Zakaj po spletu ne prodate (več)?

Odločanje Potrošnika

Kar vam agencije in večina oglaševalcev ne povedo, je, da obiskovalci v povprečju kupujejo nek izdelek vsaj 3 mesece, pa tja to enega leta, odvisno od cene in kompleksnosti izdelka. Izjema je hrana. Odločitev o nakupu, torej izbiro katero hrano bodo kupili, sprejemejo na samem mestu nakupa, v trgovini. Za (skoraj) vse ostalo to ne velja.

Vas preseneča, da 70% uporabnikov pregleda več kot 1″review” izdelka pred nakupom?

Da 79% uporabnikov pri nakupovanju uproablja pametni telefon?

Da 83% gospodinj reklamo na TV-ju nato razišče na spletu?

ZMOT-Graph-Showing-Consumer-Purchase-Cycle
Nakupni proces potrošnika po posameznih kategorijah

Produkt oz. brand je moral uporabnika prepričati dvakrat. Prvič, ko stoji pred polico v trgovini in drugič, ko izdelek uporablja. Je navdušen, ali ne?

Kar je bilo nekoč sporočilo, je sedaj pogovor

To pomeni, da postopek prodaje / nakupa traja 3 mesece in več. Že dolgo ni dovolj, da vas uporabnik enkrat obišče. Obiskati vas mora znova in znova. In šele potem se bo odločil. Ne kar tako, ampak le, če se bo v tem času zgradilo zaupanje v odnosu do vaše blagovne znamke.

prodajni-proces-cas
Graf prikazuje čas od pričetka zanimanja o produktu, do nakupa.

Gotovo ste opazili, ko ste nekaj kupovali, pozive k dejanju, kot so: “naloži brezplačen vodič”, ” 10 korakov do idealne…”, ipd. Zakaj gre? Gre za to, da uporabnika, ki ga plačate npr. z Google Adwords oglaševanjem, Facebook oglaševanjem, ali kupite organsko (verjetno kot posledico optimizacije na ključne besede) želite ohraniti. Niste plačali 0,60 € (ali več) zato, da bo uporabnik nekajkrat kliknil in odšel. Ceneje ga je obdržati. Tako to delajo veliki.

Potencialno stranko je treba ujeti, to je v času nastanka želje po vašem produktu in jo spremljati skozi proces odločanja o nakupu. Za to dejavnost pa spletna stran še zdaleč ni dovolj.

Podjetje je sistem. Sistem porazdelitve dela, sistem prodaje izdelka, sistem izdelave, dobave, … Prav tako obstajajo spletni sistemi, katerih namen je učinkovita spletna prodaja. Izhajajo iz razumevanja uporabnika spleta in zato nanj učinkovito odgovarjajo. Na spletu funkcionira res samo tisto, kar je narejeno za splet. Če želimo prodajati svoje izdelke na spletu, jim moramo narediti sistem, po katerem se bodo prodajali na spletu.

Več o spletnih sistemih, ki delujejo in o tem, kako zgraditi svojega, pa v prihodnjih objavah. Spremljaj jih!