Stave in oglaševanje – Oglaševanje iger na srečo

stave in oglaševanje iger na srečo

Oglaševanje iger na srečo je promocija igralništva, s strani kazinojev, igralnic, loterije, stavnic ali drugih organizacij , ki ponujajo možnost vplačila stav. Običajno se izvaja prek različnih medijev ali prek sponzoriranih dogodkov(s športnimi dogodki ali ljudmi).

Čeprav oglaševanje iger na srečo ni tako zelo regulirano kot oglaševanje tobaka in oglaševanje alkohola, pa v številnih državah obstajajo stroge regulacije o tem, kako se igralništvo lahko oglašuje.

Stavnice in kazinoji pogosto sponzorirajo športne prireditve, športnike ali televizijsko pokritost. Za primer, Bet365 sponzorira snooker igralce na kanalu Channel 4. Stavnica Betfair sponzorira TV pokritost ženskega kriketa (AShes 2005). Goldenpalace.com je sponzoriral mnoge boksarje, ki so imeli celo začasne sponzorirane tetovaže.

Ker je oglaševanje stav omejeno ali prepovedano, se stavnice poslužujejo “free play” spletnih strani, kot sta partypoker.com in pokerstars.net. Te strani lahko služijo kot vzvod (povezava), da uporabniki preko njih pridejo do strani, kjer lahko igrajo za pravi denar.

Leta 2018 je celo BBC na svojih straneh gostil podstrani nogometnih klubov (Aston Villa in Celitc), ki so dodali povezave do stavnic. Vsi večji spletni mediji se soočajo s tem, da povezave z njihovih strani tako ali drugače vodijo do takih in drugačnih strani, ki jih sami niso dodali kot povezave. Bodisi gre za preusmeritve poteklih domen, bodisi si za na tak ali drugačen način vrinjene povezave v bolj oddaljene dele strani.

Oglaševanje iger na srečo, stave v Sloveniji

V Sloveniji je oglaševanje ponudnikov iger na srečo, ki nimajo koncesije, prepovedano.

“Sprejemanje ali posredovanje vplačil, oglaševanje ali opravljanje drugih storitev v zvezi s prirejanjem iger na srečo za osebe, ki nimajo koncesije vlade, je v Republiki Sloveniji prepovedano.” (vir)

V Sloveniji lahko stave oglašuje le Loterija Slovenije. Ta ponuja stave preko portala e-stave (recenzija), kjer pa je uporabniška izkušnja pod nivojem, prav tako pa so kvote zaradi obdavčitve neprimerljive s tujimi ponudniki oz. trgi.

Težava je v tem, da je zakonodaja neurejena.

“Zakon dovoljuje prirejanje iger na srečo prek interneta oziroma drugih telekomunikacijskih sredstev v Sloveniji, vendar le gospodarskim družbam, ki pridobijo koncesijo vlade za trajno prirejanje klasičnih iger na srečo ali koncesijo za prirejanje posebnih iger na srečo v igralnicah,”

UNPIS je tako prepovedal oglaševanje in blokiral strani stavnice Bwin in Bet at Home, ki sta v Sloveniji omogočala igre na srečo preko spleta. Evropsko sodišče s je v podobnem primeru Gambelli (Italija) odločilo v prid stavnice. Razsodilo je, da ima tuja stavnica pravico prirejati igre na srečo na območju vse držav članic EU (več na finance.si). Nekje od leta 2005 je namreč tudi v Sloveniji v pripravi pravilnik o spletnih igralnicah, a še ni dokončan. Kot je pojasnil odvetnik Mrva, ki v primeru tožbe Bwin proti RS, zastopa Bwin, državni organi preprečujejo poslovanje tujih stavnic:

»Družba koncesije ne more pridobiti, slovenski državni organi pa preprečujejo njeno poslovanje. Slovenska zakonodaja in ravnanje državnih organov je po našem prepričanju v nasprotju s pravom EU, zato je družba vložila tožbo. Postopek še vedno poteka,«

Stave in Google oglaševanje

Google podpira “odgovorno oglaševanje iger na srečo.

Google se pri pogojih glede oglaševanja stav oz. iger na srečo ravna po lokalni zakonodaji oz. jo spoštuje. Dovoljuje torej tisto, kar je na določenem območju držav dovoljeno.

Oglasi, povezani z igrami na srečo, so dovoljeni, če so v skladu s spodaj navedenimi pravilniki in oglaševalec prejme ustrezen certifikat Google Ads.

Pod določenimi pogoji Google dovoljuje oglaševanje stavnic v naslednjih primerih:

  • Oglaševanje “offline” stavnice
  • Oglaševanje spletnih igralnic / stavnic / kazinojev (za pravi denar)
  • druge igre na srečo

ČE torej lokalna zakonodaja dovoljuje in imate certifikat, potem za oglaševanje stavnice ali casino iger lahko uporabljate Google (pogoji).

Stave in Facebook

Oglasi, ki promovirajo ali omogočajo spletne igre na srečo z resničnim denarjem, “skill” igre (poker) loterije z resničnim denarjem, vključno s spletnimi stavnicami in casino za resnični denar, bingom ali pokrom, so dovoljeni le s predhodnim pisnim dovoljenjem. Avtorizirani (odobreni) oglasi za igre na srečo, se lahko prikazujejo starim 18 let ali več, ki so v jurisdikcijah, za katere je bilo izdano dovoljenje. (več o pogojih)

SEO optimizacija za stave (gambling)

SEO optimizacija stavnic in casino iger je dovoljeno, če jo za slovenski trg izvajate npr. iz Avstrije. Tam namreč lahko izvajate storitve za stavnice, prav tako pa lahko za to prejemate plačila. Stavnice in spletne casino igre se optimizirajo na različne načine. Gambling niša ogromno vlaga v kakovostno vsebino o športu in izobraževalno vsebino o stavah. Vse z namenom visokih uvrstitev v Google. Prav tako stavnice in casino-ji cenijo in iščejo kakovostne povratne povezave. S pomočjo optimizacije lahko igralnice (stavnice in casino-ji) pridobijo več vplačnikov.

Strokovnjak za digitalni marketing, Google Partner. Stopite v stik in se posvetujte o možnostih optimizacije in oglaševanja.