Google Adwords: Kako znižati ceno klika

google adwords cena

Google Adwords lahko stane preveč. Z znanjem in delom pa lahko ceno klika znižamo in na njem prodajamo donosno. Poglejmo si kako znižati ceno klika in prodajati več po ugodnejši ceni. 

Po podatkih, ki jih navaja Wordstream, ki izhajajo iz precejšnje količine podatkov, ocena kakovosti ključnih besed ne vpliva le na “ad rank”. Google položaj našega oglasa določi na osnovi dveh faktorjev. Prvi je naša ponudba (CPC), drugi pa ocena kakovosti (quality score). Ocena kakovosti se določi na osnovi treh faktorjev, ti so:

  • Pričakovano razmerje med prikazi in kliki
  • Ustreznost oglasa
  • Izkušnje s ciljno stranjo

Za vse od navedenih lahko prejememo oglaševalci oceno od 1 do 10. Vsi trije dejavniki skupaj torej tvorijo oceno kakovosti.

Wordstream navaja, da ocena kakovosti ne vpliva le na položaj oglasa, temveč tudi na ceno klika v Google Adwords. Tako lahko z nizko oceno kakovosti plačujemo do 300% več za klik glede na povpreno oz. se naši oglasi celo ne uvrstijo, ne glede na ponudbo. V nasprotnem primeru lahko plačujemo tudi do 50% manj.

google-adwords-quality-score
vir: wordstream.com

Kako znižati ceno klika

Bodite relevantni

Slabi oglasi so sankcionirani

Večkrat sem zapisal, da so slabi oglasi sankcionirani, saj morajo oglaševalci zanje plačevati več. Pri velikem številu ponudnikov na Google se ti ne splačajo nikomur. Vsi od omenjenih faktorjev so pot do bolj dobičkonosne prodaje na Google. Zniževanje cene klika je obvezno, saj drugače cene za nakup ostajajo povečini previsoke.

google adwords cena za nakup
vir: wordstream.com

Bolj kot so naši oglasi pomembni za uporabnike, bolj so nagrajeni (s popustom). Povečevanje relevantnosti oglasov je obvezno, za dobičkonosno oglaševanje na Google.

Bodite specifični

Google ne mara širine. Bolj kot ponujate neko široko paleto izdelkov (v oglasu) težje se bo vaš oglas uvrstil na vrh. Cilj je, za vsako specifično iskanje uporabnika prikazati čimbolj točen zadetek, kot to Google počne že od začetka.

Bodite uporabni

Si z vašim oglasom lahko kaj pomagam?

Čeprav ste specifični in je vaš oglas relevanten, me zanima, kaj pridobim z vami, kateri del problema bom rešil? Vsako ključno besedo je potrebno razumeti tako, da vemo kaj ima nekdo, ki jo v Google vpiše, v mislih, ko to stori. Lahko se ključna beseda sicer sliši dobro in vsebuje izraz, s katerim operira naše podjetje, a ga uporabniki smatrajo drugače. Če je tako, vam bo Google to sporočil in sicer z nizko oceno kakovosti.

Kako izboljšati oceno kakovosti

Ocena kakovosti se začne z uporabnostjo vaše spletne strani, to je z zadovoljstvom uporabnika, ki jo obišče. Je dovolj hitra, je prilagojena napravi s katere jo obiskuje, so na njej pravi podatki?

Google ne mara širine.

Če naše spletno mesto ponuja preveč širok izbor informacij, npr. prodajate olivno olje pa pišete objave o pridelavi hrane, verjetno ne boste nagrajeni.

O optimizaciji

Gre za to, da razčlenimo glavno ključno besedo in se lotimo razgraditi to besedo na prafaktorje.

Če prodajamo olivno olje. bomo kategorije na spletni strani oblikovali tako, da vsaka od njih predstavlja podkategorijo, npr. organsko olivno olje, ugodno olivno olje, deviško olivno olje, …

Tako Google dojame, s čim se mi zares ukvarjamo in tudi s čim se ne. Če imamo olivno olje, ponujamo pa kategorije kot so olje, dodatki, sicilija …, potem to ne bo padlo na plodna tla oz. vsaj tam ne bo dolgo obstalo.

Optimizacija Google Adwords

Google Adwords je enaka zgodba. Dobro strukturo spletnega mesta preslikamo v Adwords račun. Struktura računa, ki odslikava (dobro) strukturirano spletno stran je prvi pogoj za višjo oceno kakovosti. Nadaljuje se z dodatno razčlenitvijo, iskanjem najboljših besedil za oglase itd.