Kaj je inbound marketing in zakaj je učinkovit?

inbound marketing

Inbound marketing od podjetja ne zahteva, da se bori za kupce, išče njihovo pozornost in jih nadleguje s promocijami. Namesto tega je inbound marketing usmerjen k temu, da ustvarja zares kakovostno vsebino, ki jo potencialni kupci iščejo in jo umešča v prave kanale na spletu. Pri tem si pomaga s spletno analitiko, ki omogoča podjetju, da ugotovi, katera vsebina kupce zanima, katere članke ti berejo in po kateri poti uporabniki postajajo kupci.

Ob izrazu inbound marketing pa večina pomisli na podjetje Hubspot, ki je na nek način iznašlo koncept, če mu tako rečemo, ali pa vsaj izraz, ali pa produkt, inbound marketing. Vprašanje, ki si ga mnogi zastavljajo je, ali se inbound marketing sploh v čem razlikuje od vsebinskega marketinga, ali pa je Hubspot le ustvaril produkt, ki laike zavaja k temu, da prepoznajo podjetje Hubspot, kot tisto, ki je inbound marketing ustvarilo in potemtakem ponuja tudi najboljše rešitve za inbound marketing. Opredelitev je prepuščena bralcu, spodaj je razlaga inbound in vsebinskega marketinga, nekaj več o tem, kako inbound marketing razlaga Hubspot in zgodba, ki jo je napisal eden izmed odločilnih v podjetju Hubspot, Peter Caputa, ki je bil v Hubspot-u od začetka.

Kaj je inbound marketing?

Cilj inbound (vsebinskega) marketinga je, da pripelje kupce k podjetju in ne, da se podjetje bori za njihovo pozornost ter jih nagovarja k dejanju, ki ga ne želijo storiti. Z ustvarjanjem kakovostne vsebine in umestitvijo te vsebine v prave kanale, le-ta privablja idealne kupce k podjetju, saj podjetje z ustvarjeno vsebino odgovarja na glavne ovire, ki pred tem obstajajo v glavah potrošnikov (nezaupanje, neinformiranost o izdelku, vprašanje “zakaj bi kupil pri vas“, …). S pravo vsebino, ki je glede na zrelost kupca za nakup primerno umeščena v splet, se prodaja dogaja samodejno in ni potrebe po tem, da uporabnika prosimo za njegov čas ali mu težimo s ponudbami.

Vsebinski marketing je (po domače) zagotavljanje (ustvarjanje in distribucija) kakovostne vsebine za uporabnika (če je ta potencialni kupec), z namenom da ga izobrazi in prepriča k dejanju, ki je v interesu podjetja.

Inbound marketing je “brand”, ki ga je ustvaril Hubspot, eno izmed najbolj uspešnih podjetij na področju vsebinskega marketinga oz. content marketinga. Izraza inbound marketing in content marketing pa imata različen pomen in ravno po rezultatih raziskav, ki jih je naredil Hubspot, večina ljudi, ki se ukvarja z marketingom meni, da ima inbound marketing širši pomen kot vsebinski / content marketing in se torej strinjajo, da stvar ni ista, temveč je vsebinski marketing le eden od načinov znotraj inbound marketinga. Vsebinski marketing je  podmnožica inbound marketinga.


Kako poteka inbound marketing

USTVARJANJE VSEBINE IN DISTRIBUCIJA

Začne se z ustvarjanjem vsebine (besedila, video, infografike, …), ki odgovarja na vprašanja kupcev v različnih fazah raziskovanja izdelka.

PRETVORBA UPORABNIKOV V KUPCE

Z uporabo različnih kanalov in primernih ciljnih skupin za distribucijo vsebine, lahko uporabnikom na različnih stopnjah nakupnega procesa ponudimo prave in relevantne informacije, kar predstavlja visoko vrednost …

POOSEBITEV IN PRILAGODITEV VSEBINE

Ko ima podjetje dostop do podatkov o svojih potencialnih kupcih lahko s prilagoditvijo vsebin/ponudb svojim kupcem ponudi še višjo vrednost oz. se bolj učinkovito povezuje z njimi.

OMNICHANNEL

Z ozirom na to, da je uporabnik ne le na različnih spletnih mestih, temveč na različnih napravah, lokacijah, kanalih, … lahko podjetje prilagodi svojo komunikacijo in odgovarja na to s primerno vsebino.


inbound marketing - peter caputa - hubspotKako je zrasel Hubspot

O tem, kako je Hubspot postal tak »brand«, kaj so bili ključni koraki podjetja, kakšna  je bila strategija in sam potek, pa si preberite v objavi, ki jo je napisal Peter Caputa, eden izmed vodilnih pri Hubspot-u, ki je pred kratkim prevzel vodenje slovenskega podjetja Databox, v objavi »How I Built a $100M+ Sales Channel By Challenging the Status Quo«

Kako se razlikujeta content marketing ter inbound marketing

Medtem, ko se vsebinski marketing ukvarja z ustvarjanjem vsebine in distribucijo le-te, pa inbound marketing (vsaj v teoriji) deluje širše. Po besedah Hubspota, se inbound marketing ukvarja tudi s področji, ki niso v okviru vsebinskega marketinga, te so tehnična optimizacija (SEO, ki ni vezan na vsebino), freemium ponudbe (kaj je freemium?), interaktivna marketinška orodja ipd.

kaj-je-inbound-marketingZakaj je inbound marketing učinkovit

Preprosto zato, ker je bolj relevanten in ga posledično nagrajujeta tako Google kot Facebook. Posledično je cenejši, saj so kliki cenejši obenem pa je organski doseg objav (Facebook in Google) višji.

Z vidika uporabnika je inbound marketing vsebina tudi izjemno zanimiva. Pri inbound marketingu uporabljamo spletno analitiko ne z namenom, da zalezujemo uporabnike in da bi jim težili, temveč s pomočjo analitike spoznavamo, kaj jih bolj zanima, kako lažje preberejo objavo, katere objave jih zanimajo in kje jih želijo srečati. Tako se vse ozira na to, da bo uporabnik naše oglase dojel kot uporabno in koristno vsebino in ne kot moteč element spleta.

Vsem, ki tarnajo nad visokimi cenami klikov, nad predragimi konverzijami svetujem, naj se začnejo ukvarjati z zagotavljanjem vsebine, ker je tak način za večino podjetij edini donosen. Poleg tega, da uporabniki začno drugače dojemati podjetja, ki jim z vsebino postrežejo (jih cenijo bolj in jim tudi bolj zaupajo), tak način vodi v povečevanje obiska spletne strani, kar vpliva na prepoznavnost in vodi uporabnika k temu, da zaključi proces odločanja o nakupu. Taka podjetja imajo posledično večje remarketing liste, ki jih uporabljamo v oglaševanju, na splošno boljše rezultate in cenejše klike.