Inbound marketing je pristop v marketingu, ki je osredotočen na pridobivanje strank s pomočjo vsebine in interakcij, ki je za te stranke koristna in relelevantna (pomembna) in nemoteča. S pomočjo inbound marketinga stranke najdejo vaše podjetje preko vaših blog objav, iskalnikov in socialnih omrežij.

Inbound marketing za razliko od outbound marketinga ne zahteva od vašega podjetja, da se to bori za pozornost strank. S tem, ko vaše podjetje ustvarja vsebino, ki je za potencialne stranke zanimiva in uporabna, inbound marketing pritegne pozornost potencialnih strank in jih ravno s pomočjo izobraževalne narave te vsebine pomaga pretvoriti v kupce, obenem pa vaše podjetje postane zanje bolj vredno zaupanja in bolj kredibilno.

Cilj inbound (vsebinskega) marketinga je, da pripelje kupce k podjetja in ne, da se podjetje bori za njihovo pozornost. Z ustvarjanjem prave vsebine in umestitvijo te vsebine v prave kanale, le-ta privablja idealne kupce k podjetju, saj podjetje z ustvarjeno vsebino odgovarja na glaven ovire, ki pred tem obstojajo v glavah potrošnikov (nezaupanje, neinformiranost o izdelku, vprašanje “zakaj bi kupil pri vas“, …). S pravo vsebino, ki je glede na zrelost kupca za nakup primerno umeščena v splet, se prodaja dogaja samodejno in ni potrebe po tem, da uporabnika prosimo za njegov čas ali mu težimo s ponudbami.

Kako inbound marketing iz neznancev ustvari kupce in promotorje vašega podjetja.

Inbound marketing dokazano deluje bolje

Od leta 2006 se je inbound marketing izkazal za najbolj učinkovito metodo spletnega poslovanja. Namesto starih “outbound” marketing metod zakupa oglasov, email list in čakanja na lead-e, se inbound marketing osrtedotoča na zagotavljanje kakovostne vsebine, ki e za uporabnika koristna, saj mu pomaga v procesu, ko se odloča o nakupu izdelka. Taka vsebina dosega, da uporabniki kot prvo podjetje najdejo, da z njim vzpostavijo zaupanje in se posledično odločajo za nakup izdelkov ali storitev tega podjetja. Še posebej takrat, kadar se inbound marketinga poslužuje le eno podjetje v določeni panogi, je uporabniku jasno vidna razlika in dodana vrednost takšnega pristopa, zato je zadnji korak, pretvarjanje kupcev v ponovne kupce in promotorje podjetja, še toliko lažji in se dogaja v višji meri.

 

Kako brati infografiko?

Na vrhu so prikazana dejanja (privabi, pretvori, zaključi in unovči), ki jih podjetje, ki se poslužuje inbound marketinga, izvršuje, z namenom da pridobiva obiskovalce, lead-e, stranke in pormotorje. Na dnu so opisana orodja, ki se uporabljajo z namenom, da se doseže ta dejanja, čeprav se ta orodja uporabljajo lahko v različnih torej tudi v drugih fazah inbound marketinškega procesa.

4 stopnje inbound marketinga

Ustvarjanje vsebine in distribucija

Začne se z ustvarjanjem vsebine (besedila, video, infografike, …), ki odgovarja na vprašanja kupcev v različnih fazah raziskovanja

Pretvorba uporabnikov v kupce

Z uporabo različnih kanalov in primernih ciljnih skupin za distribucijo vsebine, lahko uporabnikom na različnih stopnjah nakupnega procesa ponudimo prave in relevantne informacije, kar predstavlja visoko vrednost

Poosebitev in prilagoditev vsebine

Ko ima podjetje dostop do podatkov o svojih potencialnih kupcih lahko s prilagoditvijo vsebin/ponudb svojim kupcem ponudi še višjo vrednost oz. se bolj učinkovito povezuje z njimi. 

Omnichannel

Z ozirom na to, da je uporabnik ne le na različnih spletnih mestih, temveč na različnih napravah, lokacijah, kanalih, … lahko podjetje prilagodi svojo komunikacijo in odgovarja na to s primerno vsebino.

Inbound marketing je trenutno ena izmed najbolj zanimivih tem v marketingu. V ZDA je inbound marketing zagotovo najbolj iskana in uporabljana metoda za pridobivanje novih kupcev. K nam (morda) šele prihaja. Redka podjetja pa ga že uporabljajo. Preberite si o inbound marketingu v praksi.

Inbound marketing vključuje različne kanale in orodja za digitalni marketing. Naročite ponudbo, ki bo vključevala podatke o ključnih besedah, ki jih vaši potencialni kupci uporabljajo v Google iskanjih, interesih, ki jih izražajo na Facebooku o združevanju obeh kanalov z vašo e-poštno bazo uporabnikov, remarketingu in pisanju besedil, ki jih vaši kupci pogrešajo pa spregovorimo na sestanku.

kaj-je-inbound-marketing