Spletna Analitika – Vse kar morate vedeti
Za spremljanje dogajanja in vedenja uporabnikov na spletni strani Google nudi široko paleto rešitev. Te omogočajo, da merimo praktično vse, kar nas lahko zanima. Od števila obiskovalcev, njihovega vedenja, do virov prometa in količine vrednosti nakupov. Google analitika, ki jo imamo na voljo je za večino vse, kar potrebujejo. Poglejmo si katera orodja za spletno analitiko so nam na voljo od Google in kako jih uporabljati.
V kolikor vas zanima implementacija Google Analytics, si preberite članek o sledenju vedenja uporabnikov, brez njihovega vnaprejšnjega soglasja.
Google Tag Manager
Vsa spletna analitika upravljana preko enega orodja
Na kratko povedano, je znotraj Google Marketing platforme na voljo 5 glavnih brezplačnih analitičnih orodij. Obstaja še naprednejša oblika teh rešitev 360, ki pa je plačljiva in na voljo le za večje oglaševalce. Poleg teh petih orodij pa mnoga podjetja potrebujejo še implementacijo drugih rešitev, to so lahko Facebook pixel, e-poštni marketing (npr. Mailchimp), rešitve za prikazovanje obvestil (Onesignal), rešitve za “live chat” (npr. Intercom) in druge. Veliko število orodij za spletno analitiko in podobnih orodij privede do tega, da je naspletno stran potrebno namestiti veliko različnih kod. Da je implementiranje teh kod in upravljanje z njimi enostavnejše, poznamo orodje Google Tag Manager. S pomočjo tega orodja potem na spletno stran implementiramo ostale kode od Analytics, Optimize in druge “third party” kode.
Obišči Google Tag Manager
Google Analytics
Izmerite donosnost naložbe v oglaševanje ter sledite spletnim mestom in aplikacijam
Google Analytics je najbolj splošno uporabljano orodje za spletno analitiko, merjenje obiska in spremljanje ter analizo vedenja uporabnikov. Mnogi poznavalci bi sicer priporočali alternative, a je za večino Google Analytics dovolj bogat ss podatki, hkrati pa enostaven za uporabo in pregleden.
Google analitycs nam omogoča spremljanje vedenja in obiska v realnem času. Nudi nam podatke o vaših uporabnikih. To je o njihovi aktivnosti, njihovih demografskih podatkih (spol, starost), interesih, geografskih podatkih, … Prav tako lahko najdemo poročilo o vedenju uporabnikov (bounce rate, št. ogled. strani, …), tehnologiji in napravah.
Pomembno je tudi poročilo o konverzijah oz. o nakupih in oddanih povpraševanjih, kjer si lahko pogledamo, po kakšni poti je prišlo do povpraševanja oz. prodaje, koliko je bilo potrebnih obiskov za prodajo in drugo.
Google Optimize
Naj vas vodijo vaši podatki. Optimize je vgrajen v Google Analytics, tako da lahko hitro razumete, kako je mogoče izboljšati vaše spletno mesto
Google Optimize je Googlova platforma za testiranje in personalizacijo A / B. Kot večina A / B testnih platform tudi tržnikom omogoča, da preizkusijo različice spletnega mesta, da bi izboljšali konverzije. V nasprotju z večino A / B testnih platform se vgrajuje v Google Analytics.
Omogoča nam, da ustvarimo različne verzije pristajalnih strani, ki jih prikazujemo enim ali drugim uporabnikom. Tako lahko eno verzijo strani prikazujemo uporabnikom skupine A in drugo skupini B. To pomeni, da lahko usmerimo določeno stran uporabnikom, glede na njihove vedenjske vzorce, demografske podatke ali druge podatke, ki smo jih omenili zgoraj, v okviru Google Analytics.
Data studio
Vaši podatki so čudoviti. Uporabi. Odklenite moč svojih podatkov z interaktivnimi nadzornimi ploščami in čudovitimi poročili
Google Data studio je odlično, brezplačno orodje za vizualizacijo podatkov, ki vam omogoča izdelavo interaktivnih nadzornih plošč in prilagojeno, lepo poročanje.
Večina funkcij Data Studia je enostavna za uporabo in omogoča enostavno skupno rabo in razporejanje poročil. Data Studio uporabljamo za sledenje ključnih KPI-jev za stranke, vizualizacijo trendov in primerjavo “performance overtime-a”.
Data Studio je v bistvu nadpovprečna različica stare nadzorne plošče Google Analytics, ki je neverjetno funkcionalno omejena (12 pripomočkov na nadzorno ploščo in se lahko poveže samo s podatki v določenem pogledu, v katerem je nadzorna plošča).
Google surveys
Google Surveys je orodje za tržne raziskave, ki vam omogoča enostavno ustvarjanje spletnih anket za sprejemanje bolj utemeljenih poslovnih odločitev. Uporabniki izpolnjujejo anketna vprašanja, da bi lahko dostopali do visokokakovostnih vsebin po spletu, založniki pa dobijo plačilo, ko uporabniki odgovorijo na ankete. Google samodejno združi in analizira odzive ter vam podatke posreduje v preprostem spletnem vmesniku.
Google Search Console
Orodja in poročila Search Console vam pomagajo izmeriti organski promet in uspešnost vaše strani
Google Search Console sicer ni del Google Marketing platforme, a je vsekakor nepogrešljivo orodje, ko govorimo o spletni analitiki.
Google Search Console je zbirka orodij in virov, ki lastnikom spletnih strani, spletnim skrbnikom, spletnim prodajalcem in strokovnjakom za SEO pomagajo pri spremljanju uspešnosti spletnih strani v Googlovem indeksu iskanja.
Funkcije vključujejo informacije o prikazih v iskanjih, iskalnem prometu, tehničnih posodobitvah stanja, podatkih o pajkanju in dodatnih izobraževalnih virih.
Google Search Console je bil prej znan kot Google Webmaster Central in nato Google Webmaster Tools, dokler leta 2015 ni prevzel trenutnega imena.
Prispevek je prvotno objavljen na digitalni-marketing.si