kot polovica svetovnega prebivalstva uporablja internet.

Delež uporabnikov interneta še vedno raste.

Leto 2017 je bilo prvo v katerem so podjetja za digitalni marketing namenila več sredstev kot za Televizijo.

Velik del tega predstavljajo mobilne naprave.

Več kot polovica sredstev, ki so jih podjetja namenila za digitalni marketing je šlo za Google Adwords oglaševanje in Facebook oglaševanje. 

Slednji podatek kaže na težavo. Od vseh možnih načinov in kanalov, ki jih ponuja digitalni marketing, je 1/2 preprosto preveč za Google in Facebook oglaševanje.

Če ste lastnik majhnega podjetja vas verjetno zanima, kako lahko svoj proračun, ki ga namrevate vložiti v digitalni marketing, ali ga vanj že vlagate, porabljate pametneje?

Digitalni marketing je namreč dovolj širok in nudi ogromno načinov in prostora za inovativnost, da se sredstva unovči optimalno in da delujejo dolgoročno v prid podjetja. S tem lahko tudi manjša podjetja na spletu konkurirajo celo velikim korporacijam.

Google in Facebook sta sicer zelo učinkovita kanala za pridobivanje strank, a za učinkovito delovanje pač ne potrebujeta polovice vašega proračuna.

Preberite si zakaj je tako in kako lahko na različne načine izboljšate svoj digitalni marketing.

Optimizacija spletnih strani za iskalnike

Optimizacija spletnih strani je zelo širok pojem in zajema toliko različnih načinov in tudi prinaša različne rezultate.

On page optimizacija spletnih strani npr. se ukvarja z izboljšanjem uporabniške izkušnje in cilja k temu, da uporabniki na strani preživijo več časa, je ne zapuščajo in nenazadnje nekaj kupijo ali naročijo storitev. Prav tako vključuje procese, ki so usmerjeni v boljšo uvrstitev strani na Googlu.

Off page optimizacija spletnih strani je vse ostalo, je tisti del optimizacije, ki se ne izvaja na spletni strani temveč izven nje. Najbolj razširjeno je pridobivanje zunanjih povezav, linkbuilding, social bookmarking in marketing, …

Cilj optimizacije spletnih strani je pridobiti več obiskovalcev in povečati stopnjo konverzij.

Za začetek merjenja organskih položajev vaše spletne strani potrebujete orodje, ki to omogoča. Predlagamo da namestite Google Search Console (lahko vam ga namestimo mi, cena je 22 € + DDV), lahko pa uporabljate tudi katerokoli drugo orodje za merjenje, a ponavadi niso najbolj merodajna za slovenske strani, morda poskusite z semrush.com.

Dobra plat teh orodij je, da vam dajo neko sliko tistega, kar v svetu optimizacije spletnih strani šteje. Tako vidite zunanje povezave, notranje povezave, napake spletne strani, ključne besede in ostalo. S tem pa lahko tudi začnete samostojno delati na optimizaciji vaše spletne strani, ne glede na to, ali se spoznate na optimiazijo, ali ne.

Analiza ključnih besed

Katere ključne besede so pomembne za vaše podjetje?

Kaj bi vi kot stranka vpisali v Google, če bi iskali storitve ali izdelke kot so vaši?

Za analizo ključnih besed lahko uporabite Google Adwords Keyword Tool.

Uporabite ga tako, da izberete lokacijo na kateri se nahajajo vaše stranke in vpišite ključne besede, ki se vam zdijo pomembne. Tako boste dobili seznam ključnih besed in podatke o volumnu iskanj (koliko iskanj na mesec za katero ključno besedo).

Vsebinski marketing in pisanje besedil za splet

Vsebina je eden izmed najpomembnejših elementov ne le optimizacije, temveč digitalnega marketinga.

Dobra vsebina na prepriča in nagovori, slaba odbije.

Pomena vsebine in besedil se zaveda tudi Google in tako za določanje uvrstitve spletne strnai uporablja ne le štetje ključnih besed in naslovov (h1, h2, …), temveč gleda celo na obliko in berljivost članka. Predolgi stavki in odstavki niso berljivi.

Pišite besedila za potencialne kupce. Za take, ki v spletu raziskujejo vaše storitve in izdelke.

Povejte jim, kar bi jim povedali, ko obiščejo vašo poslovalnico, ali ko se z njimi dobite na sestanku.

Napišite tisto kar jih zanima in jim bo pomagalo pri odločitvi. Obenem pa imejte v mislih tudi ključne besede in svoja besedila pišite z mislijo na to ključno besedo.

Vključite se v pogovore na forumih

S forumi lahko dosežete dve stvari. Prva prednost, ki jo dosežete je, da odgovorite uporabnikom, ki se pogovarjajo o vaših izdelkih in se torej zanimajo zanje. S tem, ko se vključite v pogovor pokažete svoje podjetje in svojo strokovnost.

Druga prednost so zunanje povezave. V svojem odgovoru namreč lahko dodate povezavo na svoje spletno mesto, kjer si uporabniki lahko preberejo vaš celoten odgovor.

Gradite bazo e-poštnih naslovov

O tem, da je e-poštni marketing eden izmed najbolj učinkovitih načinov (kanalov) v digitalnem marketingu tu ne bomo posebej pisali. Pomembno je to, da podjetje začne graditi bazo uporabnikov in se pri tem osredotoča bolj na kakovost, kot na količino. Na koncu je pomembno le število uporabnikov, ki so postali kupci ne pa ostali. Prav tako ima preveč razpršen digitalni marketing dve slabi strani. Ena je manj kakovostna vsebina, saj je težje nagovarjati raznolike uporabnike. Druga pa je strošek. Več kot je uporabnikov, višji so stroški upravljanja z njimi.

Nagovor v stilu “Prijavite se na naše e-novice”, je popolna neumnost, ki je preverjeno 100% neučinkovita. Raje se vprašajte, kaj bi moralo namesto tega pisati, da bi vaši uporabniki to želeli. V skladu s tem nato tudi zasnujte vsebino e-poštnega marketinga, da bo resnično postregla vrednost vašim bodočim strankam. Pišite za tiste, ki so oz. bodo postali vaše stranke in se z drugimi ne ukvarjajte. Več o tem kako deluje e-poštni marketing si preberite v  https://oglasevanjenaspletu.si/najboljsa-orodja-za-e-postni-marketing/

Pišite na tujih straneh in blogih

Bolje rečeno, poiščite zaveznike, saj brez njih ne bo šlo. Povežite se s tistimi, s katerimi najdete skupne interese in lahko en drugemu pomagate k uspehu. Če prodajate kuhinje, se povežite z mizarjem, ki jih izdeluje in mu napotite stranke, katere pri vas ne najdejo tistega, kar iščejo in obratno. Vem, da izjava koga zbode, a je treba razmišljati v to smer in iskati poti, kako sodelovati, saj ima napotitev stranke visoko vrednost (pomislite na to, koliko zapravite za pridobitev ene stranke in kako visoko bo zaupanje stranke, če bo prišla na osnovi priporočila). Omenjen način se nato lahko projicira na splet, v digitalni marketing, kjer se potem lahko dogovorite z zavezniki in napišete nekaj, kar bi njihove bralce zanimalo, na njihovem blogu, oni pa na vašem. Na enak način se lahko dogovorite s svojimi dobavitelji, strankami, …

Prednosti tega načina sta dve. Prva je pridobitev novih bralcev, ki so že do neke mere uvrščeni. Druga pa je zunanja povezava na vašo spletno stran, ki v kolikor je kakovostna (t.j. relevantna in zanimiva) vpliva na položaj vaše strani na Googlu. Posledično si s tem zvišate promet spletne strani.

Opisanih je nekaj osnovnih pristopov za katere ni potrebno napredno poznavanje digitalnega marketinga, a so obenem dovolj učinkoviti, da relativno hitro prinesejo rezultate in vas, če vas zanima več, ponesejo naprej v naprednejša področja.