CRM sistemi – Kaj je CRM | Kako CRM povečuje prodajo | Najboljši CRM sistemi

crm sistem

CRM sistemi so med nami že nekaj časa, pa vendar CRM sistemov mnogo podjetij ne uporablja. Če imamo podatke o zalogi in če imamo podatke o prometu, imamo tudi podatke o zaposlenih, zakaj potem ne bi potrebovali podatkov o kupcih?

Preberite si vse o CRM sistemih in izbirajte med najboljšimi brezplačnimi in plačljivimi CRM sistemi:

  1. Kaj je CRM sistem
  2. Kako deluje CRM sistem
  3. Za koga je CRM sistem primeren
  4. Zakaj CRM sistemi izboljšujejo prodajo?
  5. Kateri so najboljši CRM sistemi
  6. Brezplačen CRM sistem
  7. Kakšen je dober CRM sistem

Kaj je CRM sistem

Customer relationship management (CRM) sistemi nam omogočajo, da vse podatke o svojih strankah in potencialnih strankah uvozimo v eno bazo. V sistem iz katerega nato beremo podatke. V CRM sistemu imamo nato shranjene vse podatke o strankah, kot so kontaktni podatki, vir pridobitve te stranke (oglaševanje, priporočilo, …), o njihovih zanimanjih, kupljenih storitvah/izdelkih, času, od kdaj je stranka v stiku, o čem je govorila z nami, … Tako imamo en vir podatkov o strankah, do katerega dostopa celotno podjetje in v katerega se beleži vse novosti.

CRM sistem je mimogrede izvrsten za spletno oglaševanje, saj lahko za oglaševanje uporabimo le določen segment strank, ki je že v dovolj zreli fazi za določen tip ponudbe.

Kako deluje CRM sistem

Cilj CRM sistema je, da združi procese v podjetju, tako da ti nemoteno in brez ovir potekajo. CRM sistemi, kot je Salesforce, vsebujejo zbrane podatke, ki so takoj in hkrati na voljo vsem v podjetju v berljivi in jasni obliki. Po eni strani CRM sistem omogoča izmenjavo podatkov oz. posodabljanje stranj poslov, naročil, projektov, … med zaposlenimi v podjetju, hkrati pa vsebuje podatke o strankah oz. kupcih, njihovih preteklih nakupih in ostale podatke, ki so jih stranke delile s podjetjem.

CRM sistemi so tesno povezani s cilji podjetij oz. so strukturirani in zastavljeni skladno s cilji podjetij. Zato je področje delovanja CRM sistema in način oz. vpliv CRM sistema na potek dela, zelo odvisen od teh ciljev.

Za koga je CRM sistem primeren

Prav vsako podjetje, celo posameznik lahko z uporabo CRM sistema izboljša pregled nad procesi in berljivost podatkov o kupcih. Težko bi kategorično izločili podjetja za katere CRM sistem ni primeren. JE pa res, da uvedba CRM sistema zahteva kar nekaj sprememb in prilagoditev znotraj podjetja, zato je pripravljenost podjetja, da se prilagodi morda edini dejavnik.

Zakaj CRM sistemi izboljšujejo prodajo?

Vsi, ki delajo s strankami imajo dostop do podatkov o teh strankah (kaj so kupili, s kom govorili, …) in posledično vedno vedo, o čem in kako govoriti. Obenem prav tako vsakdo, ki govori z določeno stranko po tem v CRM sistem vpiše, o čem je bilo govora in kaj se je dogovorilo. Tako je celotna ekipa vedno na tekočem in se ne dogaja, da bi stranka od podjetja dobila dve različni ponudbi za isto storitev/izdelek.

Če imamo podatke o naših kupcih razdrobljene (po lističih, v različnih nabiralnikih e-pošte, v glavah, …) ne vidimo celote, obenem pa ne opazimo podobnosti med uporabniki, ki so postali tudi kupci in jih posledično ne uporabljamo za bolj učinkovito pridobivanje novih strank.

Prav tako lahko za določen segment strank (ki ga razberemo iz CRM sistema) uporabimo drugačen pristop, kot za drug segment.

Kateri so najboljši CRM sistemi

Pri nas se najbolj uporabljajo CRM sistemi:

Microsoft Dynamics 365 CRM sistem

Salesforce CRM sistem

Intera – Intrix CRM sistem

Sicer je na voljo še mnogo drugih CRM sistemov, a v grobem se uporabniki v Sloveniji odločajo za zgoraj navedene. Pri tujih ponudnikih je namreč vedno težava v tem, da so cene nižje pri večjih bazah podatkov. Kar pa je pri nas velika baza podatkov, je v ZDA komaj vredno omembe. Cena na enoto (npr. e-poštni naslov) je zato višja, če je uporabnikov manj, posledično pa nam taka cena znižuje donos na stranko.

Vsem svojim strankam svetujem uporabo Intrix CRM – Intera sistema iz naslednjih razlogov:

  • nudi vse funkcije, ki jih nudi njegova konkurenca,
  • je cenovno dostopnejši,
  • za sprejemljive zneske nudijo prilagoditve po meri,
  • je združljiv z bazami BIZI in Ajpes, kar dopolni podatke o kupcih (noben drug CRM sistem tega ne nudi),
  • na voljo je mobilna aplikacija za Android in iOS.

Brezplačen CRM sistem

Vzpostavitev CRM sistema vzame nekaj časa. Vanj moramo preseliti obstoječe podatke, nastaviti, da se podatki prenašajo v sistem (iz e-poštnega odjemalca), kar v določeni meri zahteva prestrukturiranje načina dela. Če čas potreben za vzpostavitev delovanja CRM sistema vložimo v tak CRM, ki ne nudi nadgradenj oz. ne omogoča vseh funkcij in prilagoditev po meri, smo čas investirali v nekaj, kar ne bo raslo s podjetjem in ga ne bo dohajalo. Prej ali slej bomo morali CRM sistem zamenjati in ponovno vložiti čas in sredstva ter na novo strukturirati procese v podjetju.

brezplačni crm sistemi

Najboljše open-source brezplačne CRM sisteme najdete na tej povezavi.

Kakšen je dober CRM sistem

Pri CRM sistemu je pomembnih več stvari, nekatere so pomembne na splošno, druge so specifične in bolj pomembne za določene uporabnike, z druge pa ne. V grobem so najpomembnejše lastnosti CRMsistema naslednje:

  • hitrost, saj ne želite čakati na to, da dobite podatke, medtem, ko vas stranka čaka na telefonu),
  • možnosti integracij in prilagoditev, da se lahko vedno bolje prilagaja potrebam podjetja,
  • enostavnost uporabe,
  • dostopnost (naprave),
  • cenovna dostopnost (smiselnost investicije).

Kako z uporabo CRM sistema povečati prodajo

CRM sistem sistematično zbira podatke o kupcih. Ti podatki imajo visoko vrednost prav v digitalnem marketingu. Omogočajo, da za podjetja sestavimo ciljne skupine, glede na zanimanja in interakcije s podjetjem, glede na nakupe in vse ostale vedenjske vzorce. Te ciljne skupine se lahko uporabijo na oglaševalskih platformah, kot je Google Ads, Facebook Ads, Linkedin Ads, …

Hkrati se jih lahko uporabi za dinamično prilagoditev vsebine spletne strani in v mnogih ostalih funkcijah, ki zadevajo oglaševanje.

Rezultati oglaševanja so bistveno boljši pri podjetjih, ki CRM sistem združujejo z oglaševanjem.

Preberite si več o tem, kako Kako CRM sistem uporabiti v oglaševanju za nadpovprečne rezultate >