Oglaševanje in čustva

Oglašuje se čustvom, ne razumu. Oglas multinacionalke, ki v vas zbuja pozitivna čustva se vam bo priklical v spomin “ob pravem času”. Posledice oglaševanja na čustva so navezanost na blagovno znamko, pozitiven odnos do blagovne znamke in povečanje vedenjskih namer.


“Dobri” oglasi se “šlepajo” na pozitivna čustva. Obratno lahko neki vrednoti pripnemo nek negativen kontekst s tem, da jo npr. povežemo z neko radikalno, ali celo bolno ideologijo.
Ideologijo lahko zapakiramo v “naprednost” in “svobodomiselnost” tako, da jo pripnemo v ustrezen kontekst, torej nečemu absolutno naprednemu in svobodomiselnemu.

Čustva & oglaševanje

Altruizem

Altruizem – je ravnanje, nazor, pri katerem človek upošteva korist drugih.

Jeza

Jeza – 1. močno kratkotrajno čustvo, ki povzroča napadalne težnje 2. negativen, odklonilen odnos 3. silovitost, divjost

Čredni nagon

(Bandwagon effect / hearding instinct)

Ljudje rajši obedujejo z družino, kot na delovnem mestu. Kaj pa vi?

Vsi to že poočnejo, vsi že vedo o tem, vsi so poskusili in uporabljajo. Ne rabite se odločati, ker je vaša čreda to storila namesto vas.

Posnemanje (emulation)

Oglaševanje strahu

Strah – 1. neprijetno stanje vznemirjenosti zaradi neposredne ogroženosti, (domnevno) sovražnih, nevarnih okoliščin 2. kar vzbuja, povzroča tako stanje …

oglasevanje-custva-strah
Stop climate change before it changes you.

Varnost kot nasprotje strahu

Oglaševalska kampanja Logitech Video Security igra na starševske strahove, ko pustiijo svojega otroka v skrbi nekoga, ki bi mu lahko škodil. Slogan se glasi: “Kdo varuje vašo varuško?”

Po izpostavitvi tega strahu se takoj ponudi rešitev v obliki njihovega sistema video varnosti.
varnost-oglasevanje-custva

Odnosi – prijateljstvo

Prijateljstvo – (prijatelj) kdor je s kom v iskrenem, zaupnem odnosu, temelječem na sorodnosti mišljenja, čustvovanja …

Humor


Humor je kot sredstvo uporabljen pri vsaj polovici svetovnih oglasov.  Podatki kažejo, da so oglasi, ki vsebujejo elemente humorja bolj učinkoviti, predvsem pri moških. Ženske jih pogosto dojamejo kot moteče ali neprijetne. (vir: millwardbrown.com)

Inteligenca

Inteligenca je nadarjenost za umske dejavnosti (sskj). Inteligenten lik v oglasu zbuja zaupanje in pritegne ciljno publiko, ki ceni znanje in sposobnosti.
Užitek
Ljudje smo leni. Rajše dobimo več z manj.

In Freud’s psychoanalytic theory of personality, the pleasure principle is the driving force of the id that seeks immediate gratification of all needs, wants, and urges. In other words, the pleasure principle strives to fulfill our most basic and primitive urges, including hunger, thirst, anger, and sex. When these needs are not met, the result is a state of anxiety or tension.
psychology.about.com

Spolnost

Sex prodaja.

From a marketing point of view, sexuality can have biological, emotional/physical or spiritual aspects. The biological aspect of sexuality refers to the reproductive mechanism as well as the basic biological drive that exists in all species, which is hormonally controlled. The emotional or physical aspect of sexuality refers to the bond that exists between individuals, and is expressed through profound feelings or physical manifestations of emotions of love, trust, and caring. There is also a spiritual aspect of sexuality of an individual or as a connection with others. (wikipedia)

Status

Zavist naj bi bila lepa?

Zavist je eden od najpomembnejših (od sedmih) smrtnih grehov, ki spotika vse variante človekove naklonjenosti do sočloveka. Predvsem sta na udaru dve temeljni pozitivni lastnosti: ljubezen in hvaležnost. Jasno, da je zavistnežu muka živeti. Konstantno je nesrečen in jezen – ker je pač zavisten. Zavist je negativni občutek, zaradi katerega se človek čuti neprijetno in tesnobno, predvsem pa jezno. Druga oseba ga moti predvsem v tem, da si lasti/uživa nekaj – neko dobrino ali lastnost – ki/kar predstavlja močno željo zavistni osebi. Da zavistneže nekaj moti, hkrati pomeni, da bi to stvar (objekt zavisti) rad drugi osebi vzeli, ali pa vsaj pokvarili uživanje, ki ga doživlja tista oseba, ki to lastnost (domnevno) ima.

Strokovnjak za digitalni marketing, Google Partner, avtor na oglasevanjenaspletu.si in eden izmed vodilnih SEO strokovnjakov v Sloveniji.