SEO strategija – Kako izdelati vrhunsko SEO strategijo v 2019

seo-strategija

Časi se spreminjajo. In to zelo hitro. SEO strategija, ki je delovala v letu 2018, danes ne deluje več. Če smo se leta 2018 ukvarjali s ključnimi besedami, letos to ne bo delovalo. Google iskalnik po eni strani izjemno hitro napreduje v sposobnosti prepoznavanja resnične iskalne namere in vsebine spletne strani na drugi strani. SEO strategija v 2019 naj se torej ne osredotoča na ključne besede, temveč teme (topics).

Sedaj lahko rečemo, da večina podjetij že razume, kaj je SEO in zakaj je pomemben. Ko pa pride do izvedbe le-te, pa zgolj ustvarjanje vsebine, ki cilja naključne besede, ki jih uporabniki iščejo v Google ne deluje več.


Kaj je SEO strategija?

SEO strategija je proces organizacije spletne strani tematsko. Tako, da pomaga Google iskalniku, da razume, kakšen je namen iskanja, kakšno njegovo ozadje. S pomočjo optimizacije spletne strani okoli različnih tematik in besed v njih, lahko iskalnikom olajšate nalogo, da so relevantni.


Vsako podjetje ni sposobno optimizirati svoje spletne strani na enak način, enako kakovostno in učinkovito. Prav tako vsak SEO strokovnjak ne bo imel enakega načina za optimizacijo strani.

Naloga SEO strokovnjaka je, da pregleda, analizira in razume specifiko posameznega področja (branže).

Razumeti mora, kaj je na določenem področju pomembno, kaj je pomembno za ciljno publiko. Na taki osnovi pa mora razviti SEO strategijo, ki bo postavila pravo vsebino na pravo mesto.

Poglejmo si, kako izdelati SEO strategijo na podlagi dejavnikov, ki štejejo zdaj.

Ustvarite seznam tematik

Ključne besede so jedro SEO optimizacije, vendar dejansko niso prvi korak k organski rasti. Začeti morate s tem, da sestavite seznam tem, ki jih želite pokriti.

Za začetek sestavite seznam približno 10 kratkih besed in izrazov, povezanih z vašim izdelkom ali storitvijo. Uporabite lahko orodja kot so Google keyword planner, da ugotovite obseg iskanj in najdete tiste, ki imajo volumen in so hkrati so smiselne za vaše podjetje.

Te teme povezujete s priljubljenimi kratkimi (short-tail) ključnimi besedami. Te glavne in najpomembnejše ključne besede imajo največjo konkurenco. Zato zanje ne bomo ustvarjali objav, ker se te ne bi uvrstile. 

Kot lahko ugotovite, vendar tem ključnim besedam ne namenjate posameznih objav. Te ključne besede so preprosto preveč konkurenčne, da bi ses lahko visoko uvrstile na Google, če začnete optimizirati spletno mesto za iskanje. Preučili bomo, kako uporabiti te teme v samo minuti.

google keyword planner - odskodnine

S pomočjo seznama ključnih besed poiščite cca 10 ključnih besed (kratkih), ki so pomembne za vaše podjetje. Razvrstite jih po pomembnosti. Pri tem upoštevajte volumen iskanj, stopnjo konkurence in se vprašajte, kaj je namen tistega, ki jo vpiše v Google.

Te izbrane glavne “short tail” ključne besede bomo uporabili kot “stebre” kot naslove tematik. Okoli njih bomo gradili vsebino.

Ustvarite seznam “long-tail” ključnih besed

Kot smo že omenili, bomo za vsako od glavnih ključni besed ustvarjali vsebino. Ta vsebina pa ne bo ciljala na glavno ključno besedo. Začeli bomo s tem, da bomo SEO besedila uvrščali na dolge oz. “long-tail” ključne besede.

Čeprav mnogi strokovnjaki redno pišejo SEO članke o najbolj konkurenčnih ključnih besedah, se ne nujno tudi uvrstijo na prvo mesto.

Čeprav mnogi strokovnjaki redno pišejo SEO članke o najbolj konkurenčnih ključnih besedah, se ne nujno tudi uvrstijo na prvo mesto. Hkrati pa večja količina objav na isto temo predstavlja tveganje, saj si vsebina lahko konkurira med sabo. Tako se zgodi, da se uvrstita dva članka na npr. 5. in 6. mesto, namesto da bi se uvrstil eden, tisti pravi, na višje mesto.

Ciljanje dolgih ključnih besed pa nima le SEO vrednosti. Že članki, ki so napisani in se uvrstijo na “long tail” ključne besede, sami po sebi prinašajo kakovostne stranke. To je tiste, ki se z določenim področjem bolj ukvarjajo in ga bolj ali drugače raziskujejo.

Ustvarjanje objav, ki jih povezuje glavna ključna beseda, privede do tega, da zgradimo temo ali kategorijo. Če imamo npr. 5 tematik, mora vsaka vsebovati npr. 3 ali več objav. Ta model imenujejo “topic cluster” (grozd vsebine ali tema). Iskalniki (algoritmi) se nanj zanašajo, da vsebino povezujejo z iskanji uporabnikov.

Za vsako temo ustvarite stran

Objave oz. članki se uvrstijo relativno hitro in dokaj zlahka. Ko pa pride do tega, da moramo uvrstiti na konkurenčno kratko ključno besedo, pa objave niso najboljši način. Za taka področja je bolje ustvariti stran. Stran se sicer uvršča počasneje, a ima večjo “težo” in boljši potencial, da se uvrsti višje.

Objave se hitro uvrščajo v iskalnikih, strani počasi, a višje.

Na začetku smo povedali, da naredite seznam tematik. Zdaj je čas, da uporabite ta seznam in izdelate strani. Izdelati morate pristajalne strani za vsako od tem, ki ste jih na začetku napisali. Te strani so potem stičišča vsebine, ki jo pišete (long tail) o vsaki temi. Na teh straneh pa morate prav tako uporabiti dovolj besedila, poskrbeti za berljivost in slike. Na teh straneh morate uporabiti dovolj informacij, da zajamete vsa področja teme. Smiselno pa je strani opremiti s pozivi k dejanju, obrazci in relevantnimi povezavami.

Postavite blog

Blog objave so odličen način za pisanje za SEO. S pomočjo pisanja besedil za splet boste dosegali vedno več organskega obiska in gradili avtoriteto na področju posameznih tem. Kako pisati, da boste dosegali uvrstitve:

  1. Ne tlačite ključnih besed v objave prekomerno. Pomembneje je, da jih uporabljate logično in naravno, saj pišete za bralce (tudi Google bere). Uproabljajte tudi sinonime in druge variante long tail ključnie besede o kateri pišete.
  2. V objave vstavljajte povezave na glavno stran.
  3. Usvtarite povezave iz glavne strani (teme). Poiščite, kje se v vsebini glavne nosilne strani nahaja pravo mesto za povezavo.

Preberite, kako pisati besedila za splet, ki se uvrščajo visoko.

S povezovanjem vsebine bralcu vedno nudite pravo informacijo in več informacij na pravem mestu. Hkrati pa s pomočjo povezovanja vsebine med seboj iskalnikom pokažete tudi strukturo in pomembnost posamezne strani.

S pomočjo povezav lahko poveste zgodbo, brez da bi dodali eno samo besedo.

Pišite redno

V lasti imamo preko 100 različnih spletnih strani in blogov. Poleg tega upravljamo tudi z veliko količino strani naših strank. Pri upravljanju in pisanju za te strani pa lahko potrdimo eno. Vedno, ko v enem dnevu objavimo več objav se organski promet in položaji zvišajo tudi za druge ključne besede določene spletne strani.

Redno pisanje je ključnega pomena. Poleg rednega pisanja pa je pomembna pogostost tudi pri posodabljanju strani, spreminjanju vsebine, izboljševanju, …

Če vam zmanjka idej za pisanje ne prenehajte s pisanjem. Včasih lahko pišete tudi izven izbranih tem.

Vsaka objava v spletnem dnevniku ali spletni strani, ki jo pišete, ne rabi pripadati skupini tem. Obstaja tudi vrednost v besedilih o tangencialnih temah, o katerih se zanimajo vaše stranke. S tem bo Google namenil posebno pozornost vaši domeni, ko dodajate vsebino na vaše glavne teme.

Gradnja povratnih povezav

Gradnja povezav je proces pridobivanja povratnih povezav na vaše spletno mesto drugod po spletu. Na splošno velja, da več strani, ki jih ima spletna stran izvora, večji vpliv bo imel na rang spletne strani, na katero se povezuje. Pri tem je glavno vodilo, da naj bo povratna povezava relevantna in živa. To pomeni, da morate povezave umeščati tja, kjer so vaše stranke in kjer se zanimajo o strani, ki jo povezujete. Druga stvar pa je, da naj bodo te povezave žive. Če ni klikov, tudi povezava ne obstaja. Preberite si tudi, kako zgraditi vrhunske povratne povezave.

Povzetek

Poleg omenjenega bi lahko odprli še mnogo več tem, a jih bomo le na kratko povzeli. Za doseganje visokih uvrstitev morate poskrbeti tudi za splošno zdravje in optimizacijo strani (kako jo optimizirate samostojno). To zadeva praktično vse aspekte. SSL certifikat, hitrost spletne strani (uporabljajte majhne next gen slike), …

Pomembno je tudi, da ostanete na tekočem s trendi v SEO svetu. Najbolj zanimivi in informativni na tem področju so naslednji:

Prav tako vam svetujemo, da uporabljate dobra orodja za SEO.

S pomočjo upoštevanja in izvajanja te SEO strategije  vam zagotavljamo, da boste visoke položaje dosegli kolikor hitro jih pač lahko. S takimi procesi in metodami naše stranke uvrstimo v približno 6-ih mesecih. Pomembno pa je ,  da bolj kot količino, ohranjate kakovost in se osredotočate na to, da bralcem zagotavljate vrednost.

Strokovnjak za digitalni marketing, Google Partner, avtor na oglasevanjenaspletu.si in eden izmed vodilnih SEO strokovnjakov v Sloveniji.