Povezave (backlinks) – Katere povratne povezave so najboljše?

povezave

Povratne povezave predstavljajo pomemben in nepogrešljiv del optimizacije spletnih strani. Iskalniki si s pomočjo povezav pomagajo pri tem, da bolje razumejo vsebino (temo) neke spletne strani in njeno avtoriteto. Brez povratnih povezav je nemogoče uvrstiti spletno stran na prve pozicije v iskalnikih. Niso pa vse povezave enake. Poznamo več vrst povezav. SEO strokovnjaki pa se sprašujejo oz. si niso vedno enotni v tem, katere povezave štejejo pri Google iskalniku in kakšno težo (SEO učinek) imajo.

V tej objavi si bomo pogledali vse o povezavah. Katere povezave obstajajo in kaj pomenijo, katere so najboljše povratne povezave (najboljši backlinki) ter kako jih dobiti.

Torej poznamo več vrst povezav oz. kombinacij povezav. Vemo npr. da Google povezave obravnava različno in torej niso vse povezave enake. Prva razlika med povezavami je že na ravni HTML povezave. Glede na to, kako je povezava zapisana, ta sporoča iskalnikom, kakšen odnos naj do nje zavzamejo.

HTML tipi povezav

External, nofollow, canonical, preconnect, …  Vrsta povezave pomeni, kako naj jo iskalnik in brskalnik obravnavata.

External povezave sporočajo, da povezava vodi do vira strani izven trenutne strani. Sledenje povezavi bo torej uporabnika peljalo izven te strani.

Nofollow povezave sporočajo, da povezan dokument (ali stran) ni “potrjena” s strani avtorja, da nad njo nima nadzora in ji ne zaupa. Lahko pa je slab primer o katerem avtor govori in je ne želi označiti kot “povezano” stran.

Take povezave uporabljajo mnogi mediji (novice). Ob nedavnem komentarju John-a Muellerja (Google Webmasters) si s tem delajo škodo, saj z nofollow povezavami sporočajo, da ne zaupajo virom o katerih poročajo. S tem mečejo slabo luč na vsebino, ki jo ustvarjajo in ustvarjajo negativen SEO efekt. (Vir)

Preconnect povezava sporoča, da bo uporabnik verjetno zapustil trenutno spletno mesto in nadaljeval na spletno mesto določeno s povezavo “preconnect”.

Vse vrste povezav najdete tukaj.

Mesta povezav

Mesto, kje na spletni strani se nahaja povezava, igra zelo pomembno vlogo pri določanju njene teže. Najmanj efekta imajo povezave umeščene v nogo (footer) ali v stransko vrstico (sidebar). Take povezave se posledično pojavljajo na vseh URL-jih spletne strani (/domov, /blog, /kontakt, …). Take povezave imenujemo “sitewide backlinks”. Ne le, da imajo nizko težo (saj niso povezane z vsebino), lahko so tudi zelo škodljive.

Največjo težo imajo povezave iz besedila, ki govori o sorodni tematiki. Dober članek, ki je uvrščen v Google iskalniku in kaže na določeno spletno stran ima zelo močno težo.

Vrste povezav glede na SEO efekt

Uredniške povezave

Najboljši primer uredniške povezave je povezava s članka, ki govori o temi sorodni temi na vaši strani in morda celo citira vaše besedilo. Pogosto take povezave nastanejo, ko je predstavnik podjetja nekje citiran, ali ko je vaša stran vključena v povzetek povezav v določenem članku.

Take povezave dobite le z najkakovostnejšo vsebino, ki vsebuje nove informacije, ki jih druge strani ne vsebujejo. Pogosto “nastanejo”, ko neko podjetje razvije nekaj novega, posebnega (vir).

Gostujče povezave

Če ste strokovnjak in vas povabijo, da napišete nekaj na strokovnem blogu, strani, portalu o temi, na katero se spoznate, imate včasih možnost umestiti povezavo do svoje strani. Take povezave so relevantne in kakovostne. Pogosto jih lahko dobite tudi v profilu avtorja.

Do teh povezav lahko pridete tako, da stopite v stik z lastniki takih izbranih strani, kjer imate kaj povedati.

Poslovni profili

Čeprav obstaja mnogo “direktorijev”(imenikov), kamor lahko brezplačno ali plačljivo umestite spletno stran, ki imajo negativne SEO efekte, pa obstajajo tudi kakovostni. Pomembno je, da je direktorij tematsko in vsebinsko povezan z vašo dejavnostjo. Normalno je, da se boste vpisali v seznam ponudnikov določenih storitev, dobaviteljev, …

Partnerji in donatorji

Če sponzoritate  ali podpirate določen dogodek, namen ali gibanje, vas bodo vključili med podpornike. Takrat lahko dobite povratno povezavo, ki sicer ni tematsko relevantna, a se obravnava kot dobra in pristna povezava. Taka povezava daje določeno težo podjetju oz. domeni in sporoča, da je dobro postavljeno.

Povezave v komentarjih na forumih

Take povratne povezave sicer nimajo pozitivnega efekta. SEO-ti pogosto masovno tlačijo povezave v različne forume. Taka praksa ni dobra in ima lahko negativne učinke. Kljub temu pa komentar v relevantni in povezani debati lahko pozitivno vpliva na uvrstitve.

Strokovnjak za digitalni marketing, Google Partner, avtor na oglasevanjenaspletu.si in eden izmed vodilnih SEO strokovnjakov v Sloveniji.