Odločanje Potrošnika: Nakup v poslovalnici, odločitev na spletu

nakup-poslovalnica-odločitev-splet-2
Čeprav se nakup zgodi v poslovalnici, se odločanje potrošnika dogaja na spletu. Včasih smo doma za računalnikom pogledali informacije o izdelku, ki nas je zanimal, nato pa odšli v poslovalnico in se pogovorili s prodajalcem, od katerega smo pridobili še zadnje potrebne informacije. Nato smo stvar kupili bodisi v poslovalnici, bodisi doma preko spleta.
Danes ni več tako. Sicer še vedno pogledamo, mnenja uporabnikov, primerjamo izdelke, se pozanimamo o vsem in tudi v poslovalnico zaidemo. Le s prodajalcem ne želimo imeti opravka. Za zadnje potrebne informacije uporabimo pametni telefon. Pred polico z izdelkom pobrskamo še za tiste zadnje potrebne podatke. Če nas prepričajo, smo izdelek kupili, če ne, pa nas je oz. bo prepričal nekdo drug.

Naš pametni telefon je postal prvi vir informacij. “Priročen” je še posebej medtem, ko nakupujemo.

Šest od desetih uporabnikov spleta začne z nakupovanjem na eni napravi, a nadaljuje oz. zaključi nakup na dugi napravi.

82% uporabnikov pametnih telefonov pravi, da se s pomočjo telefona posvetuje pred zaključkom nakupa.

Obiski v trgovinah so padli za 57% v zadnjih treh letih, vrednost vsakega obiska pa se je v tem času potrojila.

Vir: thinkwithgoogle.com

Mikrotrenutki se začnejo z nastankom določene potrebe ali želje potrošnika. Glede na vrsto potrebe oz želje jih delimo v tri kategorije:

  • Iskanje ideje
  • pomoč pri izbiri
  • takojšnji nakup

google oglaševanje

Prisotnost podjetja na spletu

Odločanje potrošnika o nakupu se povečini ne zgodi v poslovalnici. Bolj pomembno od vsega je danes to, da je podjetje prisotno na vsakem koraku potrošnika. Kjerkoli in kadarkoli namreč lahko  išče “podjetje kot je vaše” in izgubimo lahko večino potencialnih  strank, če je na mestu iskanja res prisotno le “podjetje kot je vaše”, ne pa tudi vi.

Bodite prisotni

Glede na to ,da si potrošnik pri izbiri pomaga s spletom, je najprej potrebno da je podjetje prisotno na spletu. Ni dovolj, da ima spletno stran. Potrebno je, da s pravimi informacijami in ponudbo zasede položaj na spletu, kjer bo uporabnik iskal določeno informacijo.

Bodite uporabni

Katere informacije so tiste, ki jih uporabnik ne dobi. Čeprav jih je mogoče dobiti, smo uporabniki leni ali pa vsaj omejeni s časom, zato ne prebiramo knjig o tem, kar kupujemo, pač pa iščemo kratke in jedrnate odgovore bodisi v obliki videa, bodisi v besedilu ipd.

Uporabniki se izobražujemo, želimo prave informacije takoj.

Google Adwords

Po svoje je za podjetja prednost to, da so lahko prisotna na vsakem koraku potrošnika, po drugi strani pa je za to prisotnost, potrebno znanje in investicija. Google Adwords je idealno orodje za to, da potencialne kupce dosežemo ob pravem trenutku. V hipu ko uporabnik išče nek izdelek v Google, podjetje lahko pokaže svoj izdelek. Z gotovostjo lahko poskrbi, da vsi pretekli obiskovalci, ali pa le kupci, vidijo ponudbo, ko iščejo druge izdelke v Google.

Facebook oglaševanje

Facebook oglaševanje sočasno služi za vključenost uporabnikov, za gradnjo pripadnosti blagovni znamki. Vsi smo taki, nekaj nam je všeč, imamo dobre izkušnje, spremljamo, sledimo novostim in kupujemo. Facebook s pomočjo ciljanja na naša zanimanja in interese, lahko predstavlja odskočno desko podjetju, da nagovori pravo novo ciljno skupino, ki se poistoveti z idejo blagovne znamke.

Remarketing

Retargeting na Google Adwords in na Facebooku poskrbi zato, da ne izgubljamo pridobljenih strank. Tisti, ki so obiskali naše spletno mesto, aplikacijo, ali so na naši e-mail listi lahko najprej vidijo našo ponudbo, šele zatem vse ostale.

Z združitvijo vseh omenjenih kanalov za oglaševanje si podjetje lahko zagotovi prisotnost na trgu, v trenutku, ko prihaja do odločitve o nakupu izdelka ali storitve. Postane prisotno na vsakem koraku, sodeluje pri odločanju potrošnika, po drugi strani pa plačuje na nek način po učinku (kliku oz. vključenosti v vsebino) in 100% meri učinkovitost svojega dela in oglaševanja.