Kaj je off site optimizacija spletnih strani

off-site-optimizacija

Off site optimizacija predstavlja del optimizacije spletnih strani, ki se izvaja izven spletne strani, za katero se optimizacija sicer izvaja. Optimizacijo spletnih strani namreč lahko delimo na on site optimizacijo (optimizacija na strani) in off site optimizacijo (optimizacijo izven strani). Čeprav sta oba aspekta pomembna, izkušamo, da ima off site optimizacija, ki je v preteklosti predstavljala jedro optimizacije predvsem z gradnjo povreatnih povezav, vedno manj učinka, v ospredje pa vedno bolj prihaja vsebinski marketing in optimizacija, ki je z njim povezana. Tudi mnogi izmed vodilnih mednarodnih strokovnjakov na tem področju trdijo, da je gradnja povezav zgolj indikator, da neka stran obstaja (se je pojavila in se na njej nekaj dogaja) in vedno manj faktor, ki bi vplival na uvrstitve strani.

Kljub temu, boste lahko pri nas našli večino SEO storitev, ki so zasnovane na gradnji povratnih povezav (off site), saj večina ponudnikov deluje po starem kopitu, ki sicer ima določen efekt, a ne predstavlja bistva in torej nima učinka primerljivega z učinkom, ki ga ponuja kakovosten vsebinski marketing.

Povezetek – Kaj je off site SEO

Off site optimizacija je vsa dejavnost za optimizacijo spletnih strani, ki poteka izven spletne strani, ki se jo optimizira. Nasprotno od on site optimizacije spletnih strani, off site optimizacija tako izboljšuje položaje spletne strani, brez da bi se “dotaknila” spletne strani kot take.

Off site optimizacija tako izvajamo s cilji, kot so izboljšanje relevantnosti spletne strani, popularnosti, avtoritete in zaupanja, v očeh uporabnikov in iskalnikov. Glavni del off site optimizacije tako predstavlja gradnja zunanjih povezav (backlinks), vedno bolj pa tudi “social” omrežja, “guest blogging” in “influencer marketing”.

Vse to namreč povečuje obiskanost spletne strani, hkrati pa prepoznavnost, kar vpliva na to, da uporabniki vedno pogosteje za doseganje spletne strani uporabijo “branded search”.

Področja off site optimizacije

Tudi off site optimizacijo lahko delimo na različne procese, ki se izvajajo. Kot najpomembnejša v tem primeru sta gradnja povezav in gradnja prepoznavnosti blagovne znamke. Poleg omenjenega, se k off site optimizaciji prišteva še gostujoče objave, ki so nekaj med povratnimi povezavami in gradnjo prepoznavnosti ter aktivnosti na socialnih omrežjih, ki pa veljajo bolj za višje volumne, ki jih pri nas v Sloveniji le malo kdo dosega.

Gradnja povezav

Gradnja povratnih povezav je od nekdaj en izmed najbolj delikatnih in tveganih področij optimizacije strani. Vedno so bila namreč mnenja glede tega, katere povezave so dobre, katere škodljive, kakšen je učinek in kako le-te vplivajo, zelo deljena. Obstaja veliko metrik, s pomočjo katerih lahko pregledujemo in ocenjujemo kakovost povezav oz. domen, njihovo moč in tematiko, med katerimi se nekateri strokovnjaki sklicujejo na ene, drugi na drugi. Med najbolj znanimi in aktualnimi so Ahrefs domain rating, Majestic trust flow, med najbolj arhaičnimi a še vedno priznanimi pa npr Moz domain authority, Alexa itd.

Pri nas spremljamo več omenjenih in lahko zagotovimo, da v kolikor ima določen adomena visoko zgolj eno od omenjenih metrik, to ni zagotovilo za to, da je domena oz. povezava dobra. Najpogosteje je stran, domena oz povezava dobra, ko ima dobro oceno na več področjih. To je, da ima relativno visok Ahrefs DR in Moz DA ter tematsko usmerjen in znaten Majestic Trust Flow… Seveda je še več kombinacij, a dobra ocena na vseh treh področjih kaže na to, da domena ima promet, kakovostne in žive povezave in zagotavlja, da metrike niso navidezno ustvarjene. Vsekakor pa je bistveno področje pri gradnji povratnih povezav dejanski promet in tematika. Domena, ki ima promet (obiskovalce) in govori o sorodni tematiki je vsekakor dobra za vstavitve povratne povezave. 

Gradnja blagovne znamke

Čeprav se na prvi pogled morda zdi, da prepoznavnost ne more biti povezana z optimizacijo pa v resnici ni tako. Mnogi SEO ponudniki v Sloveniji se poslužujejo “black hat” ali pa vsaj “grey hat” tehnik, ki jim omogočajo, da v Googlu ustvarijo lažna iskanja blagovne znamke (t.i. branded search), ki jih povezujejo s svojimi storitvami. S tem dajo Googlu indic, da uporabniki iščejo določeno storitev (npr optimizacijo) pri določenem podjetju (ime podjetja). To pomeni, da se v Google dvignejo iskanja na besede, kot so (opimizacija novak d.o.o.). To se lahko doseže na več načinov, a v vsakem primeru je potrebno uporabnike prepričati oz. spodbuditi, da omenjeno frazo začnejo iskati.

V vseh primerih se taka iskanja in posledično klike kupuje. Način, kako lahko to spodbudimo pa je lahko različen. Obstajajo ponudniki, pri katerih lahko taka iskanja / klike kupimo. Uporabniki, ki bodo to iskali so potem plačani, da to iskanje opravijo. V drugem primeru pa lahko s pomočjo nagrade spodbudimo iskanja. Tretji in edini legitimen način je, da ustvarimo blagovno znamko, ki je dejansko specialist in kar je tudi razlog, da ga uporabniki iščejo.

Gostujoče objave

Gostujoče objave so pomembne, saj Google z njihovo pomočjo prepozna avtorja kot strokovnjaka na nekem področju. V tem primeru torej ne gre nujno za to, da je v objavi “link” oziroma povezava do strani, temveč za to, da je omenjena blagovna znamka v kontekstu s tematiko. To pomeni, da gostujoča objava kjerkoli pač nima teže, temveč le tiste, ki so objavljene na straneh, ki so tematsko usmerjene t.j. povezane in predstavljajo neko avtoriteto v določeni branži. O tem, kolikšno težo imajo v praksi je težko govoriti in meriti že na globalnem področju, še bolj pa v Sloveniji, kjer so volumni nizki, hkrati pa takih strani skorajda ni. V tem primeru bi morda veljalo omeniti (bolj kot sum, ne kot dejstvo), da bi določeno težo lahko imeli članki na academia.edu (kjer se zasluge oz citati pripisujejo avtorju).

Socialna omrežja

Socialna omrežja praktično nimajo direktnega učinka na uvrstitve, imajo pa posrednega. Na eni strani je dejstvo, da s socialnimi omrežji gradimo prepoznavnost, kar vpliva na dogajanje na straneh z rezultati iskanja. Po drugi strani nam “social traffic” prinaša obiskovalce kot vir prometa in lahko izboljšuje statistike povezane z vedenjem uporabnikov (Google naj bi spremljal vedenja obiskovalcev na strani in povezoval uvrstitve s stopnjo konverzije). Hkrati velja povedati, da vse od omenjenega velja v primerih, ko je “social traffic” dovolj visok, to je v primeru, ko govorimo o največjih svetovnih podjetjih, vsekakor pa ne v primeru Slovenije.

Kako torej implementirati off site

Ob vsem povedanem se poraja vprašanje, kaj in kako sploh implementirati off site seo v digitalni marketing. Glavna smernica, ki jo je Google kdajkoli dal, se je glasila nekaj v smislu:”zagotavljajte dobro in kakovostno vsebino, ki jo bodo uporabniki brali in “pobrali” ter delili.” To se sicer sliši lepo in deluje logično, vsaj do točke, ko vas ne prehiti konkurenca s kupljenimi povezavami iz “brezveznih” strani, brez vsebine in kakršnekoli kakovosti.

Prej ali slej torej vsakdo na tem področju pride do tega, da se v Sloveniji na ta način “linki ne morejo pridobivati”, da je “delitev” malo oz. se same od sebe ne zgodijo itd. Zato vam predlagamo, da se pri off site optimizaciji delno držite smernic, ne tvegate z zgoraj omenjenimi “black hat” tehnikami in seveda kupite kakšen link na straneh, ki so z vašo tematsko povezane. Poleg tega pa seveda kupite tudi promocijske članke z “do-dollow” povezavami, ki jih nudi npr. Siol in pa RTV. Take povezave imajo namreč najmočnejši SEO vpliv na uvrstitve, hkrati pa vam bodo prinašale tudi stalen in dolgoročen promet.

Kar pa je najpomembnejše, začnite s pisanjem kakovostne vsebine za vaše bralce, saj se bo ne le uvrstila, temveč bo obiskovalce tudi prepričala, da ste strokovnjaki na svojem področju in z njimi gradila zaupanje v vaše podjetje.