Ne plačujte klikov

Res je, da se Google AdWords plačuje po klikih. Plačate zmnožek vseh pridobljenih klikov (razen neveljavnih) in cene na klik (CPC). Cena klika je odvisna od št. ponudb vseh oglaševalcev (konkurence) na ključno besedo in od višine ponudb, ki naj bi jo oglaševalci ponudili. Cena, ki jo dejansko plačate za klik je (v grobem) za 0,01 € višja od ponudbe za 1. naslednji oglas (pod vašim).
Torej stroške Googla resda plačujete po klikih, drugače tu ne gre. Napaka pa je, če najamete agencijo s katero nato število klikov določite kot merilo, kot pokazatelj uspešnosti, kot KPI, ali kupite Adwords po ponudbi npr. 500 klikov za 100 €. Zakaj?

Ne plačujte obiskovalcev

Predstavljajte si, da je klik na spletno stran obisk v vaši prodajalni, ali telefonski klic. Predstavljajte si, da najamete agencijo in jo plačujete za vsakega obiskovalca, ki ga pripelje v vašo trgovino oz. za vsak klic, ki ga prejmete. Če bi se tako govorili, bi se agenciji najbolj splačalo, da bi “skozi” vašo prodajalno vodila turistične oglede. Vsak šteje. Res je, če prodajate hrano, cigarete, ali kavo, potem je ciljna skupina kar dobra. Če pa prodajate kuhinje, avtomobile, ali smuči, potem bi se verjetno želeli znebiti vse te gneče v prodajalni.

Obisk ni vreden nič

Enako je na spletu. Če je obiskovalcev veliko, ali jih ni, v čem je razlika? Dovolj je, da vam agencija pripelje enega obiskovalca, ki nato kupi kuhinjo. Dovolj je 5 manekenk, ki jih zanimajo kopalke, dovolj je 100 študentov, ki bodo letos diplomirali in potrebovali vezavo diplomskih.

Plačujte za nakup

Merljivost cene za nakup, torej stroškov potrebnih za pridobitev nakupa je glavna prednost oglaševanja z Google AdWords. Tej prednosti služita ostali dve prednosti, doseg in obvladljivost. Zakaj?

Doseg (reach)

Doseg pomeni št. unikatnih obiskovalcev, ki so bili izpostavljeni vašemu oglasu. Ker je doseg z Google Adwords zelo visok, zajamete skoraj vse ki imajo dostop do interneta, potrebujete obvladljivost.

Obvladljivost

Doseči in s tem plačati želite tiste, ki bodo kupili, ne vseh, ki imajo dostop do interneta. Le prave, čimbolj potencialne kupce. Obvladljivost oglaševalske kampanje je tisto, s čimer lahko znižamo ceno za nakup. Obvladljivost uporabljamo na osnovi merjenja učinkov posameznih dejanj v okviru optimizacije kampanj Google Adwords.

Merljivost

nekateri oglasi imajo delež klikov npr. 2%, drugi 40%. To ni pomembno. Pomembno je, kateri obiskovalci kupijo, glede na ceno, ki smo jo plačali za njihov obisk. Merljivost nam omogoča, da pridobimo ceno na konverzijo (ceno na nakup/naročilo/povpraševanje). Na osnovi teh podatkov pravilno lahko izberemo, ali je boljši oglas, ki ima 2% klikov, ali tisti s 40%.
Google Adwords oglaševanja dejansko ne uporablja, kdor meri le klike oz. se osredotoča le na klike.

Agencija za cenejši nakup

adwords-cena-na-nakup
Graf prikazuje nižanje cene na nakup v Google AdWords

Edini smisel za najem agencije za oglaševanje na Googlu (z Google Adwords) je, da ta uspešno znižuje strošek konverzije. Na ta način lahko agencija upraviči svojo provizijo in dokaže pozitivne učinke svojega dela.
Če se sprašujete, katero agencijo za adwords izbrati, izberite tisto, ki bo zagotovila najboljši rezultat, ali ga bo dokazala iz preteklih projektov.
Tako lahko kot oglaševalec, ki se poslužuje storitev oglaševalske agencije, ne samo prihranite, ampak tudi zaslužite.

Strokovnjak za digitalni marketing, Google Partner, avtor na oglasevanjenaspletu.si in eden izmed vodilnih SEO strokovnjakov v Sloveniji.