Kako Oglaševati Podjetje

spletno oglaševanje

Če se ne morete odločiti, kako oglaševati podjetje, ali ga sploh oglaševati na spletu, naj vam pomagam. Slika (vir: thinkwithgoogle.com) prikazuje dva tipa, ki sedita pred našo poslovalnico in iščeta naše storitve. Namesto, da bi dvignila glavo in pogledala okoli sebe, sta se jih “strućkota” odločila poiskat po spletu.

V grobem gre na spletu (to je v realnosti) za to, da pridobivate kakovosten promet na svojo spletno stran. To je obiskovalce, ki se zanimajo za ponudbo in bodo (nekoč) kupili vaše izdelke. Ni toliko vprašanje v tem, ali FB ali Google ali kaj drugega, temveč kje boste ta promet najceneje pridobili, bolje rečeno, kje boste dobili boljše obiskovalce po ugodnejši ceni. Google ima prednost, ker kupca nagovorite v trenutku, ko že išče to, kar ponujate, medtem, ko na Facebooku lahko nagovorite lastnike podjetij, ko tega (še) ne počno, to pomeni v najboljšem primeru, preden bodo to iskali. Oboje je potrebno poskusiti, počakati na rezultate, dovolj klikov in potem lahko rečemo kaj ja in česa ne.

Zakaj oglaševati redno?

To ni nujno. Lahko oglašujete kampanjsko. Če pa na spletno oglaševanje gledate kot na kanal, po katerem pridejo kupci na vašo spletno stran in v poslovalnico, potem je logika na Google ta, da od začetka za posamezen nakup plačujete npr. 50 € (številka nima veze z realnostjo, ponekod je znesek za nakup pod 1 €, drugje nad 200 €) in se vam to zdi preveč, potem se dela na tem, da ta znesek znižamo. Za zniževanje zneska je potrebna optimizacija kampanj v Google Adwords. To pomeni, da jih prilagajamo, da postanejo bolj učinkovite. To počnemo na podlagi podatkov, ki jih sproti pridobivamo. Če teh podatkov ni, potem tudi optimizacija ne poteka tekoče, se pač npr. enkrat na leto kaj popravi, a številke se v vaš prid ne spreminjajo.

Tudi na Facebook oglaševanju je potrebno najti, kaj je tisto, kar deluje in kaj ne.

potrošnik-naprave-odločanje
Slika je sicer stara že iz 2012, a dobro pokaže, kaj se dogaja, ko potrošnik sprejema odločitev. Vir: forbes.com

Ste že slišali za omnichannel?

Danes ljudje nismo omejeni na eno napravo a la »desktop«. Na avtobusu, pri kosilu (žal), med sprehodom, itd. pogledamo za izdelek, ki nas zanima. Ker na nakup običajno še nismo pripravljeni, vse skupaj odložimo in iskanje tj. odločanje nadaljujemo ob naslednji priložnosti. Naslednja priložnost pa je prav tako na drugem omrežju, ali v drugem (virtualnem) svetu. Lahko nas, medtem ko ne iščemo, tj. na Facebook-u nagovori nek drug oglas drugega ponudnika, ker ko kupujemo nekaj, to vedo vsi. Tako se dogajajo naši skoki med svetovi, napravami, lokacijami, ponudniki. Če smo kot podjetje prisotni na enem koraku potrošnikovega iskanja, a ne na drugem, potem najverjetneje izgubimo določen (ne majhen) delež  kupcev.

Omni-Channel
vir: on-the-mark.com

Remarketing

Z remarketingom lahko odgovorimo na to dogajanje tako, da se osredotočimo na tiste kupce, ki se nahajajo v našem lijaku (funnel) in zanje, a pridobitev le teh plačamo nekoliko več, da dobijo dober vtis o našem podjetju, da se z nami spoznajo bolj, kot z našo konkurenco.

E-poštni marketing je pravzaprav postal retargeting te publike. Google Adwords in Facebook oba omogočata ciljanje na e-poštne naslove tistih, ki so nam jih pustili. Potrebujete ponudbo, ki jih bo na tej točki prepričala ali pa vsaj pripeljala dlje.

Kakšen je minimalni znesek?

Odvisno od tega, kaj želite. Lahko se osredotočite na en izdelek v svoji ponudbi, nato pa pogledamo, kako si na njem zagotoviti dovolj visoko stopnjo pojavnosti (impression share). Lahko se vaš oglas pojavi v 10% na Google, lahko na 100%. Sklepam, da rezultati niso enaki, ker nikjer ne piše, da 10% odraža realno sliko. Da se seveda omejiti, a ljudje sprejemamo čudne odločitve. Se dogaja, da nekdo išče forum za spletno oglaševanje, klikne oglas za spletno stran (ne forum) in naroči storitev. Potrebna je določena širina, ki je še smiselna, da vse skupaj teče. Po drugi strani pa že Google sam ne deluje dobro, če imamo klikov za posamezno skupino oglasov manj kot 15 na dan.

Na račun vsebine lahko vsak dan pijete kavo zastonj.

Pogosto predlagam pisanje, kot rešitev za pridobivanje višjega položaja na Google, s tem pa tudi zastonj prometa. O tem pravzaprav ni kaj  razmišljati, vsebino je v vsakem primeru potrebno zagotavljati, bodisi video, besedila, ali kar koli drugega. Pri tem pa potrebujete Facebook, Linkedin, Twitter, Google Plus, povezave s forumov in vse ostalo. Klikov ni dosti, a vseeno niso zanemarljivi, sploh če upoštevate, da je cena klika 1 €. Na račun vsebine lahko vsak dan spijete kavo in pivo zastonj.

Koliko računava z Google?

Za začetek dela ponudim strankam “paket” za 259 € / mesec (več na Google Adwords Cena). Znesek je namenjen za Google Adwords in vse kar je del Google Adwords (retargeting, Gmail oglasi), če seveda proračun dopušča vse skupaj, če ne se prilagodi število izdelkov, ki jih oglašujemo, ali pa proračun. 190 € je strošek, ki ga plačate Google, 69 € pa je moja provizija.

Potem se sledi tistemu, kar deluje bolje, glede na učinek pa stranke povečujejo investicijo. Nekateri tudi obupajo.