Vse kar morate vedeti o Google AdWords oglaševanju

Vse o Google Adwords Oglaševanju

Začnimo z internetom. Internet je že več kot desetletje v smislu prometa 99% Google in 1% ostalo. Facebook je prosti čas in druženje 100%. Linkedin, Twitter sta že specifika, prvi za vse, ki se ukvarjamo z marketingom, drugi verjetno bolj za novinarje in PR-ovce. Medtem, ko Google predstavlja začetek poti vsakega uporabnika, ki je kupec, Facebook predstavlja neko globalno gostilno, v katero zaidemo pred, med in po delu. Na ta način tudi razumemo omenjene, kot take na katerih bi nekaj oglaševali. Z Google npr. usmerjamo uporabnika, ki išče nekaj. Pokažemo pot do cilja. Na Facebook, v globalno gostilno umestimo tisto, kar bo dobra debata. Tisto o čemer bomo govorili, diskutirali, ali pa nekaj s čimer bomo spodbudili čustva. 

Facebook predstavlja neko globalno gostilno, v katero zaidemo pred, med in po delu.

Internet ni, kot je bil v začetku, teženje s tistim, kar nas ne zanima in česar ne želimo. Ko gledamo, kaj so naši prijatelji počeli čez dan (via Facebook), nas ne zanima, koliko stanejo pohodniški čevlji z Vibram podplatom. To slednje nas zanima, ko gledamo oz. iščemo pohodniške čevlje. Na Facebook torej dajemo oglase, s katerimi pomagamo uporabnikom, ki so kupci, da se izrazijo, da pokažejo stališča, mnenja, čustva do nečesa. Da pokažejo, kaj so in kaj ne. Previdno, a pogumno.

99% kupcev potuje z Googlom.

Kaj je Google Adwords

Kaj je Google Adwords

Kaj je Google? Ko razumemo, kaj Google ni, lahko povemo, da je Google usmerjevalnik svetovnega prometa. 99% kupcev se vozi z Googlom. Gledajo table, ki jih je postavil ali omogočil Google.,

Na Google plačamo, kar dobimo. Če smo bolj uspešni, plačamo manj.

In to kupujemo kot oglaševalci. Možnost, da dosežemo promet, ki ga je Google zajel. Še bolje je to, da ne plačamo zato, da naša tabla stoji. Na Google plačamo, kar dobimo. Če smo uspešni plačamo manj.

Kako deluje Google Adwords

adwords-oglaševanje

Rezultati, ki jih obrodi iskanje potrošnika na Google, se delijo v tiste, ki so organsko na določenem položaju in tiste, ki za določen položaj tekmujejo s ponudbo (bid), ki so torej plačani.

Nevešči oglaševalci plačujejo (v povprečju) 30% več za klike.

Spodnja slika v rdečem okviru prikazuje organske, neplačane rezultate iskanja. Plačani oglasi, rezultati so prikazani na sivi podlagi. Ob njih je v rumenem okviru napisano “oglas“.

google adwords oglasi

Plačamo le za klike in sicer največ toliko, kolikor smo za klik ponudili. Cene so odvisne od kakovosti vaše oglaševalske akcije (zato pazite koga najamete) in sicer lahko klike teoretično preplačate tudi za 300%. Realno jih nevešči oglaševalci preplačajo vsaj za 30%. O tem, da cena klika še zdaleč ni celotna zgodba Adwords oglaševanja si preberite na povezavi. Prepričajte pa se tudi o tem, kakšne klike plačujete.

Kje lahko oglašujemo z Google Adwords

V grobem delimo Google oglaševanje, ki je z Adwords dostopno v naslednje skupine:

Iskalno omrežje (google.si, .com, …)

Prikazno omrežje (oglasi, ki jih čahko s pomočjo Google Adwords umestimo na partnerska mesta, kot so finance.si, demokracija.si, reporter.si, hribi.net in druge).

Youtube je 2. največje iskalno omrežje na svetu (1. je Google). Na Youtube lahko oglašujete s pikaznimi/slikovnimi oglasi invideooglasi. Več o oglaševanju YouTube.

Gmail Adwords oglaševanje omogoča da vnesete e-poštne naslove, ali na drug način izberete ciljno publiko in jim prikazujete oglase v razdelku “Promocije”. Plačate za vsak klik, ko uporabnik odpre ponudbo (a ne pelje še na vašo spletno mesto). Oglase za Gmail lahko oblikujete sami v HTML, ali jih izdelate s pomočjo galerije oglasov v Adwords.

Kako začeti z Google Adwords oglaševanjem

Plačani oglasi se na Google (.si, .com, .de, …) umestijo preko oglaševalske platforme Adwords. Oglaševanje na Google je dostopno vsakomur, potrebno je le odpreti račun Adwords. Za nadaljevanje morate izdelati prvo oglaševalsko akcijo, skupino oglasov, napisati oglas in zakupiti ključne besede, na katere želite, da se oglas prikazuje.

adwords-struktura-računa

Zgornja slika prikazuje strukturo računa Adwords (Adwords account). Iz kampanj (ad campaign) izhajajo različne oglaševalske akcije (ad groups), v katere dodamo oz. napišemo oglase, ter oglasom primerne ključne besede. V oglase dodamo seveda povezave do strani (naše spletne strani), do katerih ti oglasi peljejo uporabnika.

Dodati je potrebno še plačilno sredstvo iz katerega se črpa sredstva za oglaševanje. Plačujete lahko vnaprej, torej nakažete željeni znesek, ali po porabi, ko znesek doseže 50 € ali po 15 dneh, kar nastopi prej. Google sčasoma dvigne ta limit.

Preberite si najboljše vire informacij: kako začeti z Google Adwords spletnim oglaševanjem

Promocijska koda za Google Adwords oglaševanje

adwords kupon

Res je, če ste nov oglaševalec, ste upravičeni do kupona za Google Adwords.

Porabi 20 €, prejmi 60 €

Naroči kupon za oglaševanje Adwords in preberite, kako vnovčite Adwords kupon.

Kako dobro strukturirati Adwords račun

Dobro strukturiran Adwords račun odraža strukturo spletnega mesta (strani), na katerega želimo, da oglasi vodijo. Če prodajate npr. pohodniško opremo in imate izdelke razvrščene v kategorije kot so ŠotoriAktivno / športno periloSpalne vrečePodloge za spanje. Po enakem konceptu bi oblikovali Adwords račun in sicer v skupine oglasov ki bi nosile imena kategorije (Šotori, Aktivno / športno perilo, Spalne vreče, Podloge za spanje). Če boste izdelali oglas za šotor, mora biti ta v samostojni skupini oglasov, kajti zanjo boste določili tudi ključne besede. Če bi v isto sk. oglasov dodali oglas za spalne vreče, bi se ta oglas prikazoval na ključne besede kot so “šotor”, “šotori”, …

Cena Adwords oglaševanja

Cena se deli na stroške, ki jih plačate Google Inc. in provizijo, ki jo plačate agenciji, v primeru, da ste jo najeli. Preberite si več o ceni Google Adwords oglaševanja.

Več nasvetov najdete v drugih objavah o Google Adwords oglaševanju: 

Nasveti za Adwords oglaševanje

Ciljanje na lokacijo se splača

Se splača najeti agencijo?

Kakšen klik ste kupili?

Ciljanje na lokacijo Slovenija Adwords