Najboljša orodja za Email marketing

e-mail-marketing-orodja

E-mail marketing je odličen način za povečevanje prodaje. Po podatkih DMA, povrnitev investicije (ROI) v e-mail marketing znaša približno 4300%, kar pomeni, da za vsak evro, ki ga vložite v e-mail, pridobite 44 evrov. Vsekakor pa pri e-mail marketingu ni dovolj, da svoje baze le obveščate o popustih in novih izdelkih. Zgodba o tem, kar deluje pri e-mail marketingu je popolnoma drugačna. Gre namreč za vsebino, poznavanje potreb svojih obiskovalcev in kupcev in sistem, ki tem uporabnikom pomaga s tem, da jim nudi tiste informacije, ki jih potrebujejo, iščejo ali želijo.

Sam uporabljam skoraj vsa spodaj našteta orodja za e-mail marketing. Odvisno od podjetja, spletne strani, zahtev in drugih dejavnikov izberem tisto, ki je bolj primerno. Nekje so baze e-mail naslovov večje in posledično manj kakovostne, zato tam uporabljam cenejša orodja, ki še vedno nudijo dovolj (npr. Sendinblue). V drugih primerih, kjer so baze e-mail naslovov res vrhunske (s tem pa rezultati) pa npr. Mailchimp in AWeber, pogosto pa tudi Intercom. Vse je bolj odvisno od posameznega primera in ostalih dejavnikov. Najbolj pomembno ni to, da izberete tisto orodje za e-mail marketing, ki je najboljše, najbolje ocenjeno ali največkrat priporočeno, temveč tisto, ki je dovolj dobro.

E-mail marketing torej ne deluje kot enostransko sporočanje v stilu jumbo plakatov, kjer oglaševalec napiše sporočilo, potencialen kupec pa ga prebere. Deluje kot sistem, ki se odziva na dejanja uporabnika.

Preberite si tudi E-mail marketing: Kako in kaj deluje?

Kar morate imeti v mislih, preden izvajate e-mail marketing je, da uporabnik rabi čas, da o nakupu sprejme odločitev. Za to potrebuje tudi preko 10 različnih virov informacij (vir: Odločanje Potrošnika: Nakup v poslovalnici, odločitev na spletu). Glede na omenjeno, lahko verjamete, da od dne, ko bo videl vaš izdelek, do dne, ko ga bo morda tudi kupil, preteče kar nekaj časa. Na končno odločitev pa odločilno vpliva tisto, kar se zgodi vmes, med prvim iskanjem in nakupom. To je e-mail marketing.

E-mail marketing lahko uniči vaše podjetje

E-mail marketing bo uničil vaše podjetje in odnos s kupci, če jih boste nadlegovali z vedno novimi popusti in ne-relevantnimi obvestili o novostih. Zbil bo vrednost vaših izdelkov in dolgoročno znižal zanimanje za vaša sporočila. Zato je potrebno, da k e-mail marketingu pristopite z obratne smeri, si iz glave izbijete misel na takojšen rezultat in razmišljate o tem, kako lahko še dodatno pomagate svojim kupcem. To bo zgradilo tisti odnos, ki bo odločilno vplival na kupca v času, ko raziskuje izdelke in se o njih odloča, saj boste v očeh kupca postali vredni zaupanja in tisti, ki ste mu pomagali in mu dali informacije, s pomočjo katerih je lahko sprejel bolj informirano odločitev.

Avtomatizacija e-mail marketinga

E-mail marketing namreč vam kot podjetju in oglaševalcu omogoči, da se s kupcem povežete in zgradite “globlji” odnos z njim, kot ga uspe zgraditi vaši konkurenci. Zato potrebujete naslednje:

  1. Razumeti, katere so tiste informacije, ki ključno vplivajo na to, kako uporabnik gleda na izdelke. Če bi vi kupovali ta izdelek, kateri so dejavniki, ki bi jih upoštevali, kaj je tisto, kar vi veste in kupci ne, kako bi se odločili vi in katere informacije bi vplivale na to.
  2. Pojasniti, razlike, prednosti, slabosti in povedati tisto, kar se večini kucev ne pove. Predstavljajte si, da prodajate najbolj firbčnemu kupcu, ki je popolnoma zainteresiran za vse, kar rečete. 
  3. Orodja za e-mail marketing, ki vam bodo omogočila nemoteno komunikacijo, neprekinjeno storitev in 100% dostavnost skupaj s funkcijami za avtomatizacijo e-mail marketinga in integracijo s FAcebookom in Googlom. 

Orodja za e-mail marketing

Ključ do uspešnega e-mail marketinga je torej razumevanje kupca in njegovega vedenja ter vsebina, ki jo lahko vaše podjetje pripravi. Brez vsebine tudi orodja za e-mail marketing delujejo slabo in celo škodujejo.

Ko to pravim, ne govorim na pamet, ampak iz dejanskih podatkov o tem, kako slaba strategija zbija stopnjo zanimanja za vsebino podjetja in zbija vrednost izdelkom, ki jih to prodaja.

Ko pa je vsebina in prav tako razumevanje, takrat je dobro orodje za e-mail marketing ključnega pomena, saj omogoča več načinov kako, kaj in kdaj se sprožajo sporočila.

E-mail marketing se začne s pridobivanjem e-mail naslovov

Če izhajamo iz tega, da ste pripravili kakovostno vsebino, ki bo kupcu pomagala, se postavita dve vprašanji:

  • Kje dobiti e-mail naslove?
  • Kako jo posredovati?

Kje in kako dobiti e-mail naslove

E-mail naslove dobite tako, da oglašujete to vsebino, ki ste jo pripravili. Želite nagovoriti le tiste, ki so ravnokar začeli raziskovati vaše izdelke in so vašo spletno stran potemtakem prvič obiskali. V tem primeru je najbolje povezavo oz. sign-up form umestiti na splošno stran kategorije izdelkov (saj kupec pregleduje ponudbo).

Za e-mail naslove boste plačevali od 0,10 € do 2 € na naslov, ker se vam bo splačalo.

Drugo mesto kamor je vsebino smiselno umestiti je remarketing. Google Adwords in Facebook Ads odlično delujeta s tem namenom. Z oglasi, ki promovirajo vaš e-mail marketing (npr. Vse o tem, kako izbrati pravi izdelek pri nas) tako ciljate le tiste uporabnike, ki so v zadnjih 30-ih dneh obiskali vašo spletno stran prvič.

Tretje mesto so organski rezultati v Google, npr. vaše objave, ki ste jih pisali z namenom, da bi kupca bolje informirali. S pomočjo orodij za pridobivanje podatkov iskanjih na Google (Google Adwords keyword tool) in Orodij za Digitalni Marketing lahko “neboleče” najdete podatke o tem, katere iskalne izraze uporabljajo kupci na začetku nakupnega procesa.

Optimizacija spletnih strani na te izraze vam kasneje omogoča, da brezplačno zajemate e-mail naslove potencialnih kupcev, ki so stopili na pot odločanja o nakupu vašega izdelka.

Kako posredovati e-mail kampanje

Avtmatizacija e-mail marketinga in “autoresponder”ter “automation” so izrazi, ki jih morate poznati, če uporabljate e-mail marketing. Gre za to, da morajo biti sporočila, ki ste jih napisali (tista vsebina, ki pomaga kupcu, da se bolj informirano odloči) zapakirana v sekvenco e-mail sporočil, katerih pošiljanje se sproža avtomatsko, glede na “trigger”, ki ga nastavite. Ko se v vašo bazo prijavi nov uporabnik, se avtomatsko sproži pošiljanje (prvega) sporočila, ko odpre to sporočilo, ga prebere in klikne povezavo, se sproži drugo sporočilo, … Tisto, kar sproži, da se uporabniko pošlje sporočilo je “trigger”.

Ključno je, da uporabnika skozi celoten cikel odločanja spremlja vaš “autoresponder” (sekvenca e-mail kampanj, ki mu posredujejo informacije in se pošiljajo avtomatsko). Zato je včasih najbolje nastaviti, da se vsak naslednji segment pošlje npr 3 dni zatem, ko je bil poslan prejšnji.

Dodatna prednost kakovostnih orodij za e-mail marketing je “abandoned cart automation workflow” ipd. To je, ko doda izdelke v košarico in brez nakupa zapusti stran, prejme “opomnik” v stilu “smo shranili izdelke v vaši košarici”.

Poleg omenjenih je pomemben faktor tudi možnost integracije z orodjem “Zapier”. Ta vam omogoča, da podatke, ki jih črpate iz Facebook oglaševanja (npr e-mail naslove) avtomatsko posredujte v orodje za e-mail marketing (npr. Mailchimp). Tako lahko klik oglasa na Facebooku vodi do prijave na vaš autoresponder in končno v 10-20% stopnjo nakupov (realni podatki) za omenjeni kanal.

Klike strank morate kupiti vsaj 3-krat

Prvič plačate za pridobitev stranke, ki je kliknila vaš oglas na Google, ko je začela iskati izdelek. Drugič plačate remarketing display oglas na Google, da ste jo spomnili nase in je ponovno pregledala vašo ponudbo. Tretjič ste plačali za klik remarketing oglasa na Facebooku, ko ste ji ponudili svoj “e-mail autoreponder”. Potem ste končno prejeli brezplačen obisk iz linka v vaši e-mail kampanji in zatem celo direkten obisk (vpiše vašo domeno v brskalnik). 

Tako nekako zgleda realnost digitalnega marketingu, ki je donosen (če verjamete ali ne). Le strategija mora biti prilagojena temu, da boste plačali vsaj 3 klike in ne le enega, poleg tega pa investirali v vsebino in e-mail marketing.

Torej orodje za e-mail marketing, ki ga boste izbrali, naj omogoča vse od tega, kar smo omenili, to je:

  • Avtomatizacija
  • Zapier integracija
  • Abandoned cart automation

Poleg omenjenega je fino, če so na voljo tudi kakšni “landing page & campaign template-i”, če cena za bazo, ki jo pričakujete (npr. 10000 naslovov) ni previsoka in je zajamčena visoka dostavnost poslanih sporočil.

Najboljša orodja za e-mail marketing

AWeber – orodje za e-mail marketing

Verjetno najbolj vrhunsko in dodelano orodje za e-mail marketing je AWeber. AWeber je namreč nastal kot odgovor na situacijo in strategijo, ki je zgoraj opisana in pojasnjena. To je verjetno št. 1 orodje za avtomatizacijo e-potšnega marketinga in vam nudi vse, kar je zgoraj napisano, da se pričakuje od orodja za e-mail marketing:

  • Integracija z Zapier
  • Visoka dostavnost
  • Napredna avtomatizacija sporočil
  • + izobraževalna vsebina in prvovrsten support

V spodnjem videu je pomen avtomatizacije nekoliko pojasnjen. Orodje AWeber stane nekoliko več od ostalih orodij, a je za podjetja, ki z e-mail markeitngom mislijo resno, zagotovo vreden denarja.


Try AWeber’s Autoresponders for Free

Mailchimp – orodje za e-mail marketing

mail-chimp orodja za e-poštni marketing

Mailchimp je verjetno med najbolj poznanimi orodji za e-mail marketing. Omogoča vam popolnoma vse, kar potrebujete od orodja za e-mail marketing, od avtomatizacije, abandoned cart automation-a, integracij z Magentm in Zapier itd.

Je nekoliko cenejši od AWeber, poleg tega pa lahko do 2500 naslovov uporabljate orodje brezplačno (avtomatizacija ni v brezplačnem paketu oz. le občasno)

Sendinblue – orodje za e-mail marketing

Sendinblue je najcenejša rešitev za velike baze e-mail naslovov, ki obenem nudi tako avtomatizacijo, kot integracije, ki smo jih omenili. Glavno prednost vidimo v tem, da lahko do 40 000 naslovov nagovarjate za le 30 € na mesec.

Več na sendinblue.com

Intercom

intercom e-mail-marketing-orodjaIntercom v prvi vrsti ni orodje za e-mail marketing oz. vsaj ne tako, kot smo jih vajeni. Gre za “website live chat” storitev, ki vam omogoča, da vas stranke v živo kontaktirajo s pomočjo sporočil preko spletne strani. Poleg tega nudi zelo dobro vodenje baze strank in vam omogoča, da prilagajate avtomatska sporočila, ki se pojavijo strankam ob obisku, glede na to, v kateri skupini se stranka nahaja in kaj gleda. Pogosto je ovira visoka cena tega orodja, sploh v primeru, da želite uvoziti večjo količino e-mail naslovov.

Omogoča tudi avtomatizacijo e-mail marketinga in še mnogo drugih funckij.

Torej storitev je res 100% vrhunska in definitivno deluje, priporočal pa bi jo vsem, ki imate res dobre baze e-mail naslovov in se zelo resno ukvarjate z digitalnim marketingom in spletom.

Več na intercom.com

Ostala orodja za e-mail marketing

Poleg izbranih orodij za e-mail marketing je na voljo še mnogo drugih, ki jih podrobno ne bomo opisovali. Spodaj izbrana so iz awwards.com, 10 najboljših orodij za e-mail marketing (prvi je po njihovem Mailchimp)0

  1. www.campaignmonitor.com
  2. www.emailbrain.com
  3. www.streamsend.com
  4. www.madmimi.com
  5. www.benchmarkemail.com
  6. www.getresponse.com
  7. www.constantcontact.com
  8. www.graphicmail.com
  9. boomerang.com

Ostala orodja za e-mail marketing

Omenili smo še Zapier, ki je storitev, ki povezuje vsa orodja in med njimi prenaša informacije. Lahko npr. povežete svoj Gmail račun in nastavite, da se vaša povpraševanja prenašajo v bazo v Mailchimpu. To je le en primer od mnogih možnih rešitev in načinov uporabe. Preglejte si več o integracijah, ki jih omogoča Zapier

Med drugim smo omenili tudi Facebook lead ads oglase za pridobivanje podatkov strank (e-mail naslovov). Več o tem si lahko preberete na Linkedin v objavi Facebook Lead Ads.

Preberite si tudi, kako poteka Ciljanje na E-mail Naslove z Google Adwords.

Strokovnjak za digitalni marketing, Google Partner. Stopite v stik in se posvetujte o možnostih optimizacije in oglaševanja.