Optimizacija spletnih strani brezplačno

brezplačna optimizacija spletnih strani

Optimizacija spletnih strani se morda sliši kot zelo tehničen in zahteven proces, kar v določenih zadevah tudi je. Kljub temu pa obstaja veliko področij optimizacije spletnih strani, ki jim je kos skorajda vsak uporabnik spleta ali pa vsaj upravljalec spletne strani.

V tej objavi torej ne bo govora o napredni optimizaciji in bomo enostavno preskočili, kar je težjega in zahtevnejšega, ter se bomo sprehodili po najenostavnejših postopkih za samostojno in brezplačno optimizacijo spletne strani.

Pridobili boste najosnovnejše napotke, s katerimi boste lahko v nekaj

Optimizacija spletnih strani se v grobem deli na onsite in offsite optimizacijo. Onsite optimizacija spletnih strani je vse tisto, kar naredimo na spletni strani z namenom, da izboljšamo položaje na Googlu. Onsite optimizacija spletnih strani tako vsebuje optimizacijo vsebine spletne strani (besedila, h1 in h2 tagi, meta opisi, alt opisi slik, …), optimizacijo hitrosti spletne strani in redne aktivnosti na spletni strani (članki, videi, fotografije, …).

Offsite optimizacija spletnih strani pa je dejavnost, s katero prav tako želimo izboljšati položaje spletne strani, a se dogaja izven te spletne strani. To je gradnja povezav (linkbuilding), objavljanje na “social” omrežjih ipd.

Preberite si več o tem, kaj je optimizacija spletnih strani.

Kako samostojno in brezplačno optimizirati spletno stran

Ne glede na to, katero platformo uporabljate (WordPress, Drupal, Magento, …) je verjetno najbolje, da preverite delovanje spletne strani kot take. Pomembno je, da spletna stran deluje brezhibno, da povezave vodijo, kamor bi morale, da se slike prikazujejo, da so meniji vidni in uporabni, … Omenjeno sicer ni direktno povezano z optimizacijo, a mnogo spletnih strani pade že na tej točki in uporabniki spletno stran zapuščajo zaradi napak, ki jih je popolnoma enostavno odpraviti.

Za optimizacijo spletnih strani, se uporabljajo orodja, ki nam omogočajo vpoglede,  napake in prednosti naše spletne strani, predvsem pa nam kažejo priložnosti, ki jih ne smemo zamuditi. Pri nas za optimizacijo uporabljamo SEMRush, ki je eno izmed najbolj zmogljivih in naprednih orodij za optimizacijo. Cena je sicer visoka, a so informacije, ki jih s pomočjo orodja pridobivamo, zlata vredne. Preizkusite ga brezplačno:

Brezplačna optimizacija hitrosti in slik spletne strani

Optimizacija hitrosti spletne strani je naslednji pomemben korak. Kar lahko stori vsak, je to, da poskrbi, da slike niso večje, kot bi morale biti.

Če so slike prevelike, bo porabljenega več časa, da se stran naloži uporabniku. Najlažje je, da pregledate, kakšna velikost slik se na različnih zaslonih prikazuje in naložite optimizirane slike. Te lahko dobite v Googlovem orodju za preizkušanje hitrosti spletne strani (Google Pagespeed).

Ko boste prejeli rezultate za svoje spletno mesto, poglejte na dno strani, ki vam jo orodje prikaže in poiščite “Prenesite optimizirano sliko, JavaScript in vire CSS za to stran.” Te datoteke prenesete, poiščete slike in jih naložite na spletno stran namesto starih. Pri tem bodite pozorni še na imena in “alt description” slike, ki ga seveda morate vnesti, saj vpliva na položaj strani.

Pri hitrosti je dobro vedeti tudi to, da vse datoteke, ki jih nalagate iz tujih virov (strežnikov), spletno stran upočasnjujejo, saj se čaka na tuj strežnik, da posreduje datoteko. Primer so Youtube videi, vdelane (embeded) slike ali galerije, vtičniki za socialna omrežja (FB, G+, LI) – to so tisti deli strani, ki prikazujejo “všečkaj stran” na spletni strani.

Vse to in podobno, se navadno nalaga dlje časa, kot ostala vsebina (razen če uporabljate API) in zato s tega vidika ni primerno za pristajalne strani.

Brezplačna optimizacija besedil spletne strani

Optimizacija besedil spletne strani se začne s tem, da se kot podjetje ali posameznik zavedate, katere besede vam prinašajo kakovosten promet.

Če prodajate gume, vam visok položaj na ključno besedo “vreme”  ne bo kaj dosti koristil. Slišal sem že primer, ko je podjetje na spletni strani v “sidebar-u” prikazovalo vreme, saj so verjeli, da se bodo tako višje uvrstili na ta položaj. Podobno je tudi s ponudniki, ki podjetja kličejo po telefonu in jim za nekaj 100 € letno ponujajo rezultat na prvi strani za ključno besedo po konceptu “vaša storitev lokacija ugodno” oz. “prodaja pnevmatik ljubljana ugodno”.

Trik je v tem, da se sliši, kot zelo dobra ključna beseda, a je žal skorajda nihče ne išče. Zato boste najbolje začeli, če začnete z Googlanjem svojih storitev in malo spremljate, katere izraze vam Google predlaga, da jih uporabite. Zapisujte si te izraze v neko datoteko, nato pa uporabite Google Keyword Tool.

To orodje vam bo prikazalo koliko mesečnih iskanj je za kateri izraz. Tako boste dobili seznam ključnih besed, ki se morajo nahajati v naslovih strani, URL-urljih in v samih besedilih. Strani preoblikujte tako, da bodo:

  1. besedila uporabnikom posredovala koristne in relevantne informacije v zvezi s tem, kar iščejo,
  2. vsebovala ključne besede v naslovih, besedilih, slikah, …
  3. vsebovale meta opise (to je opis vaše strani, ki se prikaže v rezultatih v Googlu)

Brezplačna optimizacija spletnih strani s konstantnim pisanjem besedil

Vsebina je pravzaprav najbolj odločilen dejavnik, ko govorimo o optimizaciji spletnih strani. Vsebina je namreč vrednost vaše spletne strani, zaradi katere jo uporabniki pravzaprav obiščejo. Vsebina so informacije, ki jih posredujete. Te informacije pa morajo biti relevantne, skladne s tem, kar uporabnik išče.

Če želite doseči prvi rezultat na ključno besedo “vaša storitev cena”, potem uporabnikom dajte ceno. Razložite jo, kot bi jo morali v poslovalnici ali kot bi stali pred stranko s predračunom. Ni nujno, da jo objavite, vendar morate ponuditi informacije in pot do tega, da uporabnik dobi ponudbo s ceno. 

Google od spletne strani želi relevantnost, povezanost med iskalnim izrazom in vsebino oz. informacijo.

Pisanje besedil je na nek način gradnja novih lokacij. Z vsakim člankom ali videom ali fotografijo lahko zasedemo delček spleta. Več delcev, kot jih zasedemo, večji delež strank nagovarjamo in večji vpliv ima potem spletna stran.

Pri pisanju besedil za optimizacijo spletne strani na položaje je pomembno:

  • da pišete tisto, kar uporabnike zanima,
  • da ste usmerjeni v tiste ključne besede, ki imajo iskanja,
  • da pišete konstantno.

Pomembno je, da razumete, da uporabnik ne deluje po principu klikni-kupi, temveč svoj nakup oz. odločitev oblikuje daljše časovno obdobje. Pri tem raziskuje različne vire in zbira različne informacije (več o tem). Kaj vse uporabnika zanima, ko se odloča o tem, kaj bo kupil, kje, koliko, …

Brezplačna optimizacija spletnih strani s pridobivanjem backlink-ov

Pridobivanje povezav, ki kažejo na vaše spletno mesto lahko izvajate na različne načine in iz različnih spletnih mest, odvisno od tega s kakšnim poslom se ukvarjate. Najbolj pogosto so primerni naslednji:

Na zadnjih treh lahko brezplačno napišete objavo in dodate povezavo, ki kaže na vaše spletno mesto. S forumi pa je tako, da lahko dodajate povezave, dokler s tem dopolnite informacijo, ki jo pišete na forumu.

Najboljši koncept je, da v google vpišete “ključna beseda forum” in pregledate, kaj o tem uporabniki govorijo. Nato dodate tudi svojo informacijo.

Tretji način za pridobivanje povezav pa je “guest posting”, ki pomeni, da pišete za druge spletne strani in v dogovoru sseveda dudate tudi povezavo na svojo spletno stran.

Dodatni predlogi za brezplačno optimizacijo spletnih strani

  • Aktivirajte vsa možna social omrežja in posredujte svoje strani občinstvom,
  • Povprašajte na gostovanju, ali lahko kako optimizirajo strežnik (hitrost) za vašo spletno stran,
  • Dodajajte objave v Google Plus profil podjetja in potrdite lastništvo v MyBusiness,
  • S partnerji in dobavitelji preglejte, kako lahko en drugemu pomagate s povezavami,
  • Namestite in potrdite Google Search Console ter ostala orodja za digitalni marketing,
  • Uredite SSL certifikat,

Če želite naprednejšo optimizacijo spletne strani si poglejte našo ponudbo in stopite v stik.