SEO Optimizacija – Kaj je SEO, kako poteka in koliko stane?

seo-optimizacija

SEO optimizacija je optimizacija spletnih strani za iskalnike. Namen SEO optimizacije so višje uvrstitve v iskalnikih za različne ključne besede oz. iskalne izraze. Področja SEO optimizacije v grobem delimo na On-site in Off-site SEO.

Optimizacija in SEO aktivnosti so nujne za vsako podjetje, ki s pomočjo spleta pridobiva nove stranke. Vsekakor pa vrhunski SEO ni poceni. Poglejmo si, kako poteka SEO, kako optimizirati spletno stran, kakšna je cena SEO optimizacije in kakšen je SEO v Sloveniji.

Kaj je SEO?

SEO (search engine optimisation) ali optimizacija spletnih strani za iskalnike je proces oz dejavnost s katero izboljšujemo uvrstitve spletne strani v iskalnikih. Po SSKJ je optimizacija (glag. od optimizirati) dejavnost, s katero želimo “narediti, da postane kaj glede na dane možnosti najugodnejše, najboljše”. Po domače povedano, je optimizacija spletnih strani stalno izboljševanje le-te, v vseh 200 dejavnikih, ki jih pri razvrščanju strani uporabljajo iskalniki. SEO optimizacija pa se pogosto in hitro spreminja, glede na SEO metode oz. tehnike SEO, ki se uporabljajo (in delujejo). Poglejmo si, katere so in kaj pomenijo.

Katere so SEO metode?

Iskalniki za uvrščanje spletnih strani uporabljajo preko 200 različnih dejavnikov (Backlinko – 200 ranking factors). Potem ni čudno, da je tudi metod in tehnik SEO optimizacije veliko. Vseh mikroprocesov, ki se v SEO optimizaciji izvajajo pač ne bomo obdelali. Poglejmo pa si, kako se deli optimizacija po področjih. V grobem delimo metode SEO na tiste, ki se izvajajo na spletni strani (on site) in tiste, ki se izvajajo izven te strani (off site).

Kaj je on site SEO?

On site SEO optimizacija zajema vse procese, ki jih izvajamo na tisti spletni strani, ki jo želimo uvrstiti višje. On Site SEO zajema: Optimizacijo vsebine spletne strani (meta opisi, H tag-i, besedila, berljivost, …) Optimizacijo slik spletne strani (primerne resolucije, format nextgen, velikost datotek, število slik – glede na tekst, alt opisi …) Optimizacija hitrosti (minifikacija JS in CSS, cachiranje, …) Stalno pisanje besedil oz dodajanje vsebine S pomočjo on site optimizacije tako dosežemo, da je spletna stran uporabniku in pametnemu telefonu prijazna. Poskrbimo za to, da se naloži hitro in, da uporabnik na njej najde pravo informacijo z manj kot tremi kliki.

Kaj je Off Site SEO

Off site SEO je optimizacija, ki se izvaja izven spletne strani, ki jo želimo izboljšati. V glavnem to področje zajema gradnjo zunanjih povezav, “guest posting”, gradnjo blagovne znamke in povečanja “branded” iskanj ter “social impact”. Čeprav se ne dogaja na strani, je Off site SEO prav tako zelo pomemben dejavnik.

Kaj je White hat & black hat SEO

White hat SEO pomeni “legitimno” izvajanje optimizacije. Pri optimizaciji spletnih strani se skrbniki pogosto poslužujejo nedovoljenih tehnik. To so tehnike, s katerimi želijo “prevarati” iskalnike, da bi določeno stran uvrstili višje. Te tehnike se imenujejo black hat SEO. Čeprav lahko kratkoročno te tehnike delujejo pozitivno, pa imajo dolgoročno gledano lahko škodljive učinke.

seo-optimizacija

SEO strategija

Dobra strategija je ključna pri optimizaciji. Optimizacija strani namreč pomeni veliko dela in stroškov. Prav tako pa rezultati niso vidni čez noč, temveč bolj z meseci. Če je strategija za optimizacijo dobra, potem bo dejavnost na tem področju hitreje učinkovala. SEO strategija vedno temelji na analizah iskanj, analizi spletne strani, analizi tekmecev. To so ključni podatki, ki “webmaster-jem” omogočajo, da prepoznajo pomanjkljivosti in priložnosti. Na podlagi teh podatkov lahko izvajajo optimizacijo. Poglejte si, kako narediti dobro SEO strategijo za 2019.

SEO in vsebinski marketing

Vsebinski marketing sicer ni bil direktno povezan z optimizacijo strani. Izkazalo pa se je, da izvajanje vsebinskega marketinga močno pripomore k dvigu položajev v iskalnikih. Gre za to, da z dobro vsebino lahko nagovorimo več uporabnikov, saj se naše strani uvrščajo na več iskalnih izrazov.

Uporabniki dobro vsebino prebirajo večkrat in jo delijo z drugimi. Iz vidika spletne statistike, je to zelo pozitiven učinek, ki ga prepoznajo in nagradijo tudi iskalniki.

Dobra vsebina uporabnika pritegne in nagovori. Uporabniki tako vsebino prebirajo večkrat in jo tudi delijo z drugimi. Iz vidika spletne statistike, je to zelo pozitiven učinek, ki ga prepoznajo in nagradijo tudi iskalniki. Vsebinski marketing pa je sčasoma postal ne le prednost, temveč nuja. Brez vsebine, ki je kakovostna in relevantna, danes strani skoraj ni več mogoče uvrstiti. Zelo aktualen je “SEO content writing“, ki po meni pisanje besedil za splet in se hkrati osredotoča na SEO učinek teh besedil.

Gradnja povratnih povezav

Števil iskanj v Sloveniji je nizko, število uporabnikov manjše, s tem pa je manjše tudi število iskalnih izrazov.

Gradnja povratnih povezav je zelo zahteven in drag proces. Še posebej v Sloveniji je problem majhnosti. Števil iskanj je nizko, število uporabnikov manjše, s tem pa je manjše tudi število iskalnih izrazov. Malo je spletnih strani, kamor bi lahko umestili povezavo do spletne strani, malo pa je tudi klikov z dotične strani. Zunanje povezave se tako za slovenske spletne strani delajo kar iz tujih strani, kar je nekoliko slabše, saj jeziki pogosto niso kompatibilni (angleška stran kaže na slovensko?). Nekateri SEO strokovnjaki v Sloveniji pa imajo PBN (private blog network) s pomočjo katerega gradijo profile povezav spletnih strani svojih klientov.

Preverite povratne povezave vaše spletne strani.

strategija-seo

Kako samostojno optimizirati spletno stran

Čeprav je optimizacija spletnih strani za iskalnike zelo zahteven proces, ki zahteva veliko tehničnega znanja, pa obstaja mnogo načinov znotraj SEO optimizacije, ki jih skrbniki spletnih strani lahko izvajajo sami. Predvsem na WordPress-u je optimizacija spletnih strani za začetnike do neke točke enostavna. Lahko si namreč namestijo vtičnike s pomočjo katerih bodo spletno stran uvrstili višje v iskalnikih.

SEO vtičniki za WordPress:

  • Yoast SEO (za meta opise in vodstvo pri pisanju).
  • W3Total Cache (za optimizacijo hitrosti – nekoliko bolj napreden)
  • Autoptimize (optimizacija hitrosti – enostavno)
  • Smush (vtičnik za optimizacijo slik)

Optimizacija spletnih trgovin

… uredite vsebino, saj bo ta najmočneje pripomogla k boljšim uvrstitvam.

Optimizacija spletne trgovine na WordPressu je možna z zgoraj omenjenimi vtičniki. Na drugih platformah npr Magentu, je optimizacija bolj zahtevna. Shopify je nekoliko lažji, saj lahko samostojno dodajati module za optimizacijo. Vsekakor pa ne glede na platformo (OpenCart, PrestaShop, …), ki jo uporabljate, lahko vedno uredite vsebino, saj bo ta najmočneje pripomogla k boljšim uvrstitvam.

Pomembno pri optimizaciji spletne trgovine za iskalnike je naslednje:

  1. Napišite boljše in daljše opise izdelkov
  2. Poskrbite za berljivost
  3. Napišite opise kategorij
  4. Poskrbite za hitrost
  5. Uredite slike, jih poimenujte in poskrbite za velikosti slik

Kakšne so cene SEO storitev

Cena SEO optimizacije je odvisna od tega, kaj želite optimizirati in kako hitro želite rezultate. Vsekakor je nujno urediti prav vse vidike optimizacije, ki smo jih tukaj omenili. Še posebej, če se želite uvrstiti na ključne besede, kjer je visoka konkurenca. Cena SEO optimizacija znaša od vsaj 200 € /mesec in več.

Plačilo po rezultatu

V Sloveniji za SEO optimizacijo lahko plačate tudi po položaju, ki ga dosežete. Če se uvrstite višje (na vnaprej dogovorjeno mesto), plačujete mesečno (od 100 € do 200 €) po položaju, glede na to, na katerem položaju ste.

Pisanje Guest post-ov na tujih straneh

Nekatere agencija ponujajo optimizacijo, ki poteka tako, da na svoji spletni strani pišejo članke, ki vsebujejo povezavo do vaše spletne strani. Cena je nekje okoli 200 € / mesec. Čeprav se taka optimizacija sicer izvaja tudi na profesionalnih ravneh, pa v tem primeru ne prinaša učinka. Zgolj s pisanjem nesmiselnih objav na enih in istih straneh, v konkurenčnih nišah ne boste izboljšali uvrstitev.

Najboljša SEO optimizacija v Sloveniji

SEO optimizacija mora vsebovati vse omenjene aspekte, predvsem pa mora atemeljiti na vsebinskem marketingu. Ta je pomemben in bo to vedno bolj. Poiščite SEO strokovnjaka, ki bo poskrbel, da se bo izvajal najprej vsebinski marketing na vaših straneh in šele potem vse ostalo.

Strokovnjak za digitalni marketing, Google Partner. Stopite v stik in se posvetujte o možnostih optimizacije in oglaševanja.