SEO članki – Kako dober SEO copywriter piše besedila?

seo članki

Če se danes sprašujete, kako zaslužiti na internetu, potem je pisanje besedil za splet (SEO) ena izmed najboljših izbir. Razlog je v tem, da je optimizacija spletnih strani zelo povezana (odvisna) od kakovosti in količine besedil, ki jih podjetja objavljajo na spletnih straneh.

Vsakdo lahko nekaj napiše in objavi, a to ne pomeni, da gre za SEO članek. Dober SEO pisec besedil je zlata vreden. Rezultati na vrhu Google iskalniki so namreč vsi tam v veliki meri po zaslugi tistega, ki jih je napisal takšne, kakršni so. Poglejmo si, kaj so SEO članki, v čem se razlikujejo od navadnih besedil, primer dobrega SEO članka in kako pisati vrhunska besedila za splet.

Kaj je SEO copywriting in zakaj je pomemben?

Pomen SEO člankov oz. pisanja SEO besedil je velik.

Dobra besedila so na prvi strani Google iskalnika, najboljša na vrhu, ostala pa nimajo klikov.

Besedila na prvi strani Google rezultatov iskanja so bolj berljiva in daljša od tistih na drugi strani. Slaba definicija tega, kaj  je SEO pisanje je je tale:


SEO pisanje jespecializirana oblika pisanja, ki:
1. Vsebuje ključne besede - besede ciljne vrste bralcev v iskalno polje za iskanje informacij, ki jih želi.
2. Pomaga, da je spletna vsebina v rezultatih iskanja višja (npr. Google.)
3. Vozi kvalificiran promet.

Prava definicija tega, kaj je SEO copywriting je: 

Pisanje besedil, ki bodo umeščena točno tja, kjer jih uporabniki iščejo, v tisti fazi nakupnega procesa, ko jih zanimajo, čeprav tega še ne vedo.

Nekoliko zapletena razlaga, a na najkrajši način pojasni, ne le kaj je primer SEO članka, temvečl tudi to, kakšno deli ima SEO pisec besedil. Včasih je bilo pisanje za splet mnogo lažje. Še leta 2018 so se v vrh Google iskalnika uvrščali popolnoma drugačni članki kot danes. Razlog za to je tudi v posodobitvah Google algoritma in uporabe umetne inteligence pri določanju uvrstitev v iskalnikih. A pustimo posodobitve ob strani.

Kaj je naloga SEO pisca besedil

Pisanje člankov za SEO je skrbno načrtovan proces. Po eni strani mora pisec SEO besedila dovolj dobro poznavati področje o katerem piše. Po drugi strani pa mora predvideti uvrstitev in to, kako bo Google interpetiral določeno besedilo. Vedno pa gre tudi za to, da SEO pisec besedil piše več člankov. En članek pač nima nobene teže in se kot tak ne uvrsti, četudi je dober. Zato se SEO članki vedno načrtujejo za celotno temo (več o tem v  objavi SEO strategija).

Pisanje besedil za SEO torej ni le pisanje. Vsebuje načrtovanje člankov, analizo prometa, oblikovanje besedila, …

Pogosto so pisci besedil soočeni s tem, da se bo en določen članek uvrstil na več ključnih besed. Dogaja se tudi, da se na isto ključno besedo uvrstita dva članka, nižje kot bi se sicer uvrstil pravi. To je posledica napačne interpretacije vsebine, ki je naloga iskalnika.

Najtežja in najbolj zahtevna naloga pisca SEO besedil pa je ta, da uporabniku zagotovi ne le relevantno vsebino tisti hip, temveč da mu ponudi nove in boljše informacije v bolj jasni in bolj berljivi obliki kot to uspeva drugim.

Kako napisati dober SEO članek?

Kdor ne piše profesionalno ali s tem začenja, razume, da je težko pisati. Dobri SEO članki imajo vsaj preko 1000 besed. Kar je manj se pač ne uvrsti v iskalnikih (v Sloveniji še nekoliko).

Raziščite temo in berite

Če želite napisati članek dolg 1000 besed o temi, o kateri se niste izobraževali (v šoli npr.) in se z njo poklicno ne ukvarjate, vas najprej čaka branje. Novinarji (npr. Gorazd S. dobro vedo, da je za pisanje potrebno določeno temo zelo dobro in podrobno raziskati.

Le s tem, da nekdo razume temo dobro in prebere vse kar se o njej pač da prebrati, lahko tudi najde pomanjkljivosti vsebine, ki jo imajo prvi rezultati na Googlu.

Strukturirajte besedilo

Pogosto je najlažje in najbolj učinkovito, v kolikor članek začnemo s tem, da združimo ključne besede (na katere ga bomo ciljali) z naslovi in podnaslovi. To pa ne pomeni, da tlačimo ključne besede v naslove. Gre za združevanje, kako naj članek vsebuje hkrati ključno besedo (ta seveda ne rabi biti nujno v naslovu, lahko pa je) in jasno strukturo.

Članke je potrebno strukturirati tudi za bralce. Le jasna in logična struktura članka omogoča lahkotno branje. Omogoča bralcu, da hitreje najde pravo informacijo, saj zato, da jo najde ne potrebuje brati celotnega članka.

Strutura besedila oz. članka pa je v pomoč tudi iskalnikom. Jasna in logična struktura, ki dobro odseva vsebino namreč iskalnikom olajša delu in jim omogoča, da jo bolje razumejo.

Poskrbite za berljivost

Ena izmed največjih novosti, kar se tiče SEO dejavnikov na področju pisanja besedil je zagotovo berljivost. Pomislite, kako bi bilo prebrati 1500 besed neberljivega članka? Da nekoliko pojasnim, si najprej poglejmo, kaj je berljivost?

Berljivost besedila (ang. readability) je merilo, ki nam pove, kako enostavno je razumeti vsebino članka. Vsebina oz članek z boljšo berljivostjo bo imela zadržala višji odstotek bralcev.

Kako izboljšati berljivost članka?

Če je besedilo zlahka razumljivo, potem ima besedilo dobro berljivost. Obstaja mnogo algoritmov, ki omogočajo merjenje berljivosti besedila. Na spletu je sicer mnogo rešitev za merjenje angleških in drugih tujih besedil, a ne za slovenščino. Primer najdete tule. O berljivosti nameravam napisati ločeno objavo (je veliko povedati), zato bomo tukaj povzeli le bistvo.

Nasveti za izboljšanje berljivosti besedil: 

  • Uporabljajte kratke in preproste besede,
  • Pišite kratke stavke,
  • Pišite pogovorno,
  • Poskrbite za tipografijo (sans serif fonti, 16 px in 24px višina vrstice, naslovi in podnaslovi, …),
  • Primerno oblikovanje in herarhija,
  • Uporabljajte slike (ena slika na 100 besed)

Povzetek

Dobre SEO članke napišejo izkušeni mojstri, ki se s tem ukvarjajo poklicno. Pisanje besedil je lahko študentsko delo, pisanje SEO besedil za konkurenčne niše pa je popolnoma druga zgodba. Vsekakor pa z rednim pisanjem in testiranjem lahko vsakdo izboljšuje tehniko pisanja in dosega vedno boljše rezultate.

Strokovnjak za digitalni marketing, Google Partner, avtor na oglasevanjenaspletu.si in eden izmed vodilnih SEO strokovnjakov v Sloveniji.