Google Optimizacija ali Google oglaševanje – Kaj se splača bolj?

Google-oglaševanje

Namen tega članka je razjasniti, da Google oglaševanje in Google optimizacija nista ista stvar. Leta 2018 namreč še vedno več kot 50% uporabnikov ne razlikuje med plačanimi in organskimi rezultati v Googlu. Ker so med njimi pogosto tudi naše potencialne stranke, bomo pojasnili v čem se rezultati razlikujejo med seboj iz vidika uporabnika Google in v čem je razlika med optimizacijo spletnih strani ter Google oglaševanjem iz vidika podjetnika, ki se želi uvrstiti na prva mesta. Razkrili bomo cene, verjetnost realizacije, vrednost in druge aspekte.

Google rezultati iskanja

Stran z Google rezultati iskanja je tista stran, ki se “odpre” po tem, ko uporabnike v Google iskalnik vpiše “ključno besedo” oz. “iskalni izraz” (search term). Na tej strani se odprejo povezave, do spletnih strani, za katere Google smatra, da so najbolj relevantne za uporabnika, glede na njegove okoliščine (lokacija uporabnika, jezik, naprava, zgodovina, …) in iskalni izraz. Rezultati so sestavljeni iz:

  1. plačanih rezultatov,
  2. rezultatov v Google zemljevidih ali novicah,
  3. organskih rezultatov,
  4. plačanih rezultatov,
  5. podobnih iskanj.

 

Poglejmo si, v čem se razlikujejo plačani in organski  rezultati.

Plačani rezultati

Plačani rezultati v Google iskalniku se prikažejo za tista iskanja, kjer je eno ali več podjetij zakupilo ključno besedo. Nahajajo se na vrhu in na dnu strani z rezultati iskanja. Ob njih piše Podjetje, ki npr prodaja kuhinje zakupi ključno besedo “kuhinje” in prikazuje oglas na to ključno besedo, kadar jo uporabniki vpišejo v iskalnik. Za vsak klik uporabnika na oglas, podjetje plačuje Googlu. Podjetje se med temi rezultati pojavi takoj, s tem da uporabi Google Ads (Več o Google oglaševanju), izbere oz. zakupi ključne besede in spiše oglase.

Organski rezultati

Organski zadetki so neplačani. Google uporabnikom prikazuje tiste strani, za katere na podlagi več kot 200 dejavnikov ocenjuje, da so glede na uporabnika in okoliščine najbolj relevantne. Podjetja za te uvrstitve (da so na prvi strani) ne plačujejo Googlu. Tam so preprosto zato, ker so najbolj relevantna. Google jih želi prikazati in želi, da so za uporabnika čim boljša. V kolikor podjetje med temi rezultati ni uvrščeno, se lahko uvrsti sčasoma s tem, da začne z izvajanje optimizacije spletne strani za iskalnike (SEO). V tem primeru rezutltati niso zagotovljeni, prav tako čas, v katerem se uvrsti na prvo mesto ali prvo stran, lahko zelo variira, s tem pa tudi cena.Google-oglaševanje-in-Google-optimizacija

 

 

Google oglaševanje

Kaj je Google Ads

Google Ads (včasih Adwords) je storitev podjetja Google za oglaševanje na spletnih straneh. AdWords je najpomembnejša Googlova oglaševalska storitev in glavni vir zaslužka, ki je v letu 2009 skupno znašal preko 23 milijard dolarjev. Vir: Wikipedia

Google oglaševanje je ena od najbolj uporabljanih  platform za digitalni marketing.  Je eden izmed najbolj razširjenih načinov oglaševanja podjetij na spletu. S pomočjo Google Ads lahko podjetje zakupi ključne besede, ki jih v iskalnik vpisujejo njegovi potencialni kupci in jim svoje izdelke pnudi takoj. Za oglaševanje plačuje “po kliku” v obsegu, ki ga samo izbere. Poleg ključnih besed lahko definira ciljno skupino še po starosti, lokaciji, napravi, času in drugih demografskih podatkih. Google oglaševanje sodi v enega izmed najbolj učinkovitih načinov ne le spletnega oglaševanja, temveč oglaševanja nasploh. V smislu digitalnega marketinga ga po metriki ROI (return on investment) prekaša le organska iskanja (neplačani zadetki).

Kako poteka Google oglaševanje

Za pričetek z oglaševanje na Google potrebujete odpreti Google Ads račun, postaviti strukturo kampanje, izbrati ključne besede in spisati oglase. V račun morate dodati plačilno sredstvo, s katerim nameravate poravnati strošek klikov in vaši oglasi se lahko prikazujejo. Nekateri manjši podjetniki oglašujejo samostojno, vedno več pa jih najame strokovne storitve vsaj za postavitev kampanj. Večja podjetja z občutno višjim oglaševalskim proračunom, pa najamejo tudi agencije ali strokovnjake za optimizacijo Google Ads kampanj, saj s tem lahko bistveno izboljšajo uspešnost kampanj.

Kakšna je cena Google oglaševanja

Mnogi lokalni podjetniki (fizerji, masažni saloni ipd.), ki so vezani na lokacijo in kupce v bližini lokacije svoje oglase usmerijo le na lokacijo, kjer se njihovo podjetje nahaja in ure, ko je salon odprt, s tem pa dosežejo praktično vse uporabnike, ki se zanje zanimajo že za nekaj sto evrov mesečno.

Srednja podjetja navadno porabljajo med 500 in 1500 € mesečno za Google oglaševanje, s tem pa dosežejo praktično vse potencialne kupce, ki se zanimajo za njihove izdelke. K temu dodajo še ponovno trženje v Google prikazanem omrežju (prav tako del Google Ads), oglaševanje na drugih platformah (npr.- Facebook in Instagram), ki omenjen znesek lahko še podvoji.

Resda se za koga sliši veliko, a se s pomočjo Google oglaševanja in ostalih načinov, lahko prodaja močno poveča.

Prednosti in slabosti Google oglaševanja v primerjavi z optimizacijo

Prednosti:

  • Rezultati so vidni takoj
  • Plačilo po učinku (kliku)
  • Kupci, ki se zanimajo za izdelek v istem času

Slabosti:

  • Vsaka prodaja pomeni dodaten strošek
  • Učinek samo dokler so stroški
  • Visoke cene klikov v nekaterih branžah
  • Lahko potrebuje implementacijo drugih oglaševalskih kanalov
  • Ni dovoljeno oz. omejeno za “siva” področja (igre na srečo, kazino, tobak, alkohol, …)

Optimizacija za iskalnike

Kaj je SEO (optimizacija spletnih strani za iskalnike)

Optimizacija spletnih strani za iskalnike je proces (delo), katerega cilj je zvišanje uvrstitve spletne strani na ciljne ključne besede s tem pa povečanje kakovosti in količine obiska spletne strani. Sestavljena je iz “on site” in “off site optimizacije“, ki vključujeta vsebinski marketing, gradnjo povratnih povezav in tehnični SEO. Organski promet je na splošno najbolj donosen vir prometa spletne strani in za večino podjetij najbolj učinkovit način v digitalnem marketingu.

Kako poteka SEO

Optimizacija spletnih strani za iskalnike se začne z analizo spletne strani, iskanj in analizo konkurence. Zatem sledi izdelava SEO strategije, ki vsebuje načrtovana opravila, kako se bo tehnično izboljšalo spletno stran, kako se bo preoblikovalo obstoječo strukturo in vsebino spletne strani ter kako se bo pisalo oz. generiralo novo vsebino in pridobivalo kakovostne in relevantne povratne povezave.

Proces optimizacije spletnih strani se stalno spremlja, meri se gibanje spletne strani v rezultatih iskanja in pridobljene povratne povezave. Hkrati pa se spremlja delovanje konkurence, kateremu se tudi prilagaja obseg.

Koliko stane SEO in kakšen je učinek

Cena optimizacije je odvisna od tega, kako hitro želimo doseči prve pozicije. Močan dejavnik je tudi SEo aktivnost konkurence, saj v primeru višje aktivnosti od nas zahteva, da SEO izvajamo še bolj obsežno. Okvirna cena “mesečne” optimizacije znaša med 200 € in 500 €. Več invesaticije pomeni več člankov, več povezav in več spremljanja.

Učinek v tem primeru ni zagotovljen, saj je odvisen od mnogih zunanjih dejavnikov, na katere ne moremo vplivati. To so Googlove posodobitve algoritma (core updates), ki lahko močno pretresejo uvrstitve in pa delovanje konkurence, ki ga ne moremo predvideti niti v celoti videti.

Naše stranke, kot so izdelavafasade.si, svet-klime.si, semenakonoplje.si, visokaodskodninaplaninsec.si in druge zasedajo prve pozicije na glavne ključne besede v svoji niši, le-te pa smo dosegli v obdobju pol leta do max. enega leta.

Prednosti in slabosti SEO optimizacije v primerjavi z Google oglaševanjem

Prednosti:

  • Najbolj dobičkonosen vir prometa
  • dolgoročno poceni vir prometa
  • zbuja zaupanje in verodostojnost v očeh uporabnikov

Slabosti:

  • Učinek ni zagotovljen
  • Učinek pride čez čas
  • Cena, kjer je konkurenca visoka

Kako izbrati med Google oglaševanjem in SEO (optimizacijo spletnih strani za iskalnike)

Mnogi podjetniki se na nas obračajo z vprašanjem, kaj svetujemo, Google oglaševanje ali SEO optimizacijo? Mi svetujemo oboje v kombinaciji tud iz drugimi kanali. Kupci namreč niso omejeni le na en kanal (npr. Facebook), temveč so aktivni v vseh. Prav tako je povečini več kot polovica konverzij “asistiranih” (assisted conversions), kar pomeni, da je za prodajo izdelka zaslužnih več  kanalov, ker je tudi do konverzije prišlo šele po več obiskih istega uporabnika. Le konsistenten nastop in prisotnost podjetja v vseh kanalih v celoti “ožame” potencial trga. Slednje pa seveda ne pomeni nujno bistveni višjega stroška oglaševanja. Pri postavitvi kampanj se namreč najprej osredotočimo na tiste kanale, kjer lahko ciljne skupine zelo dobro definiramo. Te nam potem sluižijo pri ustvarjanju prve interakcije s kupci. Dodatne kanale pa s pomočjo ponovnega trženja uporabljamo za ohranjanje komunikacije in spodbujanje k nakupu.

Pogosta vprašanja

Kaj je Google optimizacija

Google optimizacija lahko pomeni dve stvari: (1) Optimizacijo oglaševalskih kampanj Google Ads, ali pa (2) optimizacijo spletne strani za višjo uvrstitev v Google iskalniku. Prva pomeni optimizacijo oglasov, drugi pa optimizacijo spletne strani.

Kaj se bolj splača, SEO ali Google Ads?

Najbolj donosen vir prometa (obiska) je zagotovo organski promet, ki je posledica optimizacije spletnih strani za iskalnike (SEO). Drugi najbolj donosen vir je plačan promet, ki ga dobimo z Google Ads. PRednost Google Ads oglaševanja je v tem, da so prve pozicije dosegljive takoj. Za večino podjetij se splača uporabljati oboje.

Koliko stane Google Optimizacija in kakšen je učinek?

Google oglaševanje se začne pri nekaj sto evrih na mesec. Optimizacija spletnih strani stane v glavnem med 200 € in 500 € mesečno. Medtem ko so učinki Google oglaševanja vidni takoj, se rezultati od optimizacije spletne strani za iskalnike pričakujejo najhitreje v nekaj mesecih.

Tags: