Kaj je digitalni marketing

digitalni-marketing

Digitalni marketing je oglaševanje izdelkov preko digitalnih (elektronskih) medijev. Od tradicionalnega marketinga se razlikuje v tem, da vključuje uporabo kanalov, ki omogočajo analizo kampanj, z namenom razumevanja, kaj deluje in kaj ne.

Podjetja za digitalni marketing v glavnem uporabljajo platforme in orodja kot so Google oglaševanje, Facebook oglaševanje, E-poštni marketing, spletne strani itd. z namenom, da se povezujejo in komunicirajo s (potencialnimi) kupci in uporabniki.

Digitalni marketing na kratko

Kaj je digitalni marketing?

Digitalni marketing je oglaševanje izdelkov preko digitalnih (elektronskih) medijev. Od tradicionalnega marketinga se razlikuje v tem, da vključuje uporabo kanalov, ki omogočajo analizo kampanj, z namenom razumevanja, kaj deluje in kaj ne.

Katera so orodja in platforme za digitalni marketing?

Podjetja za digitalni marketing v glavnem uporabljajo platforme in orodja kot so Google oglaševanje, Facebook oglaševanje, E-poštni marketing, spletne strani itd. z namenom, da se povezujejo in komunicirajo s (potencialnimi) kupci in uporabniki.

Katere so prednosti digitalnega marketinga?

Digitalni marketing je v praksi najbolj donosen način oglaševanja, ker omogoča, da se ciljne skupine (potencialni kupci) zelo natančno določijo. Med najbolj donosna orodja oz. kanale za digitalni marketing spadata e-poštni marketing in ponovno trženje oz remarketing. E-poštni marketing je uspešen zato, ker je ugoden (ne plačujemo za vsak klik / prikaz). Z začetna investicija v samo e-poštno bazo kupcev ni tako poceni oz. se za gradnjo baze kupcev uporablja orodja kot sta Google Adwords in Facebook oglaševanje, v nasprotnem primeru pa je pridobivanje baze kupcev lahko zelo počasno.

Kaj je remarketing?

Remarketing je uspešen način za digitalni marketing, ker se ozira na preprosto dejstvo, da uporabniki svoje nakupne odločitve oblikujemo dlje časa, torej 6-12 mesecev. To omogoča podjetjem, ki so prvič kupila obisk potencialnega kupca, da ga nagovarjajo skozi celotno obdobje odločanja. Več o tem v objavi “Zakaj po spletu ne prodate (več)?”

Digitalni marketing deluje (bolje)

Ljudje vedno več časa preživimo na spletu, za računalniki, predvsem pa z pametnimi telefoni. To pomeni, da smo “v živo” vedno težje dosegljivi, predvsem pa “analogno” oglaševalcem ne nudimo toliko informacij o svojih interesih. Digitalni marketing omogoča, da podjetje doseže uporabnika, ko išče določen izdelek. Nato ga nagovori s pravimi podatki glede na spol, stan, dohodek itd.

Digitalni marketing deluje bolje, ker uporabniku posreduje bolj relevantne ponudbe, ki so lahko prilagojeni številnim dejavnikom. Poleg tega pa podjetje ne plačuje za tiste uporabnike, ki niso potencialni kupci njihovega izdelka. Saj lahko s ciljanjem, ki ga digitalni kanali omogočajo, v veliki meri izloči vse neprimerne uporabnike obenem pa se tudi uči, kdo bolje reagira na ponudbe in vsebino s pomočjo spletne analitike.

Priskrbite si prave informacije. Naročite brezplačen “autoresponder” o digitalnem marketingu, ki vas bo opremil z vsemi informacijami, ki jih kot vodilni v podjetju potrebujete, za sprejemanje pravih odločitev. Preberite več in naročite.

Digitalni marketing – Kaj deluje in kako povečati st. konverzije?

Digitalni marketing je v praksi najbolj donosen način oglaševanja, ker omogoča, da se ciljne skupine (potencialni kupci) zelo natančno določijo. Med najbolj donosna orodja oz. kanale za digitalni marketing spadata e-poštni marketing in ponovno trženje oz remarketing. E-poštni marketing je uspešen zato, ker je ugoden (ne plačujemo za vsak klik / prikaz). Z začetna investicija v samo e-poštno bazo kupcev ni tako poceni oz. se za gradnjo baze kupcev uporablja orodja kot sta Google Adwords in Facebook oglaševanje. V nasprotnem primeru pa je pridobivanje baze kupcev lahko zelo počasno.

Remarketing je uspešen način za digitalni marketing, ker se ozira na preprosto dejstvo, da uporabniki svoje nakupne odločitve oblikujemo dlje časa, torej 6-12 mesecev. To omogoča podjetjem, ki so prvič kupila obisk potencialnega kupca, da ga nagovarjajo skozi celotno obdobje odločanja. Več o tem v objavi “Zakaj po spletu ne prodate (več)?

Digitalni marketing in učinkoviti kanali

Digitalni marketing je uporaba enega ali več digitalnih kanalov z namenom povečanja prepoznavnosti podjetja in pridobivanja novih kupcev.

Optimizacija za iskalnike (SEO)

Pridobivanje obiskovalcev s pomočjo doseganja visokih organskih položajev na iskalnikih oz. na Google. Optimizacija spletnih strani (cenik in informacije) je eno izmed najbolj zahtevnih procesov na področju digitalnega marketinga. Podjetja vlagajo visoke zneske v optimizacijo strani in proizvajajo vedno več kakovostne vsebine, ki jim omogoča, da dosegajo višje položaje. S pomočjo visokih organskih položajev namreč dosegajo uporabnike v istem trenutku, ko se ti zanimajo za ponudbo podjetij. Te “lead-e” pa kasneje lahko obdelujejo s pomočjo ponovnega trženja in e-poštnih “autoresponder-jev”, da postanejo kupci v čim večji meri.

Content (Vsebinski) Marketing

Ustvarjanje vsebine in promocija le-te z namenom ustvarjanja prepoznavnosti blagovne znamke, ustvarjanja prometa spletne strani, generiranja lead-ov, strank in prodaje. Vsebinski marketing se sicer lahko smatra kot ena od vej digitalnega marketinga, a je v resnici najboljši način, kako digitalni marketing izvajati.

Digitalni marketing zgolj s plačljivimi kanali ali pa zgolj s “social” kanali lahko zelo dobro deluje za določene branže. Ko gledamo iz perspektive manjših in srednje velikih podjetij, pa sploh ob visoki konkurenci, pogosto prinaša rezultate, ki pa stanejo preveč. Vsebina je namreč ključna zaradi več razlogov. Prva pozitivna plat zagotavljanja vsebine, je v tem, da podjetja pomagajo uporabnikom pri oblikovanju nakupnih odločitev. S pomočjo člankov ali videov namreč lahko bolje spoznajo lastnosti in funkcionalnosti ter specifike izdelkov in se tako usmerijo glede nakupa. Posledično iskalniki tako vsebino nagrajujejo. Uporabniki v iskalnikih iščejo informacije in iskalniki jim le-te želijo ponuditi.

Dobra vsebina je ključna tudi v fazi odločanja uporabnika iz vidika zaupanja. Kakovostna, berljiva in slovnično dodelana vsebina namreč vpliva na percepcijo uporabnika o tem, ali je neko podjetje vredno zaupanja, ali je bolj strokovno in zanesljivo.

Za doseganje vedno bolj kakovostne vsebine in umeščanje te vsebine tudi časovno (glede na fazo uporabnika), pa so potrebna orodja in sistem, ki povezuje analitične in druge podatke o vedenju uporabnikov, vrednostih nakupnih poti, itd. Temu pravimo inbound marketing.

Inbound Marketing (Vhodni marketing)

Inbound marketing ni isto kot content marketing, saj je izraz širši (vsaj kot pravi ustanovitelj izraza & načina Hubspot). Za razliko od vsebinskega oz. content marketinga, inbound marketing uporablja vsebino z ozirom na celotni prodajni lijak (funnel) premišljeno in učinkovito.

V mnogih primerih se vsebinski marketing začne in konča s pisanjem besedil, ki so višje ali nižje uvrščena na Google. Inbound marketing vse skupaj popelje stopnjo dlje, saj se ozira na stopnjo, na kateri so uporabniki, ki so v interakciji z vsebino, ki jo zagotavlja vsebinski marketing. Obenem pa v ozir jemlje “social” in “paid” kanale, saj je vsebina lahko bolj ali pa manj viralna. Prav tako brez pristopa ki se ozira na prodajni lijak in zrelost za nakup potencialnega kupca, ne nastaja vsebina, ki je primerna za kupce v različnih fazah nakupnega procesa. Več o tem si preberite v objavi o “inbound marketing”.

Marketing na družabnih omrežjih (SMM oz. Social Media Marketing)

Z namenom ustvarjanja prepoznavnosti blagovne znamke ali pridobivanja prometa na vsebino spletnih mest, se lahko zelo učinkovito uporablja Facebook oglaševanje in drugi “social” kanali. Z oglaševanjem na socialnih omrežjih je dosegljivo vse, tudi prodaja in “engagement” ciljne skupine.

Iskalni marketing (SEM oz. Search Engine Marketing)

Google oglaševanje je učinkovito, ker podjetjem omogoča da nagovorijo potencialne kupce v trenutku, ko ti iščejo njihove izdelke ali storitve. S pomočjo Google remarketinga pa lahko skozi celoten nakupni proces ostanejo z njimi v stiku in ustvarjajo še več prodaje.

Kateri so preverjeno najboljši načini za izvedbo digitalnega marketinga

Podatek ki nam najhitreje pokaže učinkovitost posameznih kanalov za digitalni marketing in oglaševalskih akcij je stopnja konverzije. Če je naš cilj prodaja izdelka, potem nam stopnja konverzije pove v koliko odstotkih pride do konverzije. Takole izgledajo primeri za e-trgovine;

 

digitalni marketing - stopnja konverzij
Digitalni marketing – Najboljši kanali (CR)

Razmerje v višini stopnje konverzij te e-trgovine bi lahko preslikali na večino poslov. Izjema na tej sliki sta mogoče kanala refferal (napotitve) in e-mail, ki bi lahko bila vodilna po stopnji konverzije, a jih tukaj podjetje še ni implementiralo. Če povzamemo drži, da se najbolj splača organski Google promet in prepoznavnost (ki jo kaže direkten promet). Takoj za njima pa sta e-pošta in napotitve. “Social” je povečini na ravni “display” prometa torej z najnižjo stopnjo konverzije.

Lahko pa nekateri drugi kanali v različnih primerih presenetijo z donosom. Včasih social preseže vse ostale kanale, za nekatera podjetja je direkten promet bistven ipd.

Digitalni marketing in načini ki delujejo

Digitalni marketing zahteva popolnost

Za vsako aktivnost v smeri digitalnega marketinga je potrebna dobra osnova. To sta dobra predstavitev produkta na spletnem mestu in spletno mesto, ki deluje brezhibno v smislu hitrosti, preglednosti in uporabnosti. (poglejte si npr. optimizirane spletne strani)

digitalni marketing - optimizacija z vsebino
Z rednim pisanjem člankov (2000 besed na mesec) je podjetje Fasade D&M v enem letu s popolnoma novo stranjo (0 klikov) doseglo prve uvrsttitve in 100 – 150 organskih zadetkov dnevno.

Digitalni marketing se začne z vsebino

99% podjetij bi z rednim pisanjem objav, ki bi izobraževale njihove kupce, doseglo prva mesta na Google in povečalo prodajo. A tega večina ne počne, niti ne najemajo zunanjih sodelavcev za to. Vsem namreč svetujem naj “spacajo” dve objavi na mesec. Tisti, ki so to upoštevali in bodisi začeli sami s pisanjem, bodisi najeli nas oz. zunanje sodelavce, so potrojili promet na spletu v obdobju enega leta.

digitalni marketing - optimizacija z vsebino 2
Najvišja odškodnina se je iz nič uvrstila med prve rezultate za ključne besede, kot so odškodnina, poravnava, odškodnina za poškodbe, … zgolj s pisanjem besedil.

Če se oba od omenjenih poglavij izvajata, potem lahko z relativno nizkimi stroški dodate še dva kanala in tretjega brezplačno. To sta Google oglaševanje in Facebook oglaševanje. Oba potrebujete za pridobivanje novih bralcev vsebine, ki ste jo pisali. Tretji kanal so napotitve (spletna mesta, ki kažejo na vaše). Vedno ko je napisana nova vsebina na vaši spletni strani, jo je potrebno umestiti v splet, tja kjer bo zanimiva.

Ves promet, ki ga prejemamo (organski, plačan, social, refferal, …) je sedaj neka baza uporabnikov iz katerih potem nastajajo povpraševanja (lead-i). Te uporabnike, ki so prebrali objave, se potem neguje s pomočjo e-pošte, remarketing (Google in Facebook oglaševanje, Adroll, …). Tako se doseže, da v največji meri oddajo povpraševanje, pokličejo podjetje ali kupijo nekaj.

Kako povečati stopnjo konverzije

Ta del govori o optimizaciji in povečanju stopnje konverzije strani, ki ni spletna trgovina. Za optimizacijo konverzije e-trgovine si preberite članek Optimizacija Spletne Trgovine / E-commerce SEO – Kako Optimizirati Spletno Trgovino oz. nadaljujte do optimizacije konverzije virov prometa.

Podjetja oz. tisti, ki vlagajo v digitalni marketing se pogosto sprašujejo, “kako povečati konverzijo?” S tem bi namreč pridobili več strank ali povpraševanj v okviru istega torej enakega proračuna. Vprašanje, kako povečati konverzijo pa je precej splošno, zato je odgovor nanj odvisen od tega, od kje v danem trenutku konverzije prihajajo v najvišji meri. Kot smo povedali zgoraj, so najpogostejši viri prometa, posledično konverzij naslednji:

  • iskalno omrežje,
  • plačani iskalni oglasi,
  • “social”,
  • remarketing (Google Display, Facebook in Instagram remarketing),
  • napotitve,
  • direkten promet,
  • in drugi.

Odvisno od branže in specifik ni nujno, da v omenjenem vrstnem redu.

Povečanje in optimizacija stopnje konverzije spletne strani

Za dvig stopnje konverzije lahko začnemo pri spletni strani oz. pristajalnih straneh, ki so navadno skupne vsem virom prometa. S pomočjo Google Analytics si pogledamo, kateri so najboljše strani po številu in stopnji konverzije. Izpis oz . podatek najdete v razdelku “conversions / overview”, nato pa desno spodaj kliknite “view full report”

pregled konverzij Google Analytics

Pomembno je ,da imamo nastavljene cilje oz. sledenj konverzijam. V kolikor ne sledite uporabnikom zaradi GDPR uredbe si preberite, kako anonimno in skladno z GDPR slediti uporabnikom brez privolitve

V tem pogledu najdete vse strani oz. lokacije s konverzijami v izbranem obdobju. Dodamo lahko še “secondary dimension”, kjer izberemo “goal previous step”, ki nam pokaže, preko katerih strani je uporabnik prišel na tisto stran, kjer je nastala konverzija. Te strani, ki vam jih ta izpis pokaže so ključne, saj že kot take prinašajo povpraševanja, naročila oz. stranke. Pri teh straneh je osnovno, da preverite hitrost in uporabnost na mobilnih napravah. V analitiki si lahko pogledate s katerih naprav, lokacij in virov prometa nanje prihajajo stranke. To vam bo dalo idejo, kako oz. komu strani prilagoditi.

Po drugi strani, pa je smiselno razmišljati o tem, kaj bi dodali ali preuredili na izbranih straneh. Preden gremo naprej bi omenili Google Opptimize. To je orodje, ki vam omogoča, da izdelate več verzij izbranih strani in jih po željenem razmerju prikazujete uporabnikom v določenem izbranem testnem obdobju. Naredite lahko npr. tri verzije spletne strani, ki jih prikazujete v enakem razmerju (npr. 33% / 33% / 33 %) . Po končanem obdobju boste dobili podatek, katera varianta je najbolj uspešna za izbrano metriko.  Orodje sicer omogoča še bistveno več, a je na tej točki to dovolj.

Kot pravijo mnogi tuji viri, se morate pri povečanju konverzije strani vpršati, ali bi na straneh dodali oz preuredili naslednja področja:

  • Dodali pojavno okno
  • Odstranili nepotrebna polja v kontaktnem obrazcu
  • Dodali mnenja strank, ocene
  • Umaknili moteče elemente
  • Poenostavili začetni korak k konverziji
  • Izboljšali besedilo in poziv k dejanju (CTA)
  • Dodali možnost klepeta
  • Spremenili ali prilagodili ponudbo
  • Ponudili garancijo
  • Dodali časovno omejeno akcijo
  • Dodali možnost “upsell prodaje
  • Omogočil A/B testiranje (Google Optimize)

Ker se naš trg od tujih razlikuje v mnogih pogledih, svetujemo, da vsega ne jemljete preveč obvezno, temveč precenite, kaj bi v vaši dejanvosti imelo dober vpliv in kaj ne. Na primer dodajanje možnosti klepeta v živo lahko v mnogih primerih pomeni  zgolj strošek, konverzije pa ne poveča, ni pa nujno. Lahko pa boste tudi presenečeni nad tem, kaj deluje. Prav tako morate biti pazljivi pri dodajanju pojavnih oken. Ta namreč tudi upočasnijo dostop do strnai, hkrati pa motijo uporabnike.

Po izkušnjah sodeč bi predlagal, da se osredotočite na naslednja področja:

Ureditev kontaktnih obrazcev tako, da boste dobili čim več potrebnih informacij a uporabniku dali dober vtis in mu olajšali oddajo le-teh.

Dobra mnenja pravih strank so včasih bistveno bolj prepričljiva še tako dobrega besedila, ki ga napišejo strokovnjaki. V kolikor jih imate, jih dodajte na stran, v kolikor jih nimate, pa je čas, da jih začnete pridobivati.

Vsekakor umaknite vse tiste elemente stran (besedilo, slike ipd.), ki jih uporabniki ne potrebujejo oz. ne vplivajo na odločitev.

Omogočite strankam, da karseda enostavno in hitro pošljejo povpraševanje. Čim manj klikov in “scrollanja”. Predstavljajte si, da ste stranka in želite čim hitreje oddati povpršavanja pri 4-ih različnih ponudnikih, med katerimi je tudi vaša stran. Kaj bi spremenili?

Besedilo spletne strani je zelo pomembno. Navadno se napiše na hitro, ko se mudi pri izdelavi spletne strani. Smiselno je vsaj to, da preberete besedilo in se vprašate, ali v njem uporabnik dobi informacije in zaupanje v to, da boste svoje delo izvedli strokovno. Osnova za to je, da navedete prave informacije in argumente.

Varnost pri poslovanju je predvsem pri dražjih storitvah ključnega pomena. Zato je smiselno razmisliti o tem, kako stranki zmanjšati tveganje oz. občutek tveganja pri vzpostavitvi sodelovanja z vami.

Povečanje konverzije za vire prometa

Zgoraj omenjeni viri prometa na vašo spletno stran vodijo uporabnike, ki nato naredijo konverzijo ali pa tudi ne. V Analytics ta podatek najdete pod “acquisition / overview”. V tretjem stolpcu na desni vidite podatek o doseženih ciljih in stopnji konverzije. Najenostavnejše za povečanje konverzij je, da se osredotočite na vire prometa z največjim številom konverzij oz. z največjim volumnom prometa. Že majhna sprememba pri virih z veliko količino prometa bo pomenila znatno povečanje števila konverzij. Pri povečanju konverzij različnih virov je potrebno, da raziščete od kod najpogosteje prihajajo konverzije in postopoma izboljšujete ta področja.

Bolj v podrobnosti v tej objavi ne bomo pisali, ker se povečanje konverzij nanaša na optimizacijo posameznih oglaševalskih kampanj in optimizacijo spletnih strani, ki se izvajata z namenom, da se poveča delež tistih obiskovalcev, ki bodo bolj verjetno konvertirali v stranke.

Digitalni marketing na kratko

  1. Optimizacija spletne strani (ker ne boste plačevali, da bi vas uporabniki zapuščali)
  2. Vsebinski marketing (ker želite povečati stopnjo konverzije, graditi zaupanje in pridoviti dolgoročen brezplačen vir prometa “organic”)
  3. Povečanje prometa (Search Engine Marketing in Social Marketing)
  4. Ponovno trženje / remarketing (ker veste, da uporabnike lahko prepričate poskrbite, da se vas spomnijo ob pravem trenutku)
  5. E-poštni marketing (ker želite še dodatno povečati stopnjo prodaje in ustvarjati ponovno prodajo svojim preteklim kupcem)

To je en pristop, ki je najpogosteje primeren za trg kot je Slovenski. Omogoča namreč, da kombiniramo kanale z relativno nizkimi proračuni in zmernimi količinami dela. Vse namreč temelji na zastonj prometu  in ne glede na to ali plačujete ali ne, sistem deluje. Z dodanimi plačanim prometom pa le povečamo volumen uporabnikov v  prodajnem lijaku.