Kaj je »marketing automation«

marketing avtomatizacija

Kaj je »marketing automation« in kako poteka proces avtomatizacije marketinga? Marketing automation se nanaša na orodje, ki omogoča avtomatizacijo marketinških procesov. Gre predvsem za avtomatizacijo ponavljajočih se procesov v marketingu. Ti so npr. določeni e-poštni odzivi, vodenje Facebook strani, dejanja oz. dogodki na spletni strani ipd.

Orodja za avtomatizacijo marketinga

Orodja za avtomatizacijo marketinga združujejo vse potrebno, da lahko samodejno opravljajo te procese. Ti so torej CRM sistem, e-poštni marketing, poročila o oglaševalskih akcijah, funnel poročila oz. kreacijo prodajnih lijakov, ipd.

Uporabniki tovrstnih orodij lahko npr. uporabljajo le posamezne storitve za avtomatizacijo marketinga (npr. le e-pošto), lahko pa avtomatizirajo celoten prodajni proces.

Zakaj avtomatizirati marketing

Cilj avtomatizacije marketinga je, da se avtomatizira prodajne procese tako, da ti iz neznanca ustvarijo obiskovalca in nato kupca. Sedaj se moramo ukvarjati »ročno« z vsakim povpraševanjem, ki pride do nas. Nekateri še vsa prodajna e-poštna sporočila vedno znova pišejo. Še pred to točko podjetja iščejo, kateri e-poštni naslovi so primerni za katero vsebino, za določeno sporočilo. Kakšno akcijo bi naredili, da bi povečali prodajo …

Marketing avtomatizacija in oglaševanje

Marketinška avtomatizacija je ureditev tega zmedenega procesa v učinkovit in logičen proces, ki poteka samodejno. Začne se z oglaševanjem, s tem, da oglaševalske akcije na Facebooku in Google-u oblikujemo tako, da se ozirajo na fazo, v kateri se določen uporabnik nahaja. Ko ti uporabniki postanejo bolj seznanjeni z našim podjetjem, jih bo zanimalo tisto, kar ponujamo. To so razlogi, zakaj so naši izdelki boljši, kasneje se bodo zanimali za določene izdelke in storitve, k nakupu pa jih bo pripeljala spodbuda, ki jo bo naš sistem posredoval ob pravem času. Temelj za tak način oz. pristop k oglaševanju je prodajni lijak oz. to, da so oglaševalske akcije postavljene z ozirom na ta lijak.

Avtomatizacija e-poštnega marketinga

Avtomatizacija e-mail marketinga ne pomeni le, da se avtomatizira tisto, kar podjetje že uporablja, npr. odgovore na povpraševanja ipd. ampak, da se zgradi sistem sporočil, ki z uporabnikom komunicirajo.

Nekdo, ki se naroči (s pomočjo prej omenjenih načinov) na e-poštni vodič in ga npr. v 70% prebere, kaže sistemu, da se močno zanima za določeno tematiko. Potrebuje pa verjetno še nekaj podatkov ali argumentov zakaj bi podjetje, ki je zagotovilo »vodič« celotno stvar naredilo bolje ali ceneje. Tu nastopi sistem sporočil, z namenom, da priskrbi podjetju sestanek s stranko oz. omogoči komunikacijo ena na ena.

CRM sistemi

Vsi sistemi za avtomatizacijo marketinga delujejo na osnovi CRM sistema. Tam so shranjeni podatki o kupcih, uporabnikih in »mimoidočih« in s pomočjo CRM sistemov se lahko gradi marketing, ki deluje z ozirom na nakupni proces kupca. Zato so CRM sistemi nujen sestavni del avtomatizacije marketinga in so kot taki tudi vgrajeni v »marketing automation«.

Kdaj je čas za avtomatizacijo marketinga

Redno pridobivate kakovostna povpraševanja

Če vaše podjetje redno pridobiva povpraševanja oz. lead-e? Potem je prodajni oddelek vašega podjetja v veliki meri okupiran s tem, da se na ta povpraševanja odziva. Vprašanje, kako zmanjšati obremenjenost prodajnega oddelka se vam zastavlja samo od sebe. Marketinška avtomatizacija je odgovor na to, saj lahko v veliki meri opravi delo.

Veste za kaj je zadolžena prodaja in za kaj marketing

Imate postavljene cilje za marketing in veste, do katere mere je za konverzije zadolžen marketing in kje stvari prevzame prodaja? Del, ki ga sedaj opravlja prodaja, ki se lahko avtomatizira v primeru avtomatizacije marketinga avtomatsko pade pod okrilje marketinga. Prodaja ima nato več časa, da se posveti uporabnikom, obenem pa so uporabniki, ko pridejo skozi dobro zastavljen »marketing automation« bolj pripravljeni na nakup.

Imate kakovostno vsebino za potencialne kupce

Če imate pripravljeno vsebino, ki je napisana z namenom, da informira in izobražuje tiste uporabnike, ki se zanimajo za nakup vaših izdelkov in storitev, potem se zanimate za to, kako bo takih uporabnikov še več in tudi, kako jim lahko v večji meri in bolje posredujete to vsebino in jih hitreje in bolje izobrazite in informirate.

Veste, kako iz povpraševanja ustvarjate kupce

Če imate strategijo za pretvarjanje povpraševanj in želite podatke o tem, kako učinkovita je? Potem je avtomatizacija marketinga prava, saj boste 100 % poenotili komunikacijo in odpravili vsa odstopanja ter posledično imeli možnost meriti zgolj uspešnost obstoječe strategije v primerjavi z drugimi.

Merite učinkovitost svojih strategij

Če merite, kako se vedejo vaši interesenti v spletu, kateri vsebino pregledujejo, na katerih spletnih mestih se nahajajo, kdo so in kaj jih zanima, potem boste z avtomatizacijo marketinga uspešnost izboljšali, saj boste podatke o kupcih lahko uporabili v fazi pridobivanja tj. oglaševanja.